Translate

יום שלישי, 4 ביוני 2019

מאות משתתפות בכנס ייחודי של האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה בהפקתה של אלישבע אבן חן שהתקיים היום (ג), במרכז הכנסים של כפר מאת: שרית יוכפז


ספורט נשים זה לא רק תחביב זו גם תרופה טבעית לגוף ואף מפחית עד 30 אחוז את הסיכוי לחזרתיות של סרטן השד, אומרת ומוכיחה מובילת כנס ייחודי מסוגו בארץ המשלב ספורט ובריאות נשים, פרופ' נעמה קונסטנטיני



מאות משתתפות בכנס ייחודי של האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה בהפקתה של אלישבע אבן חן שהתקיים היום (ג), במרכז הכנסים של כפר המכביה אשר בחן את הקשר בין ספורט נשים לבין טיפול מונע וכתרופה למחלות עתידיות. את הכנס הובילה פרופ' נעמה קונסטנטיני, יו"ר המועצה הלאומית לבריאות האישה ומנהלת רפואת ספורט בבית החולים שערי צדק. המשתתפות החלו את יומן בפעילויות גופניות עם מיטב המדריכים והמכשירים  שיש למועדון כפר המכביה להציע  ולאחר מכאן התכנסו לשיחה מרתקת עם פרופ' קונסטנטיני על הקורלציה האקדמית בין ספורט לבריאות.
פרופ' קונסטנטיני ששבה מהכנס הגדול בעולם לרפואת ספורט והפעם שיתפה את הקהל הישראלי: "מחקרים חדשים שכללו עשרות אלפי נבדקות מאשרים כי פעילות גופנית מפחיתה עד 30% את הסיכוי לחזרתיות סרטן השד ומהווה טיפול מניעתי חשוב ביותר. פעילות גופנית הפכה לחלק מהבסיס הטיפולי למחלות הסרטן בקרב נשים, אבל הדברים תקפים גם לגבי סוגי סרטן נוספים גם בקרב גברים." הרפואה שינתה את עמדתה גם לגבי פעילות גופנית של נשים בהיריון אומרת קונסטנטיני: "כיום הדעה היא שפעילות עדיפה ללא ספר מחוסר פעילות גופנית בזמן היריון. פעילות גופנית משפרת את בריאות התינוקות לכל חייהם. עובר שאמו עסקה בפעילות גופנית יהיה אדם בריא יותר גם בגילאי 30 ו-40, מדובר על השפעות לטווחים ארוכים מאוד. הביטוי הגנטי לפעילות נשים בהיריון, מה הן אכלו ובכמה הן עלו במשקל בתקופת ההיריון, משפיעה על הסיכוי של הילדים להיות בעלי נטייה רבה או פחות להשמנה כבוגרים. אם האימא העלתה בתקופת ההיריון 20 קילו, הסיכוי של הבת שלה להשמין בגיל 40 עולה משמעותית."

עוד נושאים שעלו במפגש: שאלת השתלבות הנשים בספורט המקצועני וסיפורה של האתלטית השנויה במחלוקת קסטר סמניה שרק לפני חודש החליט בית המשפט כי עליה ליטול תרופות להפחתת רמת ההורמון הגברי שלה (טוסטסטרון) אם ברצונה להמשיך להתחרות מול נשים ולא מול גברים. העניין מעורר מחלוקת ולא הגיע לפתרון שכן הערעור כנגד ההחלטה מעלה שאלות קריטיות לגבי בסיס הצידוק להחלטה וכיצד נכון בכלל לקבוע את  הזהות המינית של אדם.  נושאים נוספים שעלו בכנס: האם ריבוי בפעילות גופנית עלולה לפגוע בפיריון הנשים ובמחזור, האם נשים לוחמות נפגעות מפעילותן בשירות הצבאי ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה