Translate

יום ראשון, 27 ביוני 2021

זירת האסון במיאמי: המתנדבים ביחידה הבינלאומית של מד"א מאת: שרית יוכפז "

 זירת האסון במיאמי: מאת: שרית יוכפז

"עובדים מסביב לשעון במקצועיות ובזהירות - בתנאי שטח מורכבים"

 

גם בשעה זו, ממשיכים צוותי הרפואה במיאמי, המתנדבים ביחידה הבינלאומית של מד"א לפעול בזירת האסון במיאמי, לאבטח רפואית את הכוחות הפועלים בשטח וערוכים להעניק טיפול במידה ויאותרו ניצולים ולהגיש סיוע וליווי למשפחות הנעדרים, לצד יתר כוחות החילוץ והרפואה המקומיים.

 

הרופאים, הפראמדיקים והחובשים של הצלה דרום פלורידה שרבים מהם מתנדבים ביחידה הבינלאומית של מגן דוד אדום, היו בין הכוחות הראשונים בזירת האסון של קריסת הבניין במיאמי והעניקו טיפול רפואי מציל חיים, לצד פעולות חילוץ של הפצועים.

 

אנדריי רויטמן, חובש בהצלה דרום פלורידה ומתנדב ביחידה הבינלאומית של מד"א במיאמי: "רק כשהגענו לשטח הצלחנו להבין את גודל האסון ומיד התחלנו בפעולות סיוע, טיפול ואיתור של נעדרים ופצועים בשטח, יחד עם שירותי הכבאות האמריקאים. הכוחות עבדו בשטח מסביב לשעון במאמץ גדול. כולם ציפו לחדשות טובות וכשלא הגיעו כאלו – ההרגשה הייתה מאוד קשה וכואבת. גם עכשיו אנחנו ממשיכים לסייע לפצועים וללוות באופן מתמשך את משפחות הנעדרים. תמיד יש לנו תקווה לאתר נעדרים בחיים וזה מחזיק אותנו, גם ברגעים הקשים".

 

פראמדיק הצלה דרום פלורידה, חבר ביחידה הבינלאומית של מד"א, מייקל סטרונגין מפלורידה שמתגורר בסמוך לזירת האסון והיה מהראשונים להגיע לזירה, הוסיף: "הגענו לזירת האסון לפנות בוקר ומיד התחלנו לטפל גם בפצועים וגם במשפחות הנעדרים. הקמנו חוליית פיקוד מיוחדת שמעניקה סיוע לקהילה בשטח וטיפלנו בשעות הראשונות בעשרות פצועים. אין לי ספק שקורסי ההכשרה למצבי אסון והתרגולים שעשינו יחד עם צוותי מד"א במהלך השנים בישראל עזרו לנו מאוד להתכונן לשעת חירום ובזכותם הסיוע שאנחנו מגישים במיאמי מקצועי, יעיל ומהיר ".

 

פרמדיק מד"א, אוריאל גולדברג,
שהגיע מישראל למיאמי ביום שישי, הצטרף לצוותי ההצלה במקום
: "הגעתי למיאמי על מנת לחבר בין הקהילה והמשפחות לכוחות במקום ובארץ ולסייע במה שניתן, מתוך המשבר. החילוץ בשטח מאוד מורכב, חצי בניין קרס וחצי שני עלול לקרוס בכל רגע. קשה להגיע ללכודים וכוחות החילוץ עושים כל מאמץ כדי להציל כמה שיותר חיים. הצוותים עובדים מסביב לשעון במחויבות גדולה, תוך זהירות בזירה מורכבת ומסוכנת ובתנאי שטח מורכבים מאוד".

 


 

היחידה הבינלאומית של מד"א הוקמה בשנת 2007, וכיום חברים בה מאות רופאים, פראמדיקים וחובשים ממדינות שונות ברחבי העולם, אשר הגיעו לישראל ועברו הכשרה במגן דוד אדום, בין השאר לטיפול באירוע רעידת אדמה, טיפול בזירת הרס, מלחמה ועוד, כך שבזמן חירום יוכלו לשוב לארץ ולסייע לכוחות מד"א.

צילום דוברות  מד"א

מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה