Translate

יום ראשון, 29 במרץ 2020

בעלי חיים כיצד להבטיח את רווחתם גם בעת של התפשטות הקורונה הזו.שרית יוכפז

תמונה אישית

הבלוג של שרית יוכפז

sarityochpaz

Israel Life Style - by sarit yochpaz מדריך לחיים הטובים בישראל
פוסטים: 444
החל מיוני 2014
לוסי - כלבה לאימוץ - אגודת צער בעלי חיים בישראל
תמונה  מאגודת  צער בעלי חיים . במקום כלבים  לאימוץ.                                                                                                                                                                                                                                                                                             
עם כניסת תקנות החירום לתוקף בשל התפשטות נגיף קורונה: המשרד להגנת הסביבה, ביחד עם השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ורשות הטבע והגנים, מנחים מתקנים שבהם מוחזקים בעלי חיים כיצד להבטיח את רווחתם גם בעת הזו
 מאת: שרית יוכפז
המשרד להגנת הסביבה, השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ורשות הטבע והגנים, העבירו הנחיות מיוחדת להתנהלות בזמן משבר הקורונה למתקנים המחזיקים בעלי חיים שלא לצרכים חקלאיים, כדי לאפשר המשך טיפול ראוי והבטחת רווחה לבעלי החיים, תוך מילוי הנחיות משרד הבריאות.
במכתבים שיצאו לעמותות ולגני החיות פורטו ההנחיות, בהן הקפדה על עבודה בצוותים נפרדים, הצטיידות במלאי מזון לתקופה של שבועיים קדימה, תגבור וגיוון העשרות סביבתיות לבעלי החיים כדי לעודד התנהגויות טבעיות ולהפיג את השעמום ומתן דגש על כך שבעבודה עם קופים מזנים שונים (פרימטים), יש להקפיד על שימוש בכפפות ובמסכות, ולהגביל את המגע עימם למינימום הנדרש.
בנוסף, פנו המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים לראשי הרשויות המקומיות בישראל והסבירו כי קיימת חובה להשאיר עובדים במתקנים שבהם מוחזקים בעלי חיים ולצורך כך יש להכיר בעובדים אלו כחיוניים. המתקנים כוללים את כל פינות החי וחנויות לממכר בעלי חיים שבתחומי שיפוט הרשות.
הגופים ממשיכים לדאוג לבעלי החיים גם בעתות משבר, ופועלים באופן נרחב להבטיח כי ההנחיות יקוימו ובעלי החיים יוחזקו ללא פגיעה ברווחתם.

בהלת הקורונה: למרות שעל פי הגורמים המוסמכים אין חשש להימצא בסביבת חיות מחמד והן אינן מדבקות, אנו עדים לעלייה במספר נטישות הכלבים והחתולים. צפו בדיון על הנושא בהשתתפות פרופסור רפי קרסו, מיכל דליות, טל מוסרי ודובר האגודה

בעקבות המצב, בימים האחרונים חלה עלייה במספר נטישות הכלבים והחתולים, ואל בית המחסה של האגודה מגיעים בעלים שמוסרים את הכלבים והחתולים, שעד לפני רגע היו חבריהם הטובים ביותר. אליהם מצטרפים כלבים שנמצאים משוטטים, שככל הנראה ננטשו ברחוב על ידי בעליהם.
חשוב להדגיש כי ככל הידוע, אין סיכון הידבקות של כלבים וחתולים בנגיף הקורונה או הדבקה על ידם. הכלבים והחתולים אינם נמצאים בקבוצת סיכון ואינם מהווים סיכון, ולכן אין שום הגבלה על הימצאות בקרבתם, כולל אנשים שנאלצים לשהות בבידוד.
דובר האגודה גדי ויטנר התארח בתוכניתם של פרופסור קרסו ומיכל דליות (סופר נני) בהנחיית טל מוסרי, ששודרה ברשת 13 ב-15.3.2020.
ההמלצות למגדלים כלבים וחתולים הן להקפיד על כללי היגיינה ולשטוף היטב ידיים בסבון. לאנשים שנמצאים בבידוד מומלץ להיעזר בקרובים ומכרים בכל הקשור להוצאת הכלב לטיול, לנקות היטב את הרצועה ושוב – לשטוף ידיים. בעלי כלבים ששוהים בבידוד, אשר אינם מוצאים פתרון לטיולים, יכולים להשתמש בשירותי פנסיון כלבים עד לסיום תקופת הבידוד. על פי משרד הבריאות, לאנשים שסובלים מתסמינים החשודים כמחלת קורונה מומלץ לנקוט במשנה זהירות ולעטות מסכת פה-אף כאשר הם באים במגע עם בעלי חיים ולהקפיד על רחיצת ידיים.
כאמור, אין שום סיבה לנטוש את החברים הטובים על ארבע בשל החשש מקורונה. להיפך – אם שקלתם לאמץ כלב או חתול, כדאי לנצל דווקא את התקופה הזו, שבה אנשים רבים שוהים בבית שעות ארוכות, לאמץ חבר חדש למשפחה. הזמן המשותף עם בעל החיים יסייע להתאקלמותו המהירה בביתו החדש. בנוסף, מחקרים הצביעו על כך שלגידול חיית מחמד בבית יש השפעה על הורדת הסטרס של הבעלים ויתרונות רבים נוספים בעיקר על ילדים.
בבית המחסה של האגודה נמצאים בכל עת עשרות כלבים וחתולים שממתינים לפגוש את הבעלים שיגדלו אותם באהבה כל חייהם. שעות הפתיחה של האגודה ושל המרפאה הווטרינרית: ימים א-ה בין השעות 20:00-08:00, ימי ו בין השעות 14:00-08:00, ובשבת בין השעות 14:00-11:00.
התרומות שלכם חשובות אפילו יותר בימים אלה. תוכלו לסייע לנו באמצעות תרומות בטלפון 4553*,  באתר האינטרנט שלנו או באפליקציית PayBox.
עוד נוסיף כי במכתב שהוציא ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל, ובפרסומים של ארגונים נוספים בעולם נמסר, כי הדיווח על כלב בהונג קונג שכביכול נשא את הנגיף הנו שגוי ונחשד כדיגום מזוהם.
אתם מוזמנים לאמץ כלבים וחתולים רבים ננטשים בתקופה זו בגלל הקורונה וזו מצווה גדולה
מגזין הבריאות של שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה