Translate

יום שלישי, 14 במרץ 2023

כלבים למען ילדים עם חך ושפה שסועים . מאת: שרית יוכפז

 


 

כלבים למען ילדים עם חך ושפה שסועים

 

12 ילדים עם חך ושפה שסועים החלו בימים האחרונים טיפול רגשי בכלבנות טיפולית בפתח תקווה, במטרה לחזק אצלם את המיומנויות הרגשיות והחברתיות. את הפעילות מבצעים בהתנדבות שרון סבון וטל זהבי, והיא נוסדה ביוזמת שפת הלב, גוף וולנטרי שמסייע לילדים עם חך ושפה שסועים ומשפחותיהם.

 

היוזמה החלה בעקבות הצורך בטיפולים רגשיים לילדים עם חך ושפה שסועים, שמתמודדים עם פגם בדיבור שיוצר להם קשיים חברתיים רבים. זאת, בנוסף לניתוחים ועשרות טיפולים רפואיים שהם עוברים בבתי החולים.

 

שרון סבון, מנהלת הקבוצה של הכלבנות הטיפולית ובעצמה אמא לילדה עם שפה שסועה, עושה את הפעילות בהתנדבות מלאה עבור הילדים. "כלבנות טיפולית זהו טיפול רגשי שמטרתו לחזק מיומנויות רגשיות, חברתיות, העלאת הדימוי העצמי, חיזוק תחושת המסוגלות ועוד", אומרת שרון. "הטיפול באמצעות כלבים מאפשר קבלת משוב מיידי וקבלת חום ואהבה ללא תנאי. הוא מתבצע בקבוצה קטנה אשר מאפשרת מתן מענה אישי לכל משתתף ומשתתפת. אנו מודעים לקושי הרגשי שעלול לעלות בעקבות ההתמודדות של ילדי שפת הלב וחשוב לנו להקל ולתמוך עד כמה שניתן".

 

הילה רבינוב, בת תשע שמשתתפת בפעילות, אומרת כי הפעילות עוזרת לה מאוד. "כיף לי להגיע עם החברים לפגישות ואני מאוד נהנית עם הכלבים, זה מרגיע אותי. וגם המדריכים מאוד חמודים".

 

"שפת הלב" הוא גוף וולונטרי מקצועי שמספק מענה, ידע, תמיכה וליווי למשפחות שמתמודדות עם ילד בעל חך או שפה שסועים. שפת הלב שולחת ערכות ותמיכה ליולדות וציוד האכלה רפואי, ומלווה בתמיכה רגשית וסוציאלית את המשפחות. בנוסף יוזמת כנסים מקצועיים ולמשפחות, פעילויות ואירועים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה