Translate

יום ראשון, 12 באפריל 2020

במבצע בזק של שירותי הדם של מד"א: אישה שהחלימה מנגיף הקורונה תרמה פלסמה להצלת חייו של חולה קורונה בן 29 במצב קשה. מאת: שרית יוכפז


במבצע בזק של שירותי הדם של מד"א:
אישה שהחלימה מנגיף הקורונה תרמה פלסמה להצלת חייו של חולה קורונה בן 29 במצב קשה

בשירותי הדם של מגן דוד אדום ובמשרד הבריאות התקבלה אתמול (ו') אחר הצהריים פנייה מבית החולים אסותא אשדוד, לאספקת מנות פלסמה (מרכיב הדם שבו נמצאים הנוגדנים לנגיף הקורונה) עבור חולה קורונה בן 29, שמאושפז במצב קשה.

בסיוע שר הבריאות ועוזרו נמצאה תורמת, תושבת ירושלים אשר החלימה מנגיף הקורונה, ומיד החל במגן דוד אדום מבצע בזק, להביא אותה באמבולנס למרכז שרותי הדם של מד"א לפני כניסת השבת. שם, כבר חיכה לה צוות מיוחד שביצע את ההתרמה, ומיד לאחר מכן העביר את מנות הפלסמה למעבדות לביצוע כל הבדיקות הנדרשות והכנתן לעירוי.

באישור ועדת מומחים של משרד הבריאות, הועברו מנות הדם לאסותא, והן ניתנו אמש לחולה.

סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א, פרופ' אילת שנער: "לפני כשבוע התחלנו בפרויקט איסוף מנות פלסמה ממי שהחלימו מהמחלה שנגרמת על ידי נגיף הקורונה, במטרה לתת אותן בעירוי לחולים במצב בינוני וקשה, על פי פרוטוקול טיפולי שנקבע על ידי וועדת מומחים של משרד הבריאות. הפרויקט מתבסס על ההנחה שבדמם של המחלימים נמצאים נוגדנים בכמות המאפשרת טיפול יעיל בחולים. העבודה המקצועית של צוותי שירותי הדם, בשילוב עם ההיערכות הלוגיסטית במד"א וההיענות המרגשת של התורמים-המחלימים, מאפשרים לנו לקדם את הנושא בפועל, למען הצלת חיי חולים, כאשר שבעה מחלימים מנגיף הקורונה כבר תרמו פלסמה, וביומיים האחרונים סופקו מנות לטיפול בשלושה חולים שונים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מיד כשהגיעה אלינו הפניה מבית החולים אסותא אשדוד, נערכנו במהירות, תוך שילוב כוחות של אנשי שירותי הדם של מד"א ועובדים מהמערך הלוגיסטי. בסיועם של שר הבריאות ליצמן ועוזרו, נמצאה תורמת מתאימה, תושבת ירושלים אשר שומרת שבת, ומיד יצאנו למבצע בזק. כל זאת, על מנת שעוד הלילה יקבל החולה את הפלסמה, אשר כולנו תקווה שתסייע לרופאים במאמציהם לשפר את מצבו".

חולי קורונה אשר החלימו מוזמנים לתרום פלסמה, בהליך פשוט ביותר, לאחר שחלפו 14 יום מההחלמה המלאה. בשירותי הדם של מד"א קוראים למחלימים שמוכנים לבוא ולתרום לפנות לטלפון 03-9101101 או במייל hadarm@mda.org.il.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה