Translate

יום שלישי, 9 באוקטובר 2018

אוקטובר הוא חודש המודעות ללידה שקטה ואובדן תינוקות רכים. מאת שרית יוכפז




הגיע הזמן לדבר על זה #עכשיו אתיודעת חודש המודעות ללידה שקטה
אוקטובר הוא חודש המודעות ללידה שקטה ואובדן תינוקות רכים.
 מדי שנה ישנם בישראל 700 מקרים של אובדן הריון. 6 לידות מתוך 100 הן לידות שקטות של תינוקות ללא רוח חיים, לידות בהן לא נשמע קול בכי של התינוק. השנה, לראשונה בישראל, שוברים את השקט.
קמפיין חברתי חדש, ביוזמתן של יערית שושן-סבג פרסומאית ובעלים של משרד פרסום ועדי אברהם מנהלת ובעלים של קהילת סקסי מאמא המונה כ-150 אלף נשים נועד לעורר את המודעות למקרי לידה שקטה.
בעקבות פוסט שפורסם באוקטובר 2017, בנושא לידה שקטה בקהילת סקסי מאמא, פוסט שגרף אלפי תגובות ושיתופים של נשים שכאבו ושתקו לאורך זמן רב, נוצר המפגש בין יערית לעדי הוא שהביא לשיתוף פעולה חשוב וראשון מסוגו.
מטרת הקמפיין היא להוציא את השיח מקהילת נשים ברשת ולהשתמש בשיח הנשי, המעצים, לקידום מטרות חברתיות וליצירת שינוי אמיתי.
ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) פועלת בנושא בארבע השנים האחרונות, ולפני כשנתיים חוקקה את חוק הלידות השקטות, שהשווה את תנאיה של יולדת בלידה שקטה ליולדת בלידה רגילה, כבר מהשבוע ה-22. כעת היא מלווה את הקמפיין, כחלק ממאבקה ליישום נוהל משרד הבריאות שיסדיר את מעטפת הליווי והתמיכה לנשים שעברו לידה שקטה.
ח״כ ד"ר עליזה לביא: ״קרוב לשנתיים שנוהל מקיף, שנועד לסייע ולהקל על מי שחוו לידה שקטה- תקוע במשרד הבריאות ולא מיושם. החוק שתיקנתי (2016) העניק לנשים את הזכויות הסוציאליות המגיעות להן, אך כל מעטפת התמיכה מרגע אבדן ההיריון ועד השחרור לקהילה, לא מוסדר עד היום בגלל סחבת ואטימות ממסדית. במושב הקרוב בכוונתי לקדם את הנושא בחקיקה".
 לקמפיין נרתמו נשים רבות מתחומים שונים שראו את מטרתו חשובה במיוחד ביניהן:
חלי ממן- מייסדת רשת קבוצות תמיכה להרזייה והעצמה, רונית יודקביץ- דוגמנית ושחקנית,  קלרה לנדרט- שחקנית ודוגמנית, מרינה קיגל- עיתונאית ואשת תוכן, לירון שמם- מגישה, פאולה רוזנברג- נטורופתית ומנחת טלוויזיה, מרב מילר- שדרנית רדיו וטלוויזיה, עורכת ומגישת חדשות ישראלית, עדי אברהם ריצ’י- מייסדת קבוצת סקסימאמא, ענת לב אדלר-סופרת, עיתונאית ויזמית תוכן לנשים, רוית ולטמן-מנהלת מסחרית פנאי פלוס/גו סטייל, ד״ר עליזה לביא-חברת הכנסת מטעם מפלגת יש עתיד, רוית אסף- דוגמנית ובעלים של רשת בתי הספר לאיפור ומקצועות היופי רוית אסף  שלי גנדל - וויב תקשרת ונשות עמותת 'חיבוק בשקט'- נועה פארן, רות אופק, שירי בר-לוט/אלקסלסי , שרון מזרחי.
מצורפות תמונות: צילום רונן פדידה.
לינק לצפייה בסרטון:

בשיתוף 'סקסי מאמא' ויערית שושן סבג-מנכ"לית ובעלים משרד פרסום olala the brand house יחד עם עמותת חיבוק בשקט.
קריאייטיב וארט-Yaarit Shoshan sabag
 קופירייטינג, תוכן, קריאייטיב - Yahav Shushu
צילום ronen fadida – רונן פדידה .
עריכה וצילום וידאו - yarden Adi
#עכשיו את יודעת – לרגל חודש המודעות הבינלאומי ללידה שקטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה