Translate

יום שלישי, 13 ביולי 2021

בן 73 - בוגר קורס פרמדיקים המבוגר ביותר במגן דוד אדום / מאת שרית יוכפז

 


בן 73 - בוגר קורס פרמדיקים המבוגר ביותר במגן דוד אדום / מאת שרית יוכפז

בשנת 2015, כשדפדף בדפי העיתון, נתקל במקרה רפי ספר (73) תושב מודיעין-מכבים-רעות במודעת קורס עזרה ראשונה במגן דוד אדום. ספר, מהנדס לשעבר שיצא לפנסיה, החליט להירשם לקורס ומאז - התאהב בארגון ובעשייה. במשך שש שנים, ספר  התקדם בארגון, סיים בהצלחה קורס חובשי רפואת חירום ובהמשך גם קורס חובשים בכירים ולאחרונה הגשים חלום כשהוסמך לפראמדיק והפך לבוגר קורס פרמדיקים המבוגר ביותר בהיסטוריית מד"א.

 

על כך, סיפר הפרמדיק המתנדב ספר, מתחנת מודיעין: "למרות גילי, אני מקפיד לעשות שתי משמרות בשבוע. אני יודע שאני יוצא מן הכלל בנוף, אבל זה לא באמת משנה – כל עוד שאני מקפיד לעשות עבודה טובה ומקצועית. בקורס פרמדיקים הייתי הכי מבוגר, כאשר השני בתור היה בן 40. זה כיף לי לעבוד עם חבר'ה צעירים באווירה דינאמית".

 

על הגיל והתגובות מצד המטופלים, הוסיף: "כשאני מגיע למקרה חירום, אני שם לב שמטופלים רואים אותי כמבוגר האחראי בשטח ופונים אליי. ממש לא חוששים, אלא רואים אותי כסמכות בעלת ניסיון, ותק ואחריות. אין גיל להצלת חיים, צריך רק רצון טוב והשקעה, להוציא את המקסימום כדי לעזור לאחרים. הייתי רוצה להישאר בתפקיד ולהתנדב עוד שנים רבות ואני מקווה שכך אעשה – זה מכניס לי רוח במפרשים וזה כיף מאוד בפנסיה, אני גאה בכך מאוד."

 

* * *

 

בשנת 1979 משרד הבריאות העניק למגן דוד אדום את הסמכות להכשרת והסמכת פראמדיקים במדינת ישראל. לפני 41 שנה, ב- 25.6.1980, הסתיים הקורס הראשון שאותו סיימו 18 הפראמדיקים החלוצים במדינה. מאז ועד היום הכשיר מגן דוד אדום 3,578 פראמדיקים ובהם כלל הפראמדיקים בצבא ההגנה לישראל, באוניברסיטאות, בבתי החולים, במסגרת השירות הלאומי ובני ישיבות ההסדר אשר פועלים יום יום למען הצלת חיים במקצועיות ובמסירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה