Translate

יום ראשון, 25 באוגוסט 2019

חדש בישראל: תכשיר מתקדם ויעיל לכלבים לטיפול משולב נגד קרציות, פרעושים ותולעים. מאת: שרית יוכפז


חדש בישראל: תכשיר מתקדם ויעיל לכלבים לטיפול משולב נגד קרציות, פרעושים ותולעים
ד"ר דניאל לוי: "אבחון מוקדם וטיפול מתאים יביאו להצלת חיי הכלב"
סקר חדש קובע כי: 30.9% מבעלי הכלבים מגדלים כלב מעורב * 5.6% מבעלי הכלבים בישראל מגדלים כלב שהוא אזרח ותיק וגילו נע בין 13-16 שנים * 31.1% מבעלי הכלבים בישראל משתמשים באמצע הדברה רק בקיץ
בשורה אופטימית לבעלי הכלבים שמודאגים ובצדק מקרציות, פרעושים ותולעים. טיפול חדש לכלב בצורת כדורים או טבליות לעיסות בטעם חטיף המותאמות במיוחד לכלבים, פועל באופן יעיל באמצעות מנגנון משולב כנגד מגוון טפילים חיצוניים. חלק מהטבליות בתכשיר החדש גם יעיל לטפילים פנימיים כגון תולעים. התכשיר החדש המחייב מרשם רופא וטרינר, שייך למשפחת נוגדי הטפילים לשימוש פנימי (לבליעה או לעיסה) ומתאים גם לגורים. אפשרות הטיפול בטבליות לעיסות מרחיבה את מגוון האמצעים הקיימים היום. אלו כוללים טיפולים באמצעות תכשירים נוגדי טפילים לשימוש על העור, כגון תמיסה מרוכזת באמפולה או תרסיס ליישום על פרוות הכלב, או קולר לענידה סביב צוואר הכלב. כולם מטפלים באופן משולב במגוון טפילים חיצוניים באופן יעיל ובטוח. חשוב לדעת, כי נוכחות של טפילים כמו קרציות, פרעושים ותולעים אצל חיות מחמד, מגבירות את הסיכון להעברה עקיפה (באמצעות פונדקאי) של מחלות שונות לבני אדם וביניהן קדחת כתמים ים תיכונית (קדחת הבהרות) אשר מפניה כבר הזהיר משרד הבריאות, לכן יש לפעול למניעה ולהדברה שלהן באופן יעיל ואפקטיבי. 
רק  45.6% מבעלי הכלבים משתמשים בתכשיר נגד פרעושים וקרציות כל השנה
סקר חדש קובע כי, רוב הישראלים שבבעלותם כלב מכירים בחשיבות השימוש באמצעי הדברה ויודעים כי טפילים יכולים לגרום לתופעות בקרב בני המשפחה. על פי הסקר כ- 83% מודעים לכך שפרעושים יכולים לעקוץ ילדים, כ- 65.2% מודעים לכך שכלבים יכולים להעביר תולעים לבני אדם וכ- 64.5% יודעים כי תולעים יכולות לפגום בהתפתחותם התקינה של גורי כלבים. עוד עולה מהסקר החדש כי 68.9% מבעלי הכלבים מתייעצים עם הווטרינר לגבי הטיפול בפרעושים וקרציות לכלב אך חלקם למרבה הצער לא מודעים עדיין לחשיבות של הדברה ומניעה בכל ימות השנה שכן, לשאלה האם אתם משתמשים במוצרים נגד פרעושים וקרציות עבור כלבכם ומתי, רק  45.6% ציינו כי הם עושים זאת כל השנה. השאר 31.1% הודו כי הם משתמשים רק בקיץ, 15% אמרו רק אם הכלב מתגרד וישנו גם מיעוט של בעלי כלבים שלא משתמשים כלל בתכשירים העומד על כ- 5.9% מקרב בעלי הכלבים. הסקר נערך ביוזמת קבוצת מילטין (בית ארז, א.לינביץ׳ ופיש אנד פטס) באמצעות מכון איפסוס בהשתתפות 408 נשים וגברים בעלי כלבים בגילאי 25 ומעלה במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל.
כ - 31% מהכלבים בישראל מעורבים
עוד עלו מהסקר גם נתונים מרתקים על הסוגים והגזעים של הכלבים בישראל. לשאלה מאיזה גזע הכלב שלך ענו 30.9% המשתתפים בסקר, כלב מעורב, 9.6% ענו פינצר, 9.1% ענו לברדור, 5.4% פודל, 4.4% השיבו פקינז  וכ - 4.2%  מבעלי הכלבים אמרו כי הם מגדלים רועה גרמני או רועה בלגי. גם לגבי גיל הכלבים עלו בסקר נתונים מעניינים, לשאלה באיזה גיל הכלב ענו כ- 10.8% שהם בעלי גור או כלב צעיר עד גיל שנה וחצי, 2-4 שנים 34.1%, 5-6 שנים 20.6%, 7-9 שנים 15.2%, 10-12 שנים 13.7% וגם כלבים שהם כבר אזרחים ותיקים וגילם נע בין 13-16 שנים גדלים בביתם של 5.6%  מבעלי הכלבים בישראל.
ד"ר דניאל לוי וטרינר ומנהל מקצועי בקבוצת מילטין הסביר כי: "קרציות שאינן מטופלות בזמן יכולות לגרום לכלב לחלות בקדחת קרציות אשר איננה מדבקת לבני אדם. אך אותן קרציות שגרמו לכלב לחלות עלולות לשאת טפילים אשר כן מהווים סכנה לבני אדם ועלולות לגרום לבני המשפחה לחלות בקדחת הבהרות (קדחת הכתמים הים תיכונית), המחלה ממנה נפטר בטרם עת, הזמר מאיר אריאל, בגיל 57 בלבד. נכון להיום לא קיים חיסון לכלב או לאדם כנגד המחלה, לכן הדרך היעילה ביותר למנוע הידבקות היא למנוע חשיפה של הכלב לקרציות באמצעי הדברה מתקדמים, יעילים ובטוחים הניתנים אצל הווטרינר. פעמים רבות אנו מאבחנים קדחת קרציות באקראי בבדיקת דם שגרתית. קדחת קרציות היא מחלה איטית וממושכת אשר ללא טיפול עלולה לגרום למות הכלב. אבחון מוקדם וטיפול מתאים יביאו להצלת חיי הכלב ולכן חשוב מאוד לפעול באופן אקטיבי למניעה ראשונית"
לשאלת כתבת המגזין נמסר כי הטבלייה נקראת נקסגארד ספקטרה וניתנת אצל הווטרינר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה