Translate

יום שבת, 11 בנובמבר 2017

לראשונה מזה שנים, ייצוג ישראלי בקונגרס העולמי לחירשים, הנערך בבודפשט, הונגריה. נציגת ישראל בקונגרס פגשה את נציגי קטאר, לבנון, ערב הסעודית ומדינות מוסלמיות נוספות, ו. מאת: שרית יוכפז





חיבוק חם מקטאר

לראשונה מזה שנים, ייצוג ישראלי בקונגרס העולמי לחירשים, הנערך בבודפשט, הונגריה.
נציגת ישראל בקונגרס פגשה את נציגי קטאר, לבנון, ערב הסעודית ומדינות מוסלמיות נוספות, והתקבלה בחיבוק חם


                                        פינטו והנציגה מקטאר

לראשונה מזה כ-25 שנים בהן נעדרה ישראל מן מהקונגרס העולמי לחירשים, ייצגה את ישראל בסוף השבוע האחרון בקונגרס שירלי פינטו, מייסדת המרכז הישראלי ללימוד שפת הסימנים.

הקונגרס התקיים בבודפשט, הונגריה, בימים רביעי-שישי. 

הפדרציה העולמית של החירשים היא אחד הארגונים הבינלאומיים הוותיקים ביותר המאגד אנשים עם מוגבלויות ברחבי העולם. בהכירם כי חירשים ברחבי העולם עומדים בפני חסמים ואינם זוכים לנגישות מלאה במרחב הציבורי, לשוויון זכויות ואינם שותפים בהחלטות המשפיעות על חייהם, הוקם ה- WFD ברומא, איטליה ב -23 בספטמבר 1951.

ל- WFD מעמד מייעץ באומות המאוחדות והוא חבר מייסד של הברית הבין-לאומית לנכויות (IDA). הפדרציה מקדמת את זכויות האדם של אנשים חירשים בהתאם לעקרונות ומטרות אמנת האומות המאוחדות.

שירלי פינטו, חירשת מלידה ופעילה חברתית, ייצגה את ישראל בקונגרס, שנפתח ביום ד' 8.11 והתקיים עד יום ו', 10.11. 

פינטו נאמה על בימת הקונגרס, לראשונה בתולדות הקונגרס וישראל. היא הופיעה לצד פעילים רבים שהגיעו גם הם לייצג את מדינותיהם, ביניהם נציגי, קטאר, פקיסטן, ערב הסעודית, צ'אד, רוסיה, אוסטריה ועוד כ-80 מדינות.

"אני מתרגשת לייצג את ישראל בקונגרס ומודעת לחשיבות הגדולה" אומרת פינטו. ״כאן אנחנו משאירים את הפוליטיקה ואת יחסי המדינות מחוץ לדלת ופשוט מנסים לקדם את זכויות החירשים ברחבי העולם, תוך למידה הדדית על המתרחש בכל מדינה ומדינה וניסיון לאמץ מודלים מוצלחים.

אני שמחה מאוד שיש לי את הזכות לייצג את ישראל בכנס החשוב ואני מקווה שנצליח להביא לשינוי חיובי עבור אוכלוסיית החירשים בישראל״.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה