Translate

יום שלישי, 6 ביולי 2021

לשמוע מעבר ליכולת האנושית. מאת: משרית יוכפז

                               לשמוע מעבר ליכולת האנושית


מדמיינים עצמכם שומעים מהמצח? אולי מהעיניים? או אולי בכלל שהתכשיט אותו אתם עונדים יהיה בעל סגולות נוספות? מעל ל-800,000 אלף ישראלים סובלים מירידה בשמיעה או לקות שמיעה- ורק 150,000 מטפלים בלקות הזו. רבים מלקוי השמיעה מעדיפים להתעלם מהבעיה בגלל הבושה בעטיית מכשיר שמיעה – אך שנת 2021 מביאה עימה בשורות רבות בתחום מכשירי השמיעה שהופכים לפריט אופנתי וטכנולוגי מתקדם ומעניקים איכות שמע שאינה קיימת במוח האנושי.

לאחר עשרות שנים בהן סבלו לקויי השמיעה ממכשירי שמיעה בעלי איכות שמע נחותה ותחושת בושה- בשנים האחרונות פיתוחי הטכנולוגיה המתקדמים לא פסחו גם על תחום מכשירי השמיעה שהפכו את השוק לאטרקטיבי, מתקדם ומשנה חיים. בשנים האחרונות שוק מכשירי השמיעה עבר שינוי טכנולוגי אדיר. אם בעבר מכשירי השמיעה הצטיירו כמכשירים מיושנים, לא פרופורציונליים לגודל האוזן ובעלי איכות שמע ירודה- כיום, מכשירי השמיעה קטנים, מותאמים אישית ובעלי יכולות טכנולוגיות מפותחות מאוד אשר משנות את חייהם של לקויי השמיעה מקצה לקצה באופן ניכר.

הפיתוחים החדשים הפכו אותם למוצר אטרקטיבי ויעיל שמסוגל לתת מענה מצוין לטיפול במוגבלות ולהענקת מענה מקיף ואיכותי לבעיה. הפתרונות לא פוסחים על חובבי וחובבות האופנה. מכשירי השמיעה הקיימים היום יכולים להיות ממש פריט אופנתי. לאחרונה הושקו מכשירי שמיעה בצורת עגילים יוקרתיים שמעוצבים בהזמנה אישית. מכשירים נוספים ניתן למצוא על גבי משקפי ראייה, כובעים, קשת לשיער ואפילו ביציאה לג'וגינג על גבי סרט השיער  בהתאם לצרכים והמידות האישיות של הלקוח. הטכנולוגיה החדשה נחשבת יעילה ויכולה למנוע ניתוחים מיותרים.

המכשירים כלל לא נכנסים לאוזן ולא נעשה שימוש באיבר עצמו, הטכנולוגיה החדשה עוקפת את האוזן האנושית ומגיעה ישירות אל עצב השמיעה מבלי לחדור או לפגוע בגוף. הייחודיות במכשירים אלה מיועדת ללקויי שמיעה אשר סובלים מירידת בשמיעה בשילוב דלקת אוזניים, רגישות למכשיר שמיעה או אוזניות, מחלות, גידולים ועוד.

יהונתן רוט, מעמותת אחד מ-10 למען לקויי השמיעה: "הזנחת מצב השמיעה יכול לגרום להתדרדרות בשמיעה וביכולת העצב לפענח ולהבין דיבור. לכן, גם אם קיימת תחושת בושה העוצרת את האדם מלטפל, חשוב להכיר אלטרנטיבות ואת הפתרונות הקיימים ולמנוע נזק עתידי נוסף"

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה