Translate

יום שלישי, 8 במרץ 2022

בסיוע מגן דוד אדום, זק"א וארגון החסד HatzolAir מניו-יורק פצועים ראשונים מאוקראינה הגיעו לקבל טיפול רפואי בישראל/ מאת שרית יוכפז

 



בסיוע מגן דוד אדום, זק"א וארגון החסד 
HatzolAir מניו-יורק

פצועים ראשונים מאוקראינה הגיעו לקבל טיפול רפואי בישראל

 

להורדת קטעי וידיאו וסינקים של בני המשפחה לחץ כאן

 

בשבת (26.2) בשעה 08:30 בבוקר פגע טיל בביתם של משפחת קאראוש בקייב, באותה העת שהו בבית האב מקס (44), האם אירינה (44), ושני הילדים מארק (19) וגאורגי (10). אם המשפחה ובנה בן ה-19 נפצעו באורח בינוני והם סובלים מפגיעות משמעותיות ומורכבות בגפיים. מיד לאחר הפגיעה הם פונו לבי"ח מקומי בקייב. נחמן דיקשטיין המתנדב במגן דוד אדום ובזק"א ומתגורר בקייב שבאוקראינה שמע על הסיפור ומיד יצר קשר עם מגן דוד אדום בישראל לסיוע להבאתם של הפצועים לטיפול רפואי בישראל.

 

מגן דוד אדום יצר קשר עם ארגון החסד HatzolAir בניו-יורק באמצעות נציגם בישראל פראמדיק מד"א אהרון אדלר והם נרתמו מיד למשימה החשובה והעמידו מטוס פרטי שהמריא מניו-יורק לגבול רומניה מולדובה ומשם לנמל התעופה בן גוריון. על הדרך החליטו בארגון החסד לתרום 7 טון של ציוד רפואי, הומניטרי ומזון שהועמסו על הטיסה והגיעו לפליטים בגבול מולדובה-אוקראינה.

 

הבוקר (ב') בשעה 11:15 נחת המטוס בנמל תעופה בן גוריון שם המתינו לבני המשפחה ניידות טיפול נמרץ של מד"א והם פונו לאשפוז בבי"ח הדסה עין כרם. בכניסה לבית החולים המתין להם ח"כ פרופ' יוסי שיין (ישראל ביתנו) ששוחח עם בני המשפחה ובדק במה ניתן לסייע על מנת להקל עליהם.

 

האב מקס והבן מארק סיפרו בהתרגשות על כל מה שאירע מרגע פגיעת הטיל בביתם ועד נחיתתם בישראל והודו לכל מי שסייע במבצע החילוץ (מצ"ב סינקים באנגלית)

 

חה"כ פרופ' יוסי שיין, ישראל ביתנו, יוזם מתווה הבאתם ארצה של פצועי המלחמה באוקראינה: ״יש למדינת ישראל מחויבות כלפי האזרחים הנפגעים במלחמה באוקראינה, יהודים ולא יהודים. מתוך סולידריות לשלומם ולבריאותם, נעשית כאן היום בהדסה פעולת הצלה רפואית מרגשת. אין מתאים ממד"א להיות הגורם האמון על המלאכה הקדושה הזו״.

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מיד כשהובא לידיעתנו מצבם הרפואי של משפחת קאראוש שנפגעו מפגיעה ישירה של טיל בביתם יצרנו קשר עם אלי ראו (Eli Rowe), נשיא ומייסד ארגון החסד HatzolAir בניו יורק שפועלים איתנו בשיתוף פעולה וביקשנו לרתום אותם להטסה רפואית של בני המשפחה לארץ. הם מיד נרתמו וראוי לציין שעל מנת לא לבוא בידיים ריקות מניו-יורק הם העמיסו 7 טון של ציוד רפואי, הומניטרי ומזון במטרה לסייע לפליטים הרבים בגבול מולדובה-רומניה שם חברו למשפחת קאראוש והטיסו אותם בטיסה רפואית לישראל. מד"א, ארגון ההצלה הלאומי ואגודת הצלב האדום הישראלי פועלת לסייע ככל הניתן לפליטים ולפצועים בדרכים מגוונות וכך נמשיך לפעול."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה