Translate

יום שני, 17 במאי 2021

אמש (א'), ערב חג שבועות ובצל מבצע 'שומר החומות', בשעה 19:14 התקבל במוקד 101 של מד"א דיווח על פצועים רבים עקב טריבונה שקרסה בבית כנסת בגבעת זאב מאת: שרית יוכפז

 


ברגע אחד תפילת החג הפכה לאירוע רב נפגעים:

2 הרוגים ו-184 פצועים באסון קריסת טריבונה בגבעת זאב מאת: שרית יוכפז

 

אמש (א'), ערב חג שבועות ובצל מבצע 'שומר החומות', בשעה 19:14 התקבל במוקד 101 של מד"א דיווח על פצועים רבים עקב טריבונה שקרסה בבית כנסת בגבעת זאב ועליה מאות אנשים. צוותים גדולים של מגן דוד אדום הגיעו למקום בתוך דקות ספורות ולאחר ניסיונות החייאה נאלצו לקבוע את מותם של שני מתפללים - גבר כבן 40 וילד כבן 12 והעניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 184 פצועים מתוכם 5 במצב קשה ו-10 במצב בינוני.

 

מאות החובשים והפראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום הגיעו מיד ובכוחות מתוגברים עם 26 ניידות טיפול נמרץ, 47 אמבולנסים, 27 אופנועים, ג'יפבולנס ו-2 רכבי תאר"ן (תחנות אירוע רב נפגעים). שני האוטובוסים לטיפול נמרץ של מד"א, שני מסוקי מד"א ושלושה מסוקי חיל האוויר הוזנקו לאירוע.

 

לאחר טיפול רפואי מציל חיים בשטח, נאלצו כאמור אנשי מד"א לקבוע את מותם של שני מתפללים והעניקו טיפול רפואי ל-184 פצועים. בנוסף, שירותי הדם של מד"א סיפקו 237 מנות ומרכיבי דם לבתי החולים בירושלים – על מנת לסייע ולטפל בפצועים הרבים.

 

הפצועים מהאסון פונו לבתי החולים הבאים:

לבי"ח שערי צדק פונו 105 פצועים, מהם 2 קשה, 6 בינוני ו-97 קל.

לבי"ח הדסה הר הצופים פונו 22 פצועים, מהם 1 בינוני ו-21 קל.

לבי"ח הדסה עין כרם פונו 51 פצועים, מהם 3 קשה, 3 בינוני ו-45 קל

לבי"ח שיבא בתל השומר פונו 4 פצועים קל

לבי"ח שמיר-אסף הרופא פונו 2 פצועים קל

 

אבי שיף, פראמדיק מד"א שהגיע מהראשונים לזירה, סיפר: "כשהגעתי למקום, ראיתי עשרות פצועים בדרגות פציעה שונות, אשר שכבו אחד על השני בחלקה האחורי של הטריבונה שקרסה, כשהם לכודים מתחת להריסות ולשברי המתכת. תוך כדי הבדיקות הראשוניות והמיון הרפואי, חילצנו את הפצועים אל האמבולנסים הרבים והניידות טיפול נמרץ של מד"א שהוזנקו לאירוע. מאות החובשים והפרמדיקים העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו אותם להמשך טיפול בבתי החולים".

 

משה טובולסקי, פראמדיק מד"א, סיפר על האסון: "כשהגענו למקום הייתה המולה גדולה, אנשים צעקו וסיפרו שקרסה טריבונה עם עשרות אנשים בבית הכנסת. מספר פצועים קל היו בסמוך לכניסה ואזרחים הובילו אותי לפצוע קשה, שהיה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש. תוך כדי שצוותים גדולים נוספים של מד"א סרקו את הזירה והעניקו טיפול רפואי לפצועים נוספים, הכנסתי את הפצוע לניידת טיפול נמרץ, הענקתי לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה - והוא פונה במצב קשה לבי"ח שערי צדק".

 

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "הערב היינו עדים לאסון אזרחי מצער ומזעזע, אשר נגמר במותם הטרגי של שני מתפללים - שרק ביקשו לקיים את מצוות החג ולשמוח. בצל האזעקות ברחבי הארץ הגיעו אל הזירה דקות ספורות לאחר הדיווח על האירוע כוחות גדולים של מד"א עם למעלה מ-100 רכבי הצלה עם שלל אמצעי טיפול וסיוע - על מנת להעניק טיפול מהיר, יעיל ונרחב ככל הניתן. אני מודה למתנדבים ולעובדים הרבים שעזבו את שולחן החג וראו אל מול עיניהם רק הצלת חיים. אנו משתתפים בצער המשפחות ומאחלים רפואה שלמה לפצועים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה