Translate

יום חמישי, 13 באוקטובר 2022

האגודה למלחמה בסרטן מציינת את חודש המודעות לסרטן השד. מאת: שרית יוכפז

 


תמונת מנכ"לים - צילום-אפרת בלוססקי, 

האגודה למלחמה בסרטן

 

האגודה למלחמה בסרטן מציינת את חודש המודעות לסרטן השד-שרית יוכפז

                                    

הפסל הוורוד בכיכר הבימה בתל אביב -
יספר לך מה התסמינים המחשידים לסרטן השד

 

במהלך חודש אוקטובר, חודש המודעות לסרטן השד, מוצב בכיכר הבימה, "הפסל הוורוד". הפסל הוקם ביוזמת המרכז הרפואי איכילוב, בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן ועמותת "אחת מתשע".

 

"הפסל הוורוד", הינו מיצב של שני כדורי ענק ורודים בקוטר של 2.5 מטר, עשויים פיברגלס וקלקר מוקצף, הנבנה על ידי האמן יאיר זיגרון.

 

המיצב נועד לעודד נשים לשים לב לתסמינים של סרטן השד (גוש בשד, שינוי צורה של השד, הפרשה מהפטמה, גירוי בעור, ורידים מורחבים ועוד). כל קוד המודבק על המיצב מספר על תמרור אזהרה חשוד אותו ניתן לגלות בבדיקה עצמית. יש לציין שרוב השינויים המתגלים בשד אינם מצביעים על הימצאות גידול סרטני, אך בכל מקרה של הופעת סימן אחד או יותר, חשוב לפנות לבירור רפואי ולהקפיד על שגרת בדיקות קבועה. הייעוץ הרפואי המקצועי למיצב ניתן על ידי ד"ר מריאן חטיב, מנהלת מרכז השד בבית החולים איכילוב.

 

משה בר-חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "גילוי מוקדם הוכח כמפחית תמותה מסרטן השד ומעלה את סיכויי הריפוי לכ-90%. כל אישה מגיל 50, מומלץ כי תיבדק פעם בשנתיים בבדיקת ממוגרפיה. אנחנו באגודה למלחמה בסרטן, יחד עם מרכז רפואי איכילוב ועמותת "אחת מתשע", קוראים לך, בכל גיל ובכל מצב, אם את מרגישה בגוש או בשינוי בשד ולו הקטן ביותר, חשוב לפנות לבדיקה רפואית בהקדם ולדרוש לברר את טיבו".

 

טלי רוזין, מנכ"לית עמותת "אחת מתשע" מסרה: "עמותת אחת מתשע שמחה לקחת חלק במיצב שמוקדש להעלאת מודעות לגילוי מוקדם לסרטן בשד. חודש המודעות הוא חודש שיא מבחינת תשומת הלב הציבורית, אבל שמירה על שגרת בדיקות חשובה כל השנה. יחד עם המרכז הרפואי ת"א והאגודה למלחמה בסרטן, עמותת אחת מתשע קוראת לנשים בכל הגילאים לשים לב לסימנים מחשידים ולגשת להיבדק. גילוי מוקדם יכול להציל חיים, והחיים של כולנו שווים את זה".


 

תמונת הפסל במבט לכיכר - קרדיט ליאור צור, דוברות איכילוב

 

שמות המצולמים בתמונת האח"מים:

מימין לשמאל: ד"ר מריאן חטיב, מנהלת מרכז השד בבית החולים איכילוב; משה בר-חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן; טלי רוזין, מנכ"לית עמותת אחת מתשע; פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי תל אביב; פרופ' גיא להט, מנהל המערך הכירורגי איכילוב, ד"ר אמיר זוננבליק, מנהל יחידת השד במערך האונקולוגי, בית החולים איכילוב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה