מאת: שרית יוכפז
הייתי בכנס כדי לעדכן אותכם קוראים יקרים. כנס מעניין וחשוב.
פרופ'
זהבה סולומון- ביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב
וזוכת פרס א.מ.ת לשנת 2016. "ניתן לשחרר שבויים משבי אך קשה לשחרר את השבי משבויים." |
מושב ראשון: דרכים לבניית החוסן בגיל השלישי
יו"ר אקדמי : ד"ר אבי ביצור-ראש התמחות גרונטולוגיה ומרצה בכיר בפקולטה למקצועות הבריאות, מל"א ד"ר סבטלנה זלומונסון –מנהלת שירות גריאטרי מרכז לבריאות הנפש באר שבע ומרצה בפקולטה
למקצועות הבריאות-
התמחות לגרונטולוגיה מל"א
ד"ר אבי ביצור- המאבק בבדידות בזיקנה בישראל- קווי מתאר לתוכנית הלאומית. ד"ר אילנה מזרחי נאור- מרצה בפקולטה למקצועות הבריאות- התמחות גרונטולוגיה, מל"א המשמעויות לחברה ולמשפחה של בדידות וזיקנה. ד"ר שולה פיורה- מנהלת ער"ן באר שבע וחדרה משמעות ההתנדבות - סיפור אישי. |
ד"ר
משה פרחי- ראש
המסלול ללחץ, טראומה וחוסן במכללה האקדמית תל חי.
מחוסר אונים להתמודדות יעילה (בפחות מ- 90 שניות..): מודל מעש"ה להגשת עזרה ראשונה נפשית |
ד"ר
ראובן גל –פסיכולוג , עמית מחקר בכיר –מוסד שמואל נאמן למחקר
מדיניות לאומית
חוסן (Resilience) בשירות ההתמודדות עם חרדה ודיכאון: הפרט, הקהילה והחברה. |
מושב שני: דרכים לבניית החוסן בחיי ילדים ונוער
יו"ר אקדמי : ד"ר חלי בולס- ראש החוג לייעוץ חינוכי בפקולטה לחינוך, מל"א אופיר בן זאב- מומחה בטיפול התנהגותי קוגניטיבי. ממפתחי שיטת "אני in "קבוצות לפיתוח כישורים חברתיים.
השיטה פותחה עם ד"ר
ניר עישר ממכון פסגות.
כיצד מקובלות חברתית ותחושת שייכות לקבוצה מקדמים את חוויית החוסן אצל ילדים ונוער. טלי ורסנו-אייסמן- ס. מנהל "מרכז חוסן" העובד בשת"פ עם שפ"י- משרד החינוך הצגת פיילוט חדש של לימוד כלי חוסן לגמלאים המתנדבים במערכת החינוך. ד"ר אלינער פרדס-פסיכולוגית קלינית, מרצה ומדריכה בקליניקת ביה"ס לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי הרצליה. חמלה עצמית כמקור חוסן . |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה