Translate

יום רביעי, 1 באפריל 2020

עם כניסת תקנות החירום לתוקף בשל התפשטות נגיף קורונה: המשרד להגנת הסביבה, ביחד עם השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ורשות הטבע והגנים, מנחים מתקנים שבהם מוחזקים בעלי חיים כיצד להבטיח את רווחתם גם בעת הזו-שרית יוכפז


עם כניסת תקנות החירום לתוקף בשל התפשטות נגיף קורונה: המשרד להגנת הסביבה, ביחד עם השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ורשות הטבע והגנים, מנחים מתקנים שבהם מוחזקים בעלי חיים כיצד להבטיח את רווחתם גם בעת הזו
 מאת: שרית יוכפז
המשרד להגנת הסביבה, השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ורשות הטבע והגנים, העבירו הנחיות מיוחדת להתנהלות בזמן משבר הקורונה למתקנים המחזיקים בעלי חיים שלא לצרכים חקלאיים, כדי לאפשר המשך טיפול ראוי והבטחת רווחה לבעלי החיים, תוך מילוי הנחיות משרד הבריאות.

במכתבים שיצאו לעמותות ולגני החיות פורטו ההנחיות, בהן הקפדה על עבודה בצוותים נפרדים, הצטיידות במלאי מזון לתקופה של שבועיים קדימה, תגבור וגיוון העשרות סביבתיות לבעלי החיים כדי לעודד התנהגויות טבעיות ולהפיג את השעמום ומתן דגש על כך שבעבודה עם קופים מזנים שונים (פרימטים), יש להקפיד על שימוש בכפפות ובמסכות, ולהגביל את המגע עימם למינימום הנדרש.

בנוסף, פנו המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים לראשי הרשויות המקומיות בישראל והסבירו כי קיימת חובה להשאיר עובדים במתקנים שבהם מוחזקים בעלי חיים ולצורך כך יש להכיר בעובדים אלו כחיוניים. המתקנים כוללים את כל פינות החי וחנויות לממכר בעלי חיים שבתחומי שיפוט הרשות.

הגופים ממשיכים לדאוג לבעלי החיים גם בעתות משבר, ופועלים באופן נרחב להבטיח כי ההנחיות יקוימו ובעלי החיים יוחזקו ללא פגיעה ברווחתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה