Translate

יום רביעי, 7 באוגוסט 2019

ראיון עם רומי גואטה חוכמה, נטורופתית ואירידולוגית מעניקה טיפים למניעת ריחות לא נעימים מהגוף. מאת: שרית יוכפז

רומי גואטה חוכמה, נטורופתית ואירידולוגית מעניקה טיפים למניעת ריחות לא נעימים מהגוף

מחקרים רבים כבר הוכיחו את ההשפעה שיש על הריחות למשיכה או דחייה של בני הזוג, כמו כן ידוע שמזונות גם משפיעים על ריח הגוף משום שמפורשים אל העור דרך הזיעה.  לדברי רומי חוכמה, נטורופתית ואירידולוגית מחברת הספר "כטוב בעיניכם" ישנן מזונות בסיסיים ומזונות חומציים. המזונות הבסיסים משרים ריח טוב על העור ומזונות חומציים מדיפים ריח רע. בעיות בריאות ומצבים הורמונליים קיצונים תורמים גם הם ליצירת ריחות בלתי נעימים.

בין המזונות הבסיסיים המומלצים למניעת ריחות לא נעימים:
1. ירקות ועלים ירוקים מנקים את הדם ואת ריח הזעה.
2. פירות קיץ – אבטיח, מלון, תפוחי עץ וענבים ירוקים.
3. דגנים – לחם מקמח כוסמין, אורז בסמטי, מג'דרה, קינואה.
4. חלבונים – טופו, דגים, לבנה ויוגורט מחלב עיזים.
5. נבטים – סיניים, ברוקולי, ואלפלפא.
6. קטניות מונבטות – עדשים, חומוס ושעועית, אותם ניתן להוסיף לסלט ללא בישול והם גם לא גורמים לגזים.

בין המזונות מהם מומלץ להימנע או להמעיט בשימוש בהם:
1. אוכל מטוגן.
2. בשרים.
3. מזון מעובד.
4. סוכרים פשוטים.
5. מוצרי חלב פרה.
מיצים מומלצים ליצירת בסיסיות בגוף:
1. מיץ גזר וגי'נג'ר
2. מיץ עשב חיטה
3. מיץ עשב שעורה
4. מיץ כרוב וסלק
5. מיץ חסה ותפוח עץ
* אכילת חילבּה, עמבּה, שום ובצל בהחלט משפיעים לרעה, הן על הבל הפה והן על ריח הזיעה.


ריחות הגוף מוגברים במצבים של שינויים הורמונאליים, בגיל ההתבגרות למשל:  יש עלייה ברמות האנדרוגנים שמשנים את הרכב חומצות השומן של הזיעה המפיק ריח גוף של מבוגר. בזמן ההיריון: לחלק מהנשים ריח הגוף משתנה ולחלק משתנה ריח ההפרשות הואגינאליות. בדרך כלל מתפתחת פטרייה וגינאלית שמתפתחת עם השינויים ברמת החומציות בגוף. גיל המעבר: בתקופת הפוריות שומֵר הורמון האסטרוגן על רמת חומציות מאוזנת בנרתיק ואינו מאפשר התרבות חיידקים. עם הירידה ברמת האסטרוגן חיידקים מתיישבים בנרתיק ועולה החומציות ואיתה שינוי הריח.
מצבי בריאות שגורמים לריחות בלתי נעימים:

-        צרבות ושיהוקים (גרעפסים) - אנשים הסובלים מצרבות, רפלוקסים, ושיהוקים והבל פה לא נעים. מומלץ לאבחן ולבדוק מה שורש הבעיה. יש מספר סיבות לצרבות ורפלקסים כמו חיידק ההליקובקטור פילורי היושב בקיבה (גם עליו מסופר בכתבה על הקנדידה). בקע בסרעפת ואכילת מזונות חומציים, חוסר באנזימי עיכול וקנדידה.
-        עצירות - אנשים הסובלים מעצירות עלולים להפריש ריח גוף פחות נעים. הצואה היא פסולת שהגוף אמור להפריש החוצה. צואה שנשארת בגוף יוצרת תסיסה שגורמת לייצור חיידקים פתוגניים ופטריות. חשוב לטפל בבעיית העצירות.
בעיות במערכת העיכול
לדברי חוכמה: ככלל מומלץ לאנשים הסובלים מבעיות במערכת העיכול לצרוך פרוביוטיקה, תוסף המגיע בכמוסות המכילות חיידקים טובים. חיידקים אלה מחזקים את פלורת המעיים ומסייעים לשיפור ריחות הגוף, הפה, הואגינה, ואף מסייעים במניעת גזים לא נעימים. כמובן שהם גם מסייעים ליציאות.
יש לציין, שחלבונים מהחי אינם מכילים סיבים ולוקח להם הרבה יותר זמן להתעכל, כך הם נרקבים במערכת העיכול וגורמים לגזים מסריחים וכמובן לריחות גוף לא נעימים.
לפיכך, מומלץ להמעיט באכילת בשרים, ואם בוחרים לאכול בשר הרי שיש לשלב עם הרבה ירקות כדי לסייע בתהליך העיכול. כמו כן, מומלצת תזונה מאוזנת המכילה סיבים כמו ירקות, פירות, דגנים מלאים נבטוטים וקטניות.
מגנזיום – מסייע במניעת ריחות
גם מינרל המגנזיום עשוי להעלים ריח גוף רע. בשל העובדה שהוא משתתף במספר תהליכים מטבוליים, יש לו את הסגולות להעלמת ריח רע מן הגוף. שילוב של אבץ, מגנזיום, ויטמין B6 ופאבה (אחד מויטמיני ה- B), עשויים להילחם יפה ומועילים בתופעת הריח הרע מהגוף, ומועילים גם למי שסובל מריח רע מהפה. בנוסף המגנזיום מרפא שרירים ויכול לסייע בעצירות.
וכמובן שתייה מים  מרובה תמיד מומלצת. 

רומי גואטה חוכמה מומחית ומייסדת שיטת "רומי" השיקה לאחרונה את הספר "כטוב בעיניכם" 
בו היא משלבת אבחון אירידולגי וטיפול נטורופתי טבעי. 

בעריכת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה