Translate

יום חמישי, 13 במאי 2021

הקלה במתח והורדת הסטרס . מאת שרית יוכפז

 הקלה במתח והורדת הסטרס

על בלוטת יותרת הכליה, כולנו שמענו. הבלוטה, שהיא בכלל זוג בלוטות, נמצאת על החלק העליון של כל כלייה, מתחת לסרעפת,  והיא אחראית על מצבי הדחק (סטרס)  והאיזון בגוף.

 

שמענו לפתע  אזעקה? הבלוטה נכנסת לפעולה! היא מקבלת הוראה מהמוח להפריש הורמוני סטרס: קורטיזול ואדרנלין  שמכינים את גופינו במהירות למצב החירום החדש. תהליך זה של היערכות אנרגתית , מחייב שרשרת תגובות, המתחילה מפירוק שומנים וחלבונים וגיוס סוכר לדם וממשיכה דרך האצת הדופק, עליה בלחץ הדם, הפרשת מינרלים מהעצמות ועוד. כתוצאה מכך גופנו נכנס לעירנות, כושר המחשבה משתפר, הריאות מקבלות יותר חמצן, התיאבון יורד ומערכת העכול מורידה פעילות. גם ההתאוששות מהסטרס והחזרה לאיזון מחייבת רמות קורטיזול גבוהות.

 

מנקודת מבטה של הרפואה הסינית האנרגטית, בעיתות של מתח נפשי וסטרס גם הכבד נמצא בעומס רב בשל חסימת אנרגיה שהצטברה ואינה זורמת באופן תקין בגוף. חסימת אנרגיה זו,  מאפשרת את הופעתם של סימפטומים כמו: מתח שרירי באיזור הצוואר, הכתפיים והגב העליון, עצבנות ותנודות במצב הרוח, בעיות עיכול שונות, כאבי ראש ועוד.

 

כשהמתח מתמשך,  אנו נכנסים לשלב שבו הגוף מנסה בעצמו לתקן את הנזק שנגרם, וזאת  באמצעות  חומרים המגיעים מהתזונה. כאן חשובה מאוד התייחסותנו הרצינית לתפקיד התזונה. התייחסות מזלזלת מצידנו תגרום להמשך התדרדרות מצב הגוף.

כושר העמידות של הגוף תלוי הרבה ביכולתן של בלוטות האדרנל להפריש הורמוני סטרס וכן ביכולתו של הגוף להזרים את אנרגית הכבד. לצורך כך דרושה לגוף תזונה עשירה בחלבונים, בחומצה פנטוטנית, בויטמיני:E,B,C.

 

אמליץ לכם על מזונות כמו:

*    ירקות ירוקים: חסה, עלי בייבי, עלי צנון, רוקט, ארוגולה, ברוקולי, תרד, כרוב, נבטים, בזיליקום, נבט חיטה טרי או מיובש

*    אצות כגון כלורלה, וספירולינה  המכילות: חלבון, חומצות אמינו חיוניות, מינרלים, ויטמיני B, אומגה 3, כלורופיל ועוד. הן מאד מזינות, מחזקות ומחדשות את המערכת ההורמונאלית, העצבית והחיסונית, מחזקות את הדם ומווסתות חילוף חומרים.

*    חליטות צמחי מרפא: קמומיל, מליסה שמזינים את מערכת העצבים המרכזית ואת הבלוטות.

*    תה ירוק: שמכיל כמות קטנה של קפאין (לכן עדיף לא בשעות הערב) אך מסייע בטיפול בכאבי ראש, דיכאון, המרצת מערכת החסון, סיוע למערכת העיכול והרחקת רעלים מהגוף.

*    ניתן להשתמש בשמנים ארומטיים בעיסוי, באמבט או בתערובת למריחה על הגוף של: גרניום, לבנדר, מליסה, ג'וניפר...

*    כדאי להמעיט בחלבון מן החי, במיוחד בשר אדום ומוצרי חלב. מומלצת ביצה אחת ליום, קטניות (עדשים, שעועית, חומוס) ודגים.

*    כדאי לאכול מנות מתונות של דגנים מלאים (אורז, קינואה), כדאי להרבות באכילת שבולת שועל (קוואקר) שמרגיעה את הנפש. פחמימות מורכבות ומליאות העשירות בסיבים תזונתיים תורמות לתזונה בזכות כמות גבוהה של ויטמיני B הנותנים תחושת רגיעה.

לא נשכח את הפעילות הגופנית שחשובה לשחרור מתח מצטבר ושחרור אנדורפינים המשפרים את מצב הרוח.

טיפול בדיקור ושיאצו יעילים מאוד לשחרור מתח שהצטבר בגוף ולטפול בוויסות האנרגיה התורמת לשיפור פעילות הבלוטות.

לסיכום, ראינו כי תזונה מתאימה, תתמוך ותסייע לגוף להתגבר ולהמשיך בתיקון הנזקים שנגרמו לו בזמני מתח וסטרס, ובעיקר תחזק ותסייע בריפוי הגוף, עם התמשכותם או הימצאותם באופן ממושך של  מצבים אלה.

 

אורלי טלמור L.Ac

מומחית לרפואה סינית ויפנית

מתמחה באונקולוגיה סינית ביחידה האינטגרטיבית, מרכז דוידוף, בי"ח בלינסון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה