Translate

יום ראשון, 22 באוגוסט 2021

שנתיים לרפורמת טיפולי השיניים בחינם למבוגרים/ מאת שרית יוכפז

 

 

שנתיים לרפורמת טיפולי השיניים

בחינם למבוגרים

 

בריאות השיניים היא גורם בעל השפעה עצומה לא רק על בריאותנו, אלא גם על איכות חיינו ועל כן, לפני כשנתיים הוכנסה לתוקף רפורמת טיפולי השניים למבוגרים בחינם שמטרתה להקל על אוכלוסיית הגיל השלישי בקבלת טיפול ראוי שבמצבים רבים תורם לרווחת המטופל ונותן לו את האפשרות להמשיך לנהל אורח חיים בריא ונורמטיבי.

טיפולי שיניים הם בין הטיפולים היקרים ביותר שקיימים כיום ואף משתנים לפי מיקום גיאוגרפי- טיפול שיניים באזור המרכז עלול לעלות כפליים ואף יותר מאשר בצפון ובדרום. לפני כשנתיים, ובכדי להקל על אוכלוסיית המבוגרים בקבלת טיפול רפואי הולם, הוביל שר הבריאות דאז יעקב ליצמן, רפורמה ייעודית להסדרת הנושא האמורה להוביל לצמצום הפערים הכלכליים שהיוו למחסום עיקרי בקרב אוכלוסייה זו בקבלת טיפול רפואי הולם.

בין סל הטיפולים שניתנים לבני הגיל השלישי נמצא טיפולים שגרתיים בחינם שמטרתם לשמור על בריאות שניים תקינה ואורח חיים בריא, אך רבים לא יודעים שתחת טיפולי השניים שבסל ניתן למצוא טיפולים מורכבים בקטגוריית שיקום הפה, כמו תותבות או שתלים, שברפואה הפרטית יגיעו לסכומים אדירים שלמרבית אוכלוסייה זו אין את האפשרות לממן. לצד זאת, קיים הצורך לקבל החלטה אצל מי לבצע טיפול מורכב במסגרת הרפורמה, הרי ידוע לכל – עם שיניים לא משחקים, וקיימים פערים דרמטיים ברמת המקצועיות של רופאי השיניים השונים. אבחון לא מדויק, כמו גם טיפול שיניים פזיז או רשלני, מביא לא פעם לתוצאות הרסניות ולעוגמת נפש רבה לכן, תמיד נעדיף לטפל אצל רופא מומחה שההנחה היא שמומחים יש רק ברפואה הפרטית, אבל זו הנחה שגויה. כיום בישראל רק כ-8% מכלל רופאי השיניים בישראל הם רופאים מומחים, ואילו לדוגמה בכללית סמייל 1 מכל 4 רופאים הוא רופא מומחה (24%).

באמצעות הרפורמה, מבוגרים יכולים להנות מיכולת לטפל בבעיות שיניים רציניות מבלי החשש הכלכלי, שבעבר היווה טריגר בהחלטה של "האם לטפל או לא?" ובכך יכולים להנות מבריאות, בטחון עצמי והכי חשוב- היכולת להמשיך בתפקוד היום יומי.




קרדיט צילום: Shutterstock

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה