Translate

יום שבת, 15 במאי 2021

הפנינג שבועות לחולים במחלקה האונקולוגית בסורוקה התקיים כמתכונן מאת שרית יוכפז



אירוע מרגש שקורה בסורוקה לצד ההסלמה והאירועים האחרונים שקורים בתוך ומחוץ לגבולות הארץ.מאת: שרית יוכפז

 

רגע קצת אחר: למרות המצב הבטחוני הפנינג שבועות לחולים במחלקה האונקולוגית בסורוקה התקיים כמתכונן.

ימים קשים עוברים על מדינת ישראל כשחג השבועות ממש מעבר לפינה. על אף המצב הבעייתי, הוחלט לקיים את ההפנינג שתוכנן לטובת חולים שלא יכולים לחגוג עם משפחתם. לכן היום, (13/05/2021) כ- 100 חולים במחלקה האונקולוגית וכ- 200 אנשי צוות הרפואה בבית החולים סורוקה, חגגו יחד בהפנינג שכל כולו שבועות- מים, קרטיבים, פרחים ובקיצור- חגיגה בלבן.

אחת ההשלכות חמורות בעקבות המצב הבטחוני היא שיבוש שגרת היום-יום. תוכנית 'אור השחר' המופעלת על ידי 'קרן מאירים' החליטה לא להיכנע לתכתיבי החמאס, ולקיים את האירוע שתוכנן על אף המגבלות ועל אף המצב הקשה.

הן כשהמצב רגוע והן כשהמצב מתוח, כל חג וחג ישנם אנשים שלא זוכים לבלות עם המשפחות שלהם. ספציפית אצל חולי סרטן, להפסקת הטיפול הכימותראפי יש השלכות חמורות מאוד על ההתמודדות עם המחלה. לכן אדם שנכנס לטיפול ביום חמישי, גורלו הוא שהייה במחלקה בערב החג. כשמתוך המחשבה הזו נולד הרעיון להרים הפנינג שיצור אווירת חג אמיתית במטרה לסייע, ולו במעט, לחולים להרגיש קצת יותר בבית.

תוכנית 'אור השחר'   חרטה על דגלה לסייע ככל שניתן הן לחולי סרטן והן ל"חולים השקופים" (כלומר למעגל המשפחתי הקרוב של החולים), הרימה את הכפפה ומאגדת את החולים וצוותי הרפואה כדי לחגוג את חג השבועות בהפעלות על ידי ספקים ובעלי עסק שעושים זאת בהתנדבות מלאה.

מנכ"ל קרן מאירים, יזהר נבון: "בעיניי  זו איננה משימה או מטלה שעלינו לעשות, אלא זכות גדולה. בייחוד בזמנים קשים כמו אלו, עלינו להראות ששום דבר לא ישבור את רוחינו. גם בשגרה וגם בחירום, החיים עם המחלה הם לא פשוטים, ואנו עושים ככל שניתן בכדי לסייע." נבון מוסיף: "בהזדמנות זו אני רוצה להודות לצוותי הרפואה בישראל בכלל ובסורוקה בפרט, שעושים עבודה מופלאה אחרי שנה מאתגרת במיוחד שעברה עליהם, ובעת הזו על המאמצים הכבירים שהם עושים לאור המצב הבטחוני  - יישר כוח."

קרדיט לתמונות: 'אור השחר'
מאת שרית יוכפז


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה