Translate

יום שני, 23 בינואר 2023

יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים יתקיים ברחבי הארץ ב-2 בפברואר . מאת: שרית יוכפז

 



יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים


עליזה גדליהו מבת-ים: "גדלתי בבית אלים, התדרדרתי לסמים,

אבל היום אני נקייה ולא מפחדת לדבר על זה"

 

גדליהו, שסבלה לאורך שנים מאלימות על-ידי משפחתה ובן זוגה, תנאם ביום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים שיתקיים ברחבי הארץ ב-2 בפברואר: "אני נקיה 33 שנים פלוס, שומרת ומגנה על עצמי"

 

האלימות נגד נשים הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה. הנתונים מראים כי 268 אלף נשים נפגעו מעבירות מסוגים שונים - חלקן אף קיפחו את חייהן בשל כך. האמת, פתרון של ממש לא ממש נראה באופק.

יש לא מעט כאלה שרוצים להחזיר את הנושא לתודעה הציבורית: ב-2 בפברואר יצוין, באירועים שונים ברחבי הארץ, יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים, יוזמה של יו"ר עמותת כל הנשים עו"ד אפי אומיאל פדידה.

 

האירוע המרכזי ייערך :

אך גם ביתר מקומות ברחבי הארץ כמו ראשון לציון, מועצה אזורית אשכול ובמדרחוב באילת, בהשתתפות נציגי ארגוני הנשים וארגוני הסיוע. בין המכובדים שיגיעו גם הם לצעוק את צעקת הקורבנות: שגרירות ישראל בספרד, תאילנד, מצרים וחוף השנהב, יו"ר ויצו ישראל אורה כורזים, יו"ר נעמ"ת הארצי חגית פאר, יו"ר איגוד היועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות ורד ששון, נשיא בני ברית ישראל דניאל גרץ, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות לרה צינמן, יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל אושרית סטבון, אשת ראש הממשלה לשעבר והסופרת המוערכת ליהיא לפיד ועוד.

 

בין המשתתפות יהיו כמובן חלק מהקורבנות. אחת מהן היא עליזה גדליהו מבת-ים, שסבלה לאורך שנים מאלימות פיזית ומילולית ממשפחתה ובני זוגה.

 

"גדלתי בבית אלים מאוד ומשפיל", היא נזכרת. "הוריי היו אלימים מאוד מאוד וזו הייתה שיטת חינוך. לאורך השנים הלכתי רק אם גברים אלימים ומשפילים, אבא של הבן שלי איים עליי, יום אחד בערב של גשם בחוץ, שאם אדבר עוד מילה הוא יגרור אותי לגשם בחוץ וישאיר אותי שם. עברתי אונס קבוצתי, הידרדרתי לסמים, התנקיתי. הכרתי גבר קנאי ואלים בצורה מפחידה והתגרשתי ממנו בעורמה כי הייתי חייבת להיכנס לראשו ולסובב אותו. הוא היה אלים גם כלפי בני, ומאז אני בלי שום מערכת יחסים. אני נקיה 33 שנים פלוס, שומרת ומגנה על עצמי. וכן, לא מפחדת לדבר על זה"


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה