Translate

יום חמישי, 23 בנובמבר 2017

קרן עזריאלי תורמת את התרומה היחידה הגדולה ביותר לאוניברסיטת בר-אילן-מאת: שרית יוכפז


קרן עזריאלי תורמת את התרומה היחידה הגדולה ביותר לאוניברסיטת בר-אילן-מאת: שרית יוכפז


23 בנובמבר 2017, צפת, ישראל – באמצעות הענקת 50 מיליון דולר לאוניברסיטת בר אילן, פקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן מקווה קרן עזריאלי לשנות את פניהם של שירותי הבריאות ולימודי רפואה בצפון הארץ.
התרומה שנעשתה בשנת 2015, קיבלה השבוע הכרה באמצעות שינוי השם לפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי באוניברסיטת בר אילן. בחגיגה השתתפו סטודנטים לרפואה, פרופסורים, חברי דירקטוריון של קרן עזריאלי ופוליטיקאים.
בעיר צפת, הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי באוניברסיטת בר-אילן (בשמה החדש) פתחה את שעריה באוקטובר 2011 כתגובה למחסור ארצי ברופאים ובשל הצורך לשדרג את השירותים והתשתיות הרפואיים באזור. כעת, עם תום השנה השישית לפעילותה, סיימו את לימודיהם כ-150 רופאים חדשים, וקרוב ל-550 סטודנטים רשומים ללימודי רפואה, תוכניות מחקר רפואי, תוכניות משולבות לרפואה ותואר שלישי (PhD) ותוכניות פוסט-דוקטורט.
אוניברסיטת בר-אילן ממוצבת היטב לענות על הצורך הגובר בבעלי מקצוע רפואיים עם הכשרה ברמה גבוהה; כדי להפוך את המגמה של תופעת "בריחת המוחות" מישראל על ידי החזרת סטודנטים, מורים וחוקרים מהמוסדות היוקרתיים ביותר בעולם; וכן לספק שירותי בריאות איכותיים והזדמנויות תעסוקה לאזרחי צפון הארץ.
"פקולטה זו עולה בקנה אחד עם רבים מהערכים החשובים לנו", אמרה נעמי עזריאלייו"ר ומנכ"ל קרן עזריאלי קנדה. "אחת מאבני היסוד של הארגון שלנו היא תמיכה במצוינות ובגישה להשכלה גבוהה, כמו גם קידום מחקר מדעי ורפואי. אנו שמחים לשתף פעולה עם בר-אילן ולספק לסטודנטים פלטפורמה חדשה ללימודים קליניים, ולשפר את היכולת של האוניברסיטה והמדינה למחקר רפואי בסיסי, כדי להשיג יתרונות מרחיקי לכת."
כנגד השקעתה של קרן עזריאלי תתרום גם ממשלת ישראל סכום שווה של 50 מיליון דולר. דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי וקרן עזריאלי בישראל, הוסיפה "קרן עזריאלי גאה להיות חלק מהחזון הציוני של הקמת הפקולטה לרפואה, המעשירה את בתי החולים והקהילות באזור הצפון ברופאים צעירים וחוקרים ברמה עולמית. ניתנה לנו הזכות להיות שותפים למשימה של מדינת ישראל ושל אוניברסיטת בר-אילן להכשיר את הדור הבא של הרופאים, להרחיב את תשתיות המחקר הרפואי ולהציע שירותי בריאות מעולים למארג הקהילות היהודיות, הערביות והדרוזיות הבוחרות לגור באחד האזורים היפים בישראל."
הרב יעקב ליצמן, שר הבריאות אמר : "היום הוא יום גדול בעבור צפת,  אך יותר מכך בעבור מערכת הבריאות הישראלית כולה. כל שקל שמשקיעים בפריפריה משדרג משמעותית את חיי האנשים. היה מאוד קשה בעבורי להגיע לצפת היום, יש לא מעט בעיות בימים אלה שדורשות את טיפולי, אך הסיבה שהתעקשתי להגיע היא כדי להביע את הערכתי הגדולה למי שתורם רבות לשדרוג מערכת הבריאות בפריפריה.  אני רוצה להודות למשפחת עזריאלי ולקרן עזריאלי על תרומה חשובה בעבור צפת ובעבור ישראל כולה. חיזוק מערכת הבריאות בפריפריה מחזק את ישראל כולה״.
פרופ' אריה צבן נשיא אוניברסיטת בר- אילן  אמר "קרן עזריאלי מצטרפת לאוניברסיטת בר-אילן במיזם ציוני ואנושי שאין שני לו  חיזוק וביסוס הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי בגליל"  פרופ' צבן הוסיף "בעזרת התמיכה והשותפות של הקרן, אנו מחזקים את שירותי הרפואה והבריאות עבור תושבי האזור, מחנכים דור של רופאים ומחזירים לישראל את החוקרים הטובים ביותר ואת הרופאים העתידיים ואני מתחייב כי נמשיך ונפתח את הפקולטה אף  מעבר למה שתוכנן".
פרופ' רן טור כספא  דיקן הפקולטה לרפואה  ע"ש עזריאלי של אוניברסיטה בר- אילן   מאז הקמתה אמר "כי הקמת הפקולטה היא ציון דרך בתולדות המדינה. "מדע הרפואה מתפתח ומשתנה בהתמדה " אמר פרופ' טור- כספא "בתקופה מסויימת עסקה הרפואה בריפוי מחלות , אח"כ ברפואה אישית  אח"כ התרכזה  בפיתוח טכנולוגיות רפואיות  ואח"כ  בכשרת הרופאים. כאן בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של בר- אילן בצפת אנחנו מאחדים את כל המגמות האלה בזכות קרן עזריאלי נוכל להמשיך במשימתו ".
בטקס השתתפו : שר הבריאות, יעקב ליצמן; יו"ר הועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, פרופ' יפה זילברשץ; ראש העיר צפת, אילן שוחט, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אריה צבן; יו"ר קרן עזריאלי קנדה, נעמי עזריאלי; יו"ר קרן עזריאלי ישראל ויו"ר קבוצת עזריאלי בישראל, דנה עזריאלי; חברת דירקטוריון קרן עזריאלי וקבוצת עזריאלי, שרון עזריאלי; חברי דירקטוריון קרן עזריאלי בקנדה ובישראל; דיקן הפקולטה לרפואה, פרופ' רן טור-כספא; ואורחים מכובדים רבים.
את הטקס הנחתה ד"ר מיטל גל תנעמי מדענית חוזרת  ומרצה בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי
ד"ר עמרי קורן  מרצה בפקולטה  ויליד הגליל העליון שעשה את עבודת הפוסט דוקטורט באוניברסיטה היוקרתית קורנל בארה"ב  סיפר  על החלטתו לחזור  לישראל  ולהתגורר בגליל כדי ללמד בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי .

אודות קרן עזריאלי
במשך 25 שנים מימנה קרן עזריאלי מוסדות והפעילה תוכניות בקנדה ובישראל. הקרן תומכת במחקר מדעי ורפואי, השכלה גבוהה, לימודי שואה, העצמת נוער ומצוינות בלימודים, מוסיקה ואמנות, אדריכלות ומיזמים לשיפור איכות החיים בקרב אנשים עם מוגבלויות התפתחותיות. www.azrielifoundation.org . צילום דרור מילר.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה