Translate

יום רביעי, 8 באפריל 2020

כוחות מד"א ערוכים לפסח מאת שרית יוכפז

כוחות מד"א ערוכים לפסח

כחלק ממערך הכוננות הנרחב במהלך החג, במקביל לעמידה בחזית המאבק הלאומי בקורונה, המשך לקיחת דגימות מאזרחים ברחבי הארץ ופינוי חולים מאומתים לבתי החולים ומלונות האשפוז. פרושים עובדי ומתנדבי מד"א באמבולנסים כוננים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי החירום של מד"א, אופניים חשמליים, בימבולנסים ורכבים פרטיים, אשר מצוידים בציוד רפואי מתקדם. גם שני מסוקי מד"א בצפון הארץ ובדרומה יעמדו בכוננות, לצידם של כל שאר רכבי החירום, שמטרתם לקצר את זמני ההגעה למטופלים במקרי חירום רפואיים.

החובשים והפראמדיקים במוקדי מד"א ובאמבולנסים שיחגגו את ליל הסדר בתחנות מד"א ברחבי הארץ יזכו לארוחת שף שכוללת מגוון סלטים, פילה דניס, צלי עגל ברוטב ערמונים ועוד. הארוחות העשירות נתרמו ע"י אורלי ואמיל מימרן, ג'קי בן זקן, אברהם נניקשוילי ויהודה אמסילי.

בפסח השנה, הצורך בתרומות דם גבוה במיוחד, שכן אזרחים רבים נמצאים בבידוד ואינם יכולים לתרום. לפיכך, בשירותי הדם של מד"א קוראים לכל מי שיכול, להגיע ולתרום דם להצלת חיים, ומציינים כי מי ששהה בחו"ל, היה במגע עם חולה מאומת או חלה בעצמו, לא יוכל לתרום דם עד שיחלפו 28 יום. עוד מדגישים בשירותי הדם של מד"א כי אין כל חשש להידבקות בנגיף בתהליך תרומות הדם, הן מבחינת התורמים והן מבחינת מקבלי הדם. מידע על עמדות התרמת דם במהלך ימי חול המועד ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א בכתובתhttp://www.mdais.org/dam , ביישומון (אפליקציה) "מד"א שלי" ובטלפון 03-5300400, בו ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם, באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב שמזהה ומבין דיבור.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "הפסח הזה איננו רגיל עבור אף אחד מאיתנו, וכל אזרח בישראל מרגיש בקושי ובאתגרים שהביא איתו נגיף הקורונה. עבורי, נקודת האור במשבר הזה היא התמיכה של רבים כל כך בעם בצוותים הרפואיים ברחבי הארץ, בהם צוותי מגן דוד אדום, שעומדים בחזית המאבק בנגיף. האכפתיות, הדאגה והכרת התודה כל כך נוגעות ללב, מרגשות ומשמחות, כשבכל יום אנו זוכים לראות מחדש איזה עם נפלא יש לנו. במקביל למאבק בנגיף הקורונה, החובשים והפראמדיקים של מד"א ממשיכים להעניק טיפול רפואי לחולים ופצועים ברחבי הארץ, במהירות ובמקצועיות, וערוכים בכוננות מוגברת לקראת חג הפסח וימי חול המועד. בשם משפחת מגן דוד אדום אני מאחל לכל אזרחי ישראל חג פסח שמח, ושנזכה לימים טובים יותר במהרה".

124 חולי קורונה פונו היום ע"י צוותי מד"א לבתי החולים ומלונות האשפוז; מחר יגיעו מתחמי "היבדק וסע" הניידים גם לדיר אל-אסד, מג'ד אל-כרום ונחף

במהלך היום פינו צוותי מד"א באמבולנסים מיוחדים 124 חולי קורונה מאומתים, לאשפוז בבתי החולים ובמלונות האשפוז. במקביל, לצד המשך ביצוע הבדיקות בבתיהם של אזרחים שאין ביכולתם להגיע למתחמי "היבדק וסע", לקחו החובשים והפראמדיקים דגימות מאזרחים במתחמים הקבועים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות, בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, ובמתחמי "היבדק וסע" הניידים, אשר פעלו היום ברהט, בני ברק, מודיעין, אלעד, מזרח ירושלים, שער בנימין, בית"ר עילית, בית שמש, ירכא וג'דיידה מכר. בבני ברק ובאלעד מפעיל מד"א שירות מיוחד ללא עלות, לאזרחים שאין ברשותם רכב פרטי, לאיסוף מביתם באמבולנסים מיוחדים אל המתחם, והחזרתם לאחר ביצוע הדגימה.

מחר (ד'), ערב החג, לצד המתחמים הקבועים בערים הגדולות, ימשיכו לפעול מתחמי "היבדק וסע" הניידים ברהט, בני ברק, מודיעין, אלעד, שער בנימין, בית שמש ומזרח ירושלים. מתחמים ניידים נוספים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות יגיעו מחר גם לדיר אל-אסד, מג'ד אל-כרום ונחף.

במד"א מדגישים כי מי שבמהלך הבידוד חש תסמינים, ומסוגל להגיע ברכב פרטי להיבדק במתחם "היבדק וסע", מתבקש להתקשר למוקד 101, לקבל אישור, ולעשות כך. זאת, על מנת לאפשר לצוותי מד"א להגיע במהירות האפשרית לבתיהם של נבדקים שאינם מסוגלים להגיע למתחמים.

ארוחת ליל סדר כהלכתה עם מנות שף בכל תחנות מד"א ברחבי הארץ תרומת ג'קי בן זקן, אברהם נניקשוילי, יהודה אמסילי ואמיל ואורלי מימרן
עובדים ומתנדבים יקרים,
בעת האחרונה, אתם עובדים מסביב לשעון במסגרת המאבק הלאומי בנגיף הקורונה. זאת, במקביל לפועלכם באירועי שגרה, בהם טיפול בחולים ופצועים ברחבי הארץ והצלת חיים. רבים מכם ויתרו על ארוחת ליל הסדר בבית עם המשפחה, ויתייצבו בתחנות מד"א ברחבי הארץ, על מנת לדאוג לביטחונם של כלל אזרחי ישראל.
אורלי ואמיל מימרן, ג'קי בן זקן, אברהם נניקשוילי ויהודה אמסילי החליטו לדאוג לכך שבין קריאה לקריאה, ובין שיחת 101 אחת לאחרת, תחגגו את ליל הסדר כהלכתו. הם תרמו כ-1,000 ארוחות גורמה, כך שכל עובד ומתנדב שיהיה במשמרת במד"א בליל הסדר יזכה לארוחת חג חגיגית, עם מנות שף, בהן מגוון סלטים, פילה דניס, צלי עגל ברוטב ערמונים ועוד.

בזכות התורמים היקרים, תקבלו תחושה של בית ושל חג, וליל הסדר יתקיים כהלכתו בכל אחת מהתחנות ונקודות ההזנקה של מגן דוד אדום ברחבי הארץ. הם דאגו לכל פרט ופרט, החל במפות שולחן וכלים מהודרים, ועד לחלוקת הגדה של פסח לכל אחד ואחת מהעובדים שיהיו במשמרת בערב החג.

בשם משפחת מגן דוד אדום, אני מודה מקרב לב לאורלי ואמיל מימרן, ג'קי בן זקן, אברהם נניקשוילי ויהודה אמסילי שכל רצונם הוא לדאוג לכך שאתם, האנשים שעומדים בחזית השמירה על בריאותם וביטחונם של אזרחי ישראל, 24 שעות ביממה,

 365 ימים בשנה, תחגגו את ליל הסדר בנעימים, גם כשאתם במשמרת. בהזדמנות זו, אני מודה לכם, צוותי מד"א היקרים ברחבי הארץ, על פועלכם החשוב כל השנה, ובמיוחד בימים אלה, ומאחל לכם חג פסח כשר ושמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה