Translate

יום שני, 19 בפברואר 2018

כוחות מד"א ערוכים לאבטח רפואית את מרתון תל-אביב 2018 מאת: שרית יוכפז

כוחות מד"א ערוכים לאבטח רפואית את מרתון תל-אביב 2018

במרתון, שייערך ביום ו' (23.2) בתל אביב, צפויים להשתתף עשרות אלפי רצים * אליהם יצטרפו השנה ידידי מד"א, שירוצו במטרה לגייס תרומות לרכישת ערכות החייאה * גם השנה ערוכים במד"א על מנת לאבטח רפואית את המשתתפים הרבים

מרתון תל אביב, על מקציו השונים, יוזנק בשעות הבוקר ביום שישי (23 בפברואר) משדרות רוקח בת"א. אזור זה יהווה גם את נקודת הסיום של המרתון, בו צפויים להתחרות עשרות אלפי אנשים. המקצים השונים, בהם מרתון שלם (42.2 ק"מ) וחצי מרתון (21.1 ק"מ), מקצי ריצה ל-5 ו-10 ק"מ, ומקצה אופני יד, יאובטחו רפואית על ידי כוחות גדולים של מד"א שיתפרסו לאורך כל המסלולים.

השנה, כחלק מיוזמה של מארגני המרתון שמאפשרת לרצים לתמוך במטרה חברתית, לרוץ למענה וליצור קמפיין אישי לגיוס תרומות, ירוצו ידידי מד"א בכדי לגייס תרומות לרכישת ערכות החייאה. להצטרפות ליוזמה https://my.fundme.org.il/he/campaign/maratontlv
בשטח האירוע ולכל אורך המסלולים, ייפרשו כוחות מד"א באמצעות ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי מד"א, רכבי טומקאר, סאגוויי, אופניים חשמליים ורכינוע T3שינועו עם ציוד רפואי על המסלולים עצמם לצד הרצים. חוליות מגישי עזרה ראשונה, יסתובבו רגלית לאורך המסלול על מנת להגיש מענה רפואי לכל צורך. בנקודת סיום המסלול יוקם אוהל מיון מרתוני עם מיטות-טיפול-נמרץ שיאויש ע"י חובשים ופאראמדיקים של מד"א, אחיות ורופאים מבי"ח איכילוב ובו יוצב ציוד רפואי מתקדם הכולל גם שתי ברכות מים עם קרח שמטרתם לקרר במהירות נפגעים ממכות חום קשות,  בנוסף יוקם אוהל לטיפול בנפגעים קלים.

מנהל אגף המבצעים ומ"מ מנהל מרחב דן במד"א, רונן בשארי: "הכוחות ערוכים להעניק מענה רפואי מידי ולטפל בכל תרחיש. על מנת לשמור על בריאות משתתפי המרתון אני מבקש מהרצים להישמע להוראות המארגנים, לעשות את כל ההכנות הבריאותיות הנדרשות מראש, ובמידה ואינם חשים בטוב להאט את ריצתם או לעצור בצד המסלול ולהזעיק באופן מידי את כוחות מד"א הפרוסים בשטח או בקו החירום 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי' "

מנכ"ל מד"א, אלי בין"המרתון הוא אירוע ספורטיבי מהנה וכבכל שנה ההערכות הנכונה הכוללת צוותי רפואה רבים, שיתוף הפעולה עם עיריית תל אביב, הפקת האירוע, רופאים ואחיות ממלר"ד איכילוב ושימוש בכלי רכב ייעודיים של מד"א לתנאי השטח מבטיחים שנוכל להעניק טיפול רפואי יעיל ומהיר במידת הצורך. אני פונה למשתתפי המרתון להקפיד על הנחיות הרפואיות והבטיחותיות על מנת שהאירוע יסתיים ללא פציעות מיוחדות ומאחל למשתתפים הנאה מלאה ובטוחה."


עבור משתתפי המרתון, מצרף מד"א את המלצות לריצה בריאה ובטוחה:
·        הקפידו לצרוך ארוחת בוקר ביום המרתון: כשלוש שעות לפני הזינוק, מומלץ לאכול ארוחה הכוללת מנת פחמימה ומנת חלבון וכחצי שעה לפני הזינוק לאכול פרי. שעה טרם התחרות יש לשתות כחצי ליטר מים.
·        במהלך המרתון, יש להקפיד לאכול ולשתות לפי תזמון מדויק ולא על פי החשק, ובמטרה לספק אנרגיה זמינה לשרירים לאורך כל התחרות ולמנוע התייבשות. למהלך המרתון, יתאימו ג'לים, משקאות איזוטוניים וחטיפי אנרגיה שיספקו לגוף פחמימות ויחזירו מלחים ונוזלים האובדים במהלך הריצה.
·        חשוב ביותר להקפיד על לבוש מתאים – חולצת ריצה מאווררת, כובע, קרם הגנה ונעליים המתאימות לריצה. גם אם בשעת הזינוק המוקדמת השמש מסתתרת והאוויר קריר, הרי שבהמשך הטמפרטורות יעלו וקיימת סכנת התייבשות ומכת חום.
·        במידה ולא חשים בטוב במהלך הריצה יש להאט, ואף לעצור את הריצה. כוחות מד"א יהיו פרוסים לכל אורך המסלולים, ובמידת הצורך אל תהססו לפנות אליהם. במקרה חירום יש ליצור קשר עם מוקד מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי' שתדע לאתר את מיקום הרץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה