Translate

יום ראשון, 5 בנובמבר 2017

כנס אלי"ן ה-3 לשיקום ילדים תעוזה בשיקום ילדים: ממריחואנה ועד רובוטיקה מאת: שרית יוכפז


תעוזה בשיקום ילדים:
ממריחואנה ועד רובוטיקה

כנס  אלי"ן  ה-3 לשיקום  ילדים

15 בנובמבר 2017
מלון קראון פלאזה, ירושלים

אלי"ן-  בית החולים המוביל בשיקום ילדים-  יערוך ב-15 בנובמבר כנס יחודי וחדשני מסוגו שיעסוק ב"תעוזה ושיקום ילדים:  -ממריחואנה ועד רובוטיקה"

הכנס,  המיועד לרופאים ואנשי מקצועות הבריאות, יעסוק בכל הנושאים הרלוונטיים לתחום הגדל והולך של רפואה שיקומית בילדים, ויוצגו  בו חידושים וטיפולים הרלוונטיים לתחום.

בין המשתתפים והמרצים בכנס: דר' צקי זיו נר, מנהל אגף השיקום במשרד הבריאות,  דר' קרן פוליטי , מומחית בנוירולוגית ילדים, פרופ' תמר וייס  ראש המעבדה לחידושי טכנולוגיה בשיקום באוניברסיטת חיפה ועוד. בית החולים אלי"ן פותח בימים אלו את שעריו של מרחב החדשנות פורץ הדרך שנבנה בסיוע קרנות הביטוח הלאומי ואשר  יאפשר פיתוח  מערכות שיקום יחודיות.


ד"ר מורית בארי מנכ"לית בית החולים אלי"ן: "כבית החולים המוביל בשיקום ילדים בארץ אנו  מייצגים קו שטוען בעקשנות כי האפשרויות בלתי מוגבלות גם לילדים עם מוגבלויות משמעותיות. בסיוע הרפואה המתקדמת, הידע השיקומי המצטבר והטכנולוגיה המתפתחת בצעדי ענק, אנו יכולים כיום להבטיח עתיד טוב לילדים שבעבר היו נותרים חסרי ישע ותלויים בזולת.  אנחנו מאד שמחים לראות את המודעות הגוברת לזכויות אנשים עם יכולות שונות מהרגיל, אך החברה כולה צריכה לשנות את זווית  ראייתה ולהיות מוכנה לקלוט בכל תחומי החיים את הילדים הללו כשותפים במסגרות הלימוד, הפנאי ובעתיד- התעסוקה. 


בכנס נרחיב את היריעה  כדי להגביר את המודעות לתרופות חדשניות – כמו שימושים חדשים במריחואנה להורדת ספסטיות בילדים עם שיתוקים, כגון טיפולים חדשים  למחלות עצב- שריר, טיפולים גנטיים ועוד. הכנס יעסוק גם בשימוש בסימולטורים ללימוד מיומנויות הדורשות תרגול, על העזרות ברובוטים ועל האפשרויות הטמונות בטיפול מרחוק ובמציאות מדומה.  ההנגשה של העולם הדיגיטלי מאפשרת כיום לאנשים עם יכולת תנועה מינימלית לשלוט בסביבתם, להפעיל מחשב, טלפון, אמצעי ניידות – אך  כל אלו דורשים הבנה מעמיקה של הצרכים  והתאמה מאד מדויקת.  נספר גם כיצד במרחב החדשנות שלנו שהוקם בסיוע קרנות הביטוח הלאומי ושנחנך בימים אלו, בית החולים פורץ את  גבולות המטופלים וחובר ליזמים , אנשי היי-טק, מהנדסים, מעצבים וחולמים מתחומים שונים כדי למצוא פתרון לכל ילד שזקוק  להתאמת ציוד ולעזרה טכנית וכדי לפתח אמצעים שישנו את חייהם של ילדים בכל העולם."


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה