Translate

יום חמישי, 23 בפברואר 2017

כך תמנעו את כאב הראש הבא . מאת: שרית יוכפז

כך תמנעו את כאב הראש הבא

כולנו מכירים את ההרגשה הזו שאנחנו מתחילים להרגיש כאב עמום במעמקי הראש, שמתחיל להתחזק ולהתפשט לאט לאט ואז מבלי לשים לב כל תזוזה של הראש מכאיבה.
אנחנו חווים כאב ראש!!!

אין מי שאוהב את התחושה הזו. עכשיו אנחנו בולעים מים בכמויות בתקווה שזה מה שיציל אותנו, מחפשים למי יש אדוויל לתת, ותוך כדי כך להתעצבן על כל מי שעובר לידנו, רק כי הוא עבר לידנו.
כדי לחסוך לנו את זה, אילנה ניאזוב, רוקחת אחראית - מדיפארם חולון, מסבירה כיצד נוכל למזער את הסיכויים לסבול מכאב ראש.
1.      שינה טובה – עייפות מגבירה את רגישות הגוף למצבי לחץ וכאשר הגוף במצב של סטרס יש נטייה מוגברת לכאבי ראש. חשוב לשמור על מספר שעות שינה מספק ועל עקביות מבחינת שעות השינה כולל בסופ"ש. כמו כן, כדי לשפר את איכות השינה מומלץ לא לשתות הרבה לפני השינה ולהוציא מכשירי אלקטרוניקה מחדר השינה. אם בכל זאת אתם סובלים מהפרעות שינה, תוכלו להיעזר בתרופות טבעיות, הזמינות ללא מרשם, כדוגמת דורמינול לילה.

2.      פעילות גופנית סדירה – לפעילות גופנית אפקט של הורדת מתח. היא מאפשרת הפרשת הורמונים אנדורפינים הגורמים להרגשה טובה, מעלה את האנרגיה ומשפרת את מצב הרוח. בחר פעילות שאתה אוהב ונסה לדבוק בה.

3.      תזונה איכותית ומאוזנת  – תזונה דלה בשומן ועשירה בפחמימות מורכבות יכולה לעזור להפחית את עוצמת ותדירות כאבי הראש. מומלץ לשמור על תזונה מאוזנת, להפחית מזון מעובד ולצרוך יותר מזון עשיר בנוגדי חמצון (דגים, ירקות ירוקים, עלים). מזון הוא הדלק של הגוף, הוא מספק לגוף את מה שהוא צריך כדי להמשיך לתפקד כרגיל, לכן חשוב מאוד, לא לדלג על ארוחות ולהימנע ממצבי רעב אשר יכולים בפני עצמם לגרום לכאבי ראש. בנוסף, מחקרים מראים שמשקל יתר עלול להגביר או לגרום לכאבי ראש.

4.      שתייה מספקת – עצה ראשונה שתמיד תקבלו מכל אחד שתתלוננו בפניו על כאב ראש, תהיה לשתות. יש לשתות מספיק מים בכל יום, כ-8-12 כוסות שתייה ביום, להימנע מלשתות יותר מידי משקאות המכילים קפאין, אשר יכולים להגביר מצבי לחץ וכאבי ראש.

5.      הימנעות מלחץ – מצבי לחץ כשלעצמם עלולים לגרום לכאבי ראש. כל סוג של הירגעות יכול לסייע במניעת הכאב – מדיטציה, יוגה, טיי צ'י, נשימות, מסאג' ואפילו הליכה בחוץ לשאוף אויר צח. ישנם תכשירים טבעיים שמקלים על תחושות לחץ, כמו לדוגמא תרופה בשם נרבן.

6.      שמירה על קשר עם חברים ויצירת קשרים חדשים  - פעילויות חברתיות גורמות להרגשה טובה ולהפחתת מתח ולחץ. הרגשת השייכות, קבלת אהבה וההרגשה שאתה רצוי ויכול לשתף ברגשות מסייעת לשיפור הרגשתנו. נסה לבלות כמה שיותר זמן עם חברים ומשפחה, ומומלץ גם להתנדב בקהילה.

7.      שמור על יציבה טובה בישיבה – ישיבה נכונה תורמת לתמיכה בצוואר ובראש ומונעת כאבי ראש הנובעים ממתח בצוואר.

8.      הכר את עצמך טוב יותר על מנת לדעת ממה להימנע - במידה ואתם סובלים מכאבי ראש מרובים נסו לנהל יומן לגבי אירועים שאולי יכלו לגרום לכאב כולל: זמנים שונים במהלך היום, מה עשיתם באותו זמן שהתחיל הכאב, מה השתנה בסביבתכם, האם אכלתם  משהו לא שגרתי וכדומה.

9.      אל תענה את עצמך לשווא – ברוב המקרים הטיפים הללו יעזרו לך למנוע את כאב הראש הבא או לפחות להפחית את התדירות בהם הוא מופיע. אבל אם כל אלו לא עזרו ואתה מוצא את עצמך חווה כאב ראש, אל תענה את עצמך, קח משכך כאבים כדוגמת אדוויל, שיעזור לך להתמודד בזמן אמיתי עם הכאבים.


כאב ראש יכול להרוס לנו יום עבודה, בילוי עם חברים (שלא לדבר על דייט רומנטי), לימוד למבחן ועוד. אז בין אם כאב ראש תוקף אתכם פעמיים בשנה או פעמיים בשבוע, דעו שיש דרכים למנוע ולמזער את הסיכויים להופעתו. משכך כאבים, זו לא מילה גסה, במיוחד כאלו בעלי השפעה מהירה, אדוויל פורטה לדוגמא, שיכולים להציל אתכם כאשר אינכם יכולים לפרוש באמצע היום למיטה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה