Translate

יום שלישי, 8 ביוני 2021

Blind Day -TLV לכבוד יום הבליינד די: תערוכת אומנות מרגשת והפנינג לכל המשפחה ברחבת תיאטרון הבימה מאת: שרית יוכפז

 Blind Day -TLV

לכבוד יום הבליינד די: תערוכת אומנות מרגשת והפנינג לכל המשפחה ברחבת תיאטרון הבימה מאת: שרית יוכפז

עיסוי בידי אנשים עם עיוורון , עמדת התנסות בטכנולוגיה אשר מסייעת לאנשים עם עיוורון ולקויי ראייה מבית Orcam, התנסות ברכיבה על אופני טנדם ועוד: אלו הם חלק ממגוון הפעילויות שחיכו למבקרים ברחבת תיאטרון הבימה לרגל יום הבליינד דיי.

השבוע (א') התקיימה תערוכה בשם 'משפחה ישראלית רואה 6/6' בה הוצגו אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה שהצטלמו יחד עם משפחותיהם. לצד התערוכה התקיים הפנינג שכלל: עמדת עיסויים  של סיירת המעסים בידי מעסים עם עיוורון, עמדת רכיבת אופני טנדם של קבוצת כן ולא ועמדות התנסות במשחקים ואבזרים מונגשים לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה ועמדת התנסות בטכנולוגיה אשר מסייעת לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה מבית Orcam.

לראשונה בישראל התערוכה והמייצג כולו הונגשו בעזרת מערכת Step-Hear של חברת מהל"ב ובעזרת שלטים קוליים הדגימו לציבור את חשיבות ההנגשה עבור אנשים עם עיוורון או לקויות ראייה.

הבליינד דיי 6.6 Blind Day  הוא יום ההזדהות והמודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. ה-"Blind Day" נערך השנה בסימן העלאת המודעות לקידום נגישות במרחב הציבורי לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. הבליינד דיי התקיים השנה בישראל זו הפעם ה- 11, כאשר מטרתו הוא לעורר הזדהות ומודעות עם האדם עם העיוורון ולקויות הראייה, ולקדם את המודעות ליכולותיו ולצרכיו. הבליינד דיי מקודם בכל שנה על ידי המרכז לעיוור בישראל.

המרכז לעיוור בישראל הינו ארגון הגג לכלל הארגונים ועמותות הפועלות למען אנשים עם עיוורון. הארגון פועל להגנה על זכויותיהם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה מול רשויות ציבוריות ומוסדות ממשלה, העלאת המודעות ליכולותיהם וצרכיהם ולקידום יכולתם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה לחיות חיים עשירים ומלאים בפעילויות נגישות של תרבות, חברה, ספורט ופנאי.

מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל, נתי ביאליסטוק-כהן: "אני מברך את כלל האנשים שהשתתפו בתערוכת 'משפחה ישראלית רואה 6/6' ואת כלל המבקרים שבחרו להגיע לרחבת תיאטרון הבימה, להתנסות באופן מעשי ולקבל הצצה אל חייהם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. אחת מהמטרות המרכזיות של אירועי הבליינד דיי היא להעביר את תחושותיהם של אוכלוסיית האנשים עם עיוורון ולקויות הראייה ולהסביר במעט את האתגרים שאיתם הם מתמודדים בבית ובמרחב הציבורי, בכל יום ויום.  יחד ניצור חברה סובלנית יותר ומרחב ציבורי נגיש יותר למען אוכלוסיית האנשים עם עיוורון בישראל ".

מנהל מכירות ופיתוח עסקי אורקם ישראל, יוסף אילוז: "החזון שלנו הוא להפוך את חייהם של אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה ברחבי הארץ לעצמאיים יותר, ללא תלות בקרובי משפחה או חברים. במהלך הכנס הצגנו את  מכשיר ה-OrCam MyEye 2  המסייע לאנשים עם לקות ראייה להתמודד עם אתגרי היום יום ובכך לשפר את איכות חייהם. אנחנו גאים לקחת גם השנה חלק באירוע הבליינד דיי של המרכז לעיוור בישראל".

מנכ"ל מהל"ב ו-Step-Hear רוית קרדי : "היעוד שלנו ב Step-Hear הוא להעניק עצמאות לאנשים עם עיוורון או לקות ראיה במרחב הציבורי - בעזרת הנחיה קולית אשר מתקבלת הן מ"שלטים-קולים" שהם ייחודיים לחברה, והן מהאפליקציה של Step-Hear.  הפעם לראשונה בתערוכת צילומים, סיפקנו תיאור קולי של הצילומים וסיפורי החיים הנלווים לכל צילום, בתערוכה המרגשת הזו ביוזמת המרכז לעיוור בישראל."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה