Translate

יום שישי, 28 ביולי 2017

2,385 מבקרים בתערוכה על ב-20.7.17 נפתחה תערוכת "בריאות הנפש = זכויות אדם?", תערוכה נודדת עולמית/שרית יוכפז

2,385 מבקרים בתערוכה על פסיכיאטריה
ב-20.7.17 נפתחה תערוכת "בריאות הנפש = זכויות אדם?", תערוכה נודדת עולמית בחסות CCHR ('ועדת האזרחים העולמית למען זכויות אדם'), אשר הוצגה במתחם התחנה בירושלים מטעם השלוחה הישראלית של הארגון, עמותת מגן לזכויות אנוש.

בטקס הסיום נכחו כ-50 אורחים. המנחה, גב' איילה סמית, השיקה את התערוכה הראשונה על בריאות הנפש שנפתחה בבירה ומנתה בפני הקהל את הישגיה של העמותה עד כה במישור המשפטי: בין השאר, תיקון איסור יחסי מין בהסכמה בין מטפל למטופל ותיקון נוסף אשר מחייב מינוי סנגור ציבורי לכל מאושפז בכפיה.
הדובר הראשון, דר' חסן מרהג'י, פרשן פוליטי של ערוץ הטלוויזיה i24News אמר: "לפסיכיאטריה אין שום כלים להוכיח שבעיות נפשיות הן מחלות". הוא הוסיף בשבחו את פעילות העמותה אשר "חושפת את הפשעים והפרות זכויות האדם על מטופלים על-ידי פסיכיאטרים, בטיפולים מתעללים".

הדוברת הבאה, עו"ד ורוניקה ברומברג אשר מתמחה במניעת הוצאת ילדים לא מוצדקת ממשפחותיהם, בירכה את מתנדבי העמותה על עבודתם הנפלאה ועל שיתוף הפעולה מזה 18 שנה בכנסת ובפעילות משפטית נגד העוולות שמתבצעות כתוצאה מתיוגים פסיכיאטריים כוזבים לילדים וטיפול תרופתי קיצוני ולא מוצדק.

הדובר האחרון היה ד"ר (פסיכולוגיה) עמרם דולב מהאוניברסיטה העברית בירושלים, אשר דיבר על חוסר היכולת של פסיכיאטריה לרפא נפגעי נפש ותיאר את המפגש שיזם בזמנו בין פסיכיאטרים ישראלים למייסד CCHR המנוח, פרופסור לפסיכיאטריה תומאס סזאס (אשר ייסד את הארגון ב-1969 יחד עם כנסיית הסיינטולוגיה הבינלאומית) ד"ר דולב הוסיף ודיבר על ספרו החדש "בריאות הנפש ופוליטיקה" שיצא זה עתה ובו פרקים נבחרים על התנועה האנטי-פסיכיאטרית.

עדויות רבות נאספו תוך כדי התערוכה,
התערוכה, אשר מוצגת זו הפעם הרביעית בישראל, סוקרת הפרות זכויות אדם של הפסיכיאטריה לאורך ההיסטוריה, וכוללת מיצגי וידאו ומצגות על הקשר של פסיכיאטריה לתורת הגזע, לדיכוי מיעוטים, תעשיית התרופות, טיפולים בכפייה, פגיעה באוכלוסיות חלשות ומוחלשות, תיוג וסימום של ילדים ונוער ואלימות ופשיעה. התערוכה תחזור ותוצג בישראל עד שתחום בריאות הנפש יטוהר; עד שייפסקו הנהלים המזיקים והכפייתיים של הפסיכיאטריה, וזכויות האדם וכבודו יושבו למטופלים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה