Translate

יום ראשון, 4 בפברואר 2018

"אזרחי מדינת ישראל מקבלים את שירותי החירום הטובים ביותר שיש היום בעולם" מאת: שרית יוכפז


"אזרחי מדינת ישראל מקבלים את שירותי החירום הטובים ביותר שיש היום בעולם"
חבר הכנסת רועי פולקמן ביקר היום (4.2) במוקד הארצי המשולב של מד"א בקרית אונו וקיבל סקירה מקיפה על הארגון ופעילותו המשמעותית * מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני מבקש להודות בשם הארגון כולו לח"כ פולקמן, על הזמן שהקדיש בעבורנו כדי ללמוד, להתרשם ולהכיר את ארגון ההצלה הלאומי של ישראל"

ח"כ רועי פולקמן (יו"ר סיעת כולנו), ביקר היום (א') במוקד הלאומי המשולב של מד"א בקרית אונו. במהלך הביקור קיבל ח"כ סקירה נרחבת מפי מנכ"ל מד"א אלי בין על מגוון פעילויות הארגון, בהם שירותי הדם של מד"א ופרויקט 'נאמני חיים', שמסגרתו גויסו עד כה 21,000 בעלי הכשרה רפואית, אשר מוזעקים באמצעות אפליקציית מד"א למתן טיפול מציל חיים באירועים הנמצאים בקרבתם. כמו כן קיבל סקירה על הפעילות המבצעית של הארגון, בה התעניין במידה רבה, הכוללת למעלה מ-1,000 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, כ-500 אופנועים, אופניים חשמליים, שני מסוקים, למעלה מ-16,000 מתנדבים, מהם כ-6,000 מתנדבי נוער.

בנוסף, קיבל הסבר על מוקד החירום של מד"א - מוקד 101, במהלכו התרשם רבות מהטכנולוגיות המתקדמות שפותחו ע"י מד"א, מכמות הפניות בהן מטפלים אנשי מד"א 24 שעות ביממה: בכל 15 שניות מתקבל שיחת חירום במד"א כאשר כל שיחה נענית בתוך פחות מ-4 שניות, בכל 38 שניות מוזנק אמבולנס, ובסך הכול למעלה מ-2 מיליון שיחות חירום בשנה. ח"כ פולקמן התרשם מאפליקציית מד"א שלי המאפשרת ליצור קשר ישיר עם החובשים והפרמדיקים במוקד החירום של מד"א ומאפשר לזהות את מיקומו של המתקשר ולשלוח אליו מענה רפואי. בנוסף, על מנת ליעל את תהליך הטיפול הרפואי משתמש יכול להזין מראש מידע רפואי חיוני כמו מחלות כרוניות, אלרגיות, רגישות לתרופות, סיכום מחלה אחרון ועוד, וכל המידע הרפואי מועבר לצוות האמבולנס לפני הגעתו לזירה.

במהלך הסקירה התעניין חבר הכנסת בחוק מד"א, בהגדרתה של מגן דוד אדום בחוק כאגודה סטטטורית - יחידה במדינת ישראל, שתפקידה בחוק לתת שירותי עזרה ראשונה, פינוי לבתי חולים ושירותי דם בשגרה ובחירום. כמו כן נחשף לנושא הסדרת התשלום לשירותי מד"א לאוכלוסייה ולהצעות החוק המונחות על שולחן הכנסת להסדרת התשלום ע"י קופ"ח, הביטוח הלאומי ועוד והוצאת המטופלים ממעגל התשלומים.

יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן: "הבוקר ערכתי סיור במוקד השליטה והבקרה הארצי של מד"א בקריית אונו. שמחתי לפגוש את הנהלת מד"א לשיחה על פעילות הארגון ואתגריו. את החברה הנפלאים של מד"א אני זוכר לטוב עוד מתקופת היותי חובש בנח"ל, אך נדהמתי לגלות עד כמה חדשניים האמצעים שמד"א מפעילים וכיצד נעשים מאמצים כבירים להציב את מד"א בקדמת הטכנולוגיה. ביקרתי גם במוקד החירום הארצי ואני חושב שאזרחי מדינת ישראל מקבלים את שירותי החירום הטובים ביותר שיש היום בעולם. יחד עם זאת, הוצגו בפני פערים בנושאי היערכות לחירום במצבי קיצון, כמו רעידות אדמה או מלחמה. כמו שנעשה במערך הכיבוי הארצי, מדינת ישראל צריכה לפעול ביחד עם מד"א, כדי לשדרג את מערך החירום למצבי קיצון."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני מבקש להודות בשם הארגון כולו לח"כ פולקמן, על הזמן שהקדיש בעבורנו כדי ללמוד, להתרשם ולהכיר את ארגון ההצלה הלאומי של ישראל ואת הצרכים שלו. הארגון כולו מגויס להצלת חיים בגבולות המדינה ומחוצה לה 24 שעות ביממה, עובדי ומתנדבי מד"א עובדים למען מטרה אחת- הצלת חיים. גם בשנים הבאות מגן דוד אדום ימשיך להתחדש בשלל תחומים, בהם הקמת מבנה חדש לבנק דם, בנק חלב אם ועוד".

מאת:  מגזין בריאות של שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה