Translate

יום שלישי, 5 בינואר 2021

ילדים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ חוגגים את יום השפה העברית. מאת: שרית יוכפז

  

איך אומרים סטתוסקופ בעברית? אומרים "לחטא" או "לחטות"? ולמה אומרים חיסון?

ילדים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ חוגגים את יום השפה העברית

ארגון סאסא סטון המוביל את תחום החינוך לילדים מאושפזים, בשיתוף האקדמיה ללשון העברית, יצאו במיזם מיוחד להנגשת ביטויים רפואיים לילדים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, לרגל יום העברית שחל בכ"א בטבת, 5.1.21

לרגל שבוע השפה העברית,  כל ילד וילדה שנמצאים באישפוז בבתי החולים ידעו אם צריך להגיד "לִבְריאות" או "לַבְּרִיאות" למי שמתעטש לידם. מיזם מיוחד של סאסא סטון, הארגון החברתי המוביל את תחום החינוך לילדים מאושפזים בבתי החולים בישראל, והאקדמיה ללשון העברית, מנגיש את המונחים הרפואיים בבתי החולים עבור הילדים המאושפזים, ובמסגרתו נשלחו השבוע מאות פוסטרים אינטראקטיביים למחלקות הילדים בתי החולים השונים ברחבי הארץ.

בכל פוסטר אינטראקטיבי מוצבת שאלה על ביטוי או מושג רפואי, אותו פוגשים הילדים המאושפזים מידי יום ברחבי בית החולים, וכאשר פותחים את הפוסטר ניתן לגלות כיצד הוגים את הביטויים הרפואיים השונים בעברית תקינה, ומה המשמעות העומדת מאחורי ביטויים ופרוצדורות רפואיות שונות.

סוניה גומס דה מסקיטה, נציגת משפחת התורמים וסגנית יו"ר הדירקטוריון של סאסא סטון סיפרה: "ארגון סאסא סטון המוביל את תחום החינוך לילדים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, שמח לקדם פעילות חינוכית אינטראקטיבית בשיתוף האקדמיה ללשון העברית ולציין את יום השפה העברית, כהמשך ישיר לפעילות השוטפת של הארגון בבתי הספר של בתי החולים. הארגון ממשיך לפעול למען שמירה על הרצף החינוכי של הילדים המאושפזים במהלך תקופת האשפוז שלהם ושמח לפתח יוזמות נהדרות כמו אלו."

מהאקדמיה ללשון עברית נמסר כי עובדי האקדמיה גאים להירתם לטובת מיזם המקדם פעילות חינוכית חשובה לילדים המאושפזים בבתי חולים. "אנו מקווים שהילדים ובני משפחותיהם יהנו ממגוון הפעילויות המקוונות המוצעות השבוע לכלל דוברי העברית באתר האקדמיה ללשון ובעיקר אנו מאחלים להם בריאות טובה ומהירה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה