Translate

יום שני, 29 במאי 2017

ניסויים חדשים בתרופה הישראלית gammora בתאי סרטן ריאות ומעי הגס, הגיעו לתוצאות דרמטיות: השמדה של כ- 70 אחוז מהתאים הסרטניים-שרית יוכפז

מציון תצא תרופה


ניסויים חדשים בתרופה הישראלית gammora  בתאי סרטן ריאות ומעי הגס, הגיעו לתוצאות דרמטיות:
השמדה של כ- 70 אחוז מהתאים הסרטניים

הניסויים נעשו במעבדה לביולוגיה מולקולארית במרכז לאבחון ומניעת סרטן בבית חולים איכילוב

בימים האחרונים נודע כי ציון מדיקל חתמה על מזכר הבנות מול מכון מחקר סיני לעסקה במסגרתה יושקע סכום כסף בציון מדיקל, והמשקיעה הסינית תקבל בבוא העת את זכויות הייצור והשיווק של המוצר בסין


בחודשים האחרונים המעבדה לביולוגיה מולקולארית במרכז לאבחון ומניעת סרטן בבית חולים איכילוב, בראשותו שלפרופ' נדיר ארבר, ומנהלת המעבדה ד"ר שירן שפירא, ערכה ניסויים עם התרופה הישראלית gammora בתאי סרטן ריאות ומעי הגס, והגיעה לתוצאות דרמטיות כשהצליחה להביא להשמדתם של כ- 70 אחוז מהתאים הסרטניים.

את התרופה gammora לחיסול הסרטן פיתחה חברת ציון מדיקל הישראלית, חברת אחות של ציון פארמסוטיקלשמפתחת את התרופה לחיסול נגיף ה- HIV בשיתוף פרופ' אברהם לויטר מהמכון למדעי החיים באוניברסיטה העברית, שפיתח את התרופה, ופרופ' זאב שטגר, מנהל מכון האיידס בבית חולים קפלן.

יו"ר החברות הוא ציון עיני, שהתפרסם בעיתונות הישראלית לפני כעשור כאשר ביקש לרכוש את חברת התעופה ארקיע. עובדי החברה התנגדו לאחר שהתגלה כי עיני ישב בעבר במעצר בהולנד. עורכי הדין של החברה מסרו אז כי עיני היה רק בן 19 בעת האירוע ושהה רק כמה חודשים בהולנד, וכי נעצר יחד עם בני דודיו, בגלל עבירות מס שבוצעו על ידם. עיני שהה במעצר מספר חודשים אך בסופו של דבר לא הוגש נגדו כתב אישום.
עיני התעשר מעסקי נדל"ן בהולנד ולפני עשור הגיע לישראל.
את ציון מדיקל הקים בשנת 2014.

בימים האחרונים נודע כי ציון מדיקל חתמה על מזכר הבנות מול מכון המחקר הסיני Shenzen international institute of biological research, לעסקה במסגרתה יושקע סכום כסף בציון מדיקל, והמשקיעה הסינית תקבל בבוא העת את זכויות הייצור והשיווק של המוצר בסין.

שיטת הריפוי של התרופה gammora מבוססת על פפטידים (מקטעים חלבוניים קצרים) ייחודים, שנגזרו מחלבון ה״אינטגראז  של וירוס הHIV״. חלבון זה מבוטא על ידי הנגיף  ודרוש לתהליך האינפקציה הוירלית. פפטידים אלו גורמים לכך שבמקום עותק אחד של הדנ"א הנגיפי, יוכנסו עותקים רבים של הדנ"א לתא המודבק. דבר זה יפעיל את מנגנוני ההשמדה העצמית של התא, בתהליך הנקרא אפופטוזיס. יתרונה של התרופה החדשה שהיא משפיעה ופוגעת רק בתאים שנבדקו בנגיף ואין לה כל השפעה על תאים בריאים ובכך לתרופה יש יתרון על התרופות הקיימות כיוון שלא צפויה השפעה על תאים בריאים ולכן לא צפויות תופעות לוואי. כמו כן, הוספת תרופה זו (הפפטיד) לתאים סרטניים המכילים DNA לא פונקציונלי שהוחדר אליהם באופן ספציפי גורם להשמדתם של תאים אלו. כך שתרופה זו שתוחדר, יחד עם מולקולות DNA, לחולי סרטן תביא להשמדתו של הגידול הסרטני.

ד"ר שירן שפירא, מנהלת המעבדה לביולוגיה מולקולארית במרכז לאבחון ומניעת סרטן בבית חולים איכילוב, אומרת: "בכנס DDW זכינו להכרה בעבודתנו, כפורצת דרך וחשובה. ההתקדמות הגדולה שחלה אצלנו במחקר, ובחינת יעילותה של התרופה החדשה במיגור תאים סרטניים, אפשרה לנו להגיש סיכום ממצאים קצר לועדת הכנס ולקבל הכרה שעבודתנו מדורגת ב-5% העליונים מכלל העבודות שהוגשו מכל העולם".

בתוך כך, התרופה gammora נבחרה כעבודה מצטיינת בתחום חקר הסרטן בכנס 2017 DDW - הכנס השנתי הבינלאומי בתחום מחלות מערכת העיכול, שהתקיים שבוע שעבר בשיקגו.
כ- 4,800 עבודות הוגשו בכנס, כשמתוכן 5 אחוז זכו בתואר "עבודה מצטיינת".

DDW הוא המפגש הגדול ביותר של אנשי מקצוע בתחום בריאות מערכת העיכול. הכינוס מאפשר לפגוש את קהל היעד המתאים והיעדים העסקיים על ידי חשיפה למקבלי החלטות מרכזיים ב- GI. הכנס השנה משך יותר מ- 14,000 משתתפים, ובארבעה ימים הוצגו בו כ- 5,400 הרצאות מקוריות, מצגות ופוסטרים. כ- 300 מציגים הציגו את הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים ביותר.


המדענים סבורים שהתרופה תתגלה כיעילה בכל סוגי הסרטן.

החברות נערכות לבצע ניסויים קליניים בבני אדם הן בסרטן והן בנגיף ה- HIV, כבר בחודשים הקרובים. לדברי המומחים, תהליך רישום התרופה יהיה קצר מכיוון שה- FDA מאשר מסלול קצר של בין 6 חודשים לשנה.

לפני מספר חודשים דווח שהתרופה gammora זכתה לתוצאות חסרות תקדים בחקר נגיף ה- HIV, כאשר בניסויים שנעשו ע״י ד"ר עינת פינקלשטיין  במעבדת המחקר בבית חולים קפלן בדמם של 10 חולי HIV נתקבלו תוצאות של עד97 אחוז בהשמדת הנגיף בתוך 8 ימי טיפול בלבד. כאמור, בחודשים הקרובים יחלו הניסויים הקליניים בבני אדם.

אודות חברת ציון מדיקל:
חברת ציון מדיקל עוסקת בפיתוח תרופות כנגד מחלת הסרטן, בשיתוף המעבדה לביולוגיה מולקולארית במרכז לאבחון ומניעת סרטן בבית חולים איכילוב, ברשותו של פרופ' נדיר ארבר, ומנהלת המעבדה ד"ר שירן שפירא. החברה הוקמה במטרה להגיע למימוש מסחרי של הפטנט המתאר גישה חדשנית לחסל באופן ספציפי את התאים הנגועים בגוף החולה וכך לגרום לריפוי מלא של המחלה. טיפול זה ישלב הרג של הנגיף עצמו ושל התאים המודבקים ואמור להוביל לריפוי מלא.

אודות חברת ציון פארמסוטיקל:
חברת ציון פארמסוטיקל עוסקת בפיתוח תרופות כנגד מחלת האיידס המבוססות על תוצאות שנתקבלו במעבדות של האוניברסיטה העברית בירושלים. החברה הוקמה במטרה להגיע למימוש מסחרי של הפטנט שפותח באוניברסיטה העברית בירושלים ושנלקח ברישיון מיישום, חברת פיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית, המתאר גישה חדשנית לחסל באופן ספציפי את התאים הנגועים בגוף החולה וכך לגרום לריפוי מלא של המחלה. טיפול זה ישלב הרג של הנגיף עצמו ושל התאים המודבקים ואמור להוביל לריפוי מלא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה