Translate

יום שני, 19 בנובמבר 2018

איך להישאר צעירים לנצח? הרב ד"ר מיכאל לייטמן. מאת: שרית יוכפז


איך להישאר צעירים לנצח?
הרב ד"ר מיכאל לייטמן


בזמנים בהם פורחת תעשיית האנטי-אייג'ינג שמציעה מגוון פתרונות להאטת קצב ההזדקנות, במציאות שבה מכוני יופי ומרכזי בריאות וספורט עמוסים לעייפה בלקוחות, האגדה העתיקה על מעיין הנעורים זוכה לעדנה מחודשת. מי לא היה רוצה ללגום משיקוי הקסמים שמרפא כל מחלה והופך אותך צעיר לנצח? מה מקורה של אותה תשוקה אנושית קמאית לפרוץ את מגבלות הזמן?

האנטי-אייג'ינג התחיל בכלל מעניין הזדקנות העור, אבל בהמשך התפשט למגוון רחב של תחומים. כדי להרגיש צעירים אנו רוצים לשמר לא רק את המראה שלנו, אלא גם לטפח את הצד המנטלי, את צורת החשיבה, את הזיכרון, את מצב הבריאות הגופנית והנפשית, ועוד. עם זאת, בואו נחשוב קדימה: נאמר שנצליח לעכב את קצב ההזדקנות ואף להאריך את חיינו עד לגיל מאתיים, לצורך הדוגמה. מה אז? הרי לבסוף הגוף יזדקן וימות.

לפי חכמת הקבלה, התשוקה להתעלות מעל הזמן איננה מקרית. היא נובעת משורש הטמון בתוכנו להתפתח לחיים שלמים ונצחיים, אבל היא לא קשורה למצב גופנו אלא לפיתוח הפנימיות שלנו. אם נצליח לשדרג את הטבע שלנו, את המנוע הפנימי שמניע אותנו, כך שיהיה דומה לכוח הכללי שפועל בכל הטבע (המכונה אלוהים), אז נזכה להרגיש שלמות ונצחיות.

חכמי הקבלה גילו שיש בעולם כוח נסתר שטבעו הוא נתינה ואהבה. הכוח מקרין מתוכו כל טוב כלפינו, ואנו חיים בתוך ההקרנה הזו. אבל אנחנו עצמנו קיימים ופועלים בצורות הפוכות ממנו, מקבלים, סופגים, לוקחים. ההפכיות הזו היא שעושה את החיים שלנו מוגבלים. אמנם אנחנו מקבלים ממנו כוח חיים ומשתמשים בו ככל האפשר, אבל בסופו של דבר הכוח הזה נחלש, ואנחנו מזדקנים עד שלבסוף מתים.

כדי להגיע למצב של חיים נצחיים, עלינו להפוך להיות דומים לו, לכוח הנתינה והאהבה. אם נלמד לעשות זאת, נוכל לקבל ממנו כוחות חיים בלתי מוגבלים, כי אף פעם לא ניקח ונספוג אותם לתוכנו, אלא נקבל אותם רק כדי להשפיע לו כל טוב בחזרה. רק בצורה כזו נוכל לחיות מעל מושג הזמן. כלומר, לא נחיה חמש מאות, אלף או מיליון שנה, אלא נצא מגדר הזמן בכלל. החיים שלנו יקבלו אז צורה חדשה, נרצה לצאת מעצמנו, לתת ולאהוב כמו הכוח העליון, ובכך נהפוך להיות נצחיים כמוהו.

סוד החיים נעוץ בהידמות לכוח הכללי של הטבע. סביבנו מצויה אנרגיה אינסופית, "אור אינסוף" בלשון הקבלה. כדי להרגיש יותר מאשר ניצוץ קטן מהאור הזה, שנותן לנו את תחושת החיים הגשמיים למשך כמה שנים ואחר כך כבה, עלינו להיות דומים לו בעצמנו. לשם כך עלינו להתעלות במהלך חיינו מעל הטבע המקורי שלנו, שהוא הרצון לקבל הכול לעצמנו, אל טבע חדש של רצון לתת ולאהוב את הזולת. כוח האהבה והנתינה שייפתח בנו הוא שייקרא "נשמה" או "גוף רוחני".

כאשר מתפתח באדם הגוף הרוחני הוא מתחיל להזדהות עמו. אמנם הוא חי כמו כל האנשים סביבו, אבל הגוף הפיזיולוגי פחות מעסיק אותו. עיקר דאגותיו, מחשבותיו ותכניותיו מופנות לכיוון הגוף הרוחני. הוא נעשה חשוב לו יותר ויותר, הוא מפתח ומטפח אותו. וכאשר מגיע זמנו של גופו הפיזיולוגי למות, האדם לא מרגיש זאת כסוף קיומו אלא מבין שהגיע הזמן להיפרד ממנו.

הגוף הפיזיולוגי נידון מראש לחיים קצרים ולמיתה. הנצחיות תלויה בפיתוח כוח של אהבה ונתינה. אדם שרוכש את הכוח הזה מתחיל להרגיש דרכו מציאות אחרת, עולם אחר שנקרא "גן עדן" או "עולם הבא". מיתת הגוף או הזדקנותו פחות מטרידה אותו, כי במשך חייו בעולם הזה הוא כבר רוכש לעצמו חיים עליונים שבהם הוא ממשיך לחיות לנצח. הוא שופע חיים וחיות כמעיין המתגבר, אור עליון ממלא את כל מציאותו, כוח עליון של אהבה ונתינה. על כך נאמר במקורות: "עולמך תראה בחייך", וכיום כל אדם בעולם מוזמן ללמוד לעשות זאת. זוהי פסגת התפתחותנו כיצורים תבוניים, ואליה מכוונת אותנו התשוקה שטבועה בנו להישאר צעירים לנצח.
                                               צילום: טים לוקס הרב ד"ר מיכאל לייטמן 

הרב ד"ר מיכאל לייטמן מעניק מדי יום שיעורי קבלה המשודרים בערוץ 96 ב HOT ובאתר "קבלה לעם" kab.co.il .
כדי להתרשם ממפגש מבוא בחכמת הקבלה, צרו קשר: 1-700-509-209 או במייל info@kab.co.il.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה