Translate

יום שלישי, 1 באוגוסט 2017

לרגל שבוע ההנקה הבנלאומי טיפים להתמודדות עם אתגרי ההנקה מהאתר התוכן "החודש העשירי" -שרית יוכפז

לרגל שבוע ההנקה הבנלאומי
טיפים להתמודדות עם אתגרי ההנקה
מהאתר התוכן "החודש העשירי"    www.10th.co.il 

מדי שנה בחודש אוגוסט מצוין ברחבי העולם שבוע ההנקה, במטרה לתמוך באמהות מניקות באשר הן. אך עם ההנקה והיתרונות הרבים שלה, חלה אצל שליש מהאמהות המניקות גם תופעה של היסדקות הפטמות,  אנו מגישים מידע וטיפים אותם ואחרים ניתן לקרא באתר התוכן לאמהות "החודש העשירי" שעלה לאוויר החודש בעברית.

מאתגרי ההנקה, פטמות סדוקות, מה גורם להן וכיצד להתמודד איתן :
תנוחה נכונה - למרות שלא קיימת תנוחה אחת המתאימה לכל אם ותינוק, חשוב לזכור שיש להניח את התינוק בתנוחה נכונה. כאשר את מניקה עליך להרים את השד מעט, להכניס את הפטמה לפי התינוק, כאשר גם חלק מהעטרה נכנס לפיו.

המשיכי להניק רק אם את יכולה: מחקרים שונים מצאו כי אם את מתחילה לשאוב חלב למשך מספר ימים, במקום להניק,  הסיכויים שתוכלי להמשיך להניק בטווח הארוך פוחתים.

חיידקים נפוצים בשדי האמהות המניקות - אם הכאבים בפטמה מתגברים לאחר היניקה ונמשכים מעל שעה יתכן והתפתחה "פטריית קנדידה". אחד מעשרים תינוקות בני יומם מפתח זיהום בפה, מסוג של פטריית קנדידה שמועבר לאמא באמצעות היניקה. חיידק מוכר נוסף מסוג סטפילוקוקוס שחי על העור שחודר לגוף דרך הפטמות הסדוקות, עשוי לגרום לדלקת.

מי יכול לעזור? שאלי את הרופא כמובן וגם את האחיות בבית החולים, תוכלי גם לפנות ליועצת הנקה/ או לקו תמיכה טלפוני. בנוסף קיים קו תמיכה טלפוני של ארגון לה לצ'ה בישראל באתר http://www.lllisrael.org.il או בטלפון - 1599-525-821

מה עוד יכול לפחית כאב של פטמות סדוקות - מחקר מעניין הראה שהנחה של שקיות תה מחוממות מעט (לא רותחות) או עיסוי במים חמים לאחר ההנקה יוכלו להפחית מעט מהכאב בפטמות. בנוסף, משחות הנקה מפחיתות את הכאב של פטמות סדוקות ומקצרות את זמן ההחלמה.
משחת בפנטן לתינוק העומדת בקריטריונים האידיאלים למשחת הגנה בכל החתלה: מאפשרת לעורו של התינוק לנשום, וקלה להסרה. בנוסף, מתאימה גם לטיפול ולמניעה של פטמות סדוקות וכואבות לאימהות מניקות לאחר הלידה.


חברת באייר המשווקת את משחת 'בפנטן' עלתה עם אתר תוכן חדש בעברית המתמקד באמא לאחר לידה, ונותן מענה על שאלות וסיטואציות הקשורות לאם לאחר ההריון בנושאי בריאות, יחסים, קריירה ועוד.   למידע נוסף באתר    www.10th.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה