Translate

יום שני, 4 ביולי 2022

בדיקה מדעית של אי סבילויות למזון. המותג פעיל בארצות הברית וישראל.- מאת שרית יוכפז

  על בסיס בדיקה מדעית של אי סבילויות למזון. המותג פעיל בארצות הברית וישראל.

ראיון עם מיכל בן משה, בעלת תואר ראשון ושני בניהול, מאמנת אורח חיים בריא מוסכת, בעלת המותג Zumin Nutrition - תזונה מותאמת אישית



 הבדיקה בודקת, על ידי דגימת דם פשוטה, אילו מאכלים מתאימים יותר או פחות לכל אדם. היא מתאימה ונחוצה לכל אדם באשר הוא,  והוכחה במחקרים כתורמת לשיפור הבריאות, איכות החיים ובין היתר ירידה במשקל. הבדיקה מיוצרת במעבדה מוסמכת ומורשת בארצות הברית, בעלת 30 שנות ניסיון בשוק.

לאחר קבלת התוצאות, צוות המאמנים שלנו ינחה וילווה את הלקוח כיצד ליישם את תוצאות הבדיקה, ויבנה תוכנית אכילה מותאמת אישית, הלוקחת בחשבון גם את יעדי הלקוח, אורח החיים והעדפותיו.



מהי למעשה אי סבילות למזון וכיצד היא משפיעה עלינו? 
 
מחקרים רבים הוכיחו כי המאכלים שאנו אוכלים אינם מועלים לכל אחד מאיתנו באותה צורה. ישנם מאכלים אשר גופינו יתקשה לעכל, הוא ייצר נוגדנים כנגדם, ויסמן באינספור דרכים להימנע או להפחית אותם.  והסימפטומים משתנים מאדם לאדם, ויכולים להופיע שעות ואפילו ימים לאחר אכילת מזון מסויים. לכן קשה לזהות את אותם המאכלים אליהם אנו רגישים.

התופעות הקשורות הן רבות ומגוונות ולכן רלוונטיות לכל אדם. עם זיהוי מדוייק והצמדות לתוכנית אכילה המבוססת על אי סבילויות ניתן לשפר את איכות החיים, להקל על הסימפטומים ואף להימנע מהם בעתיד. החל מבעיות במערכת העיכול, נשימה, דלקות, בעיות עור, מיגרנות, בעיות הורמונליות, בעיות שינה ועוד.

בנוסף, תוכנית אכילה המבוססת על אי סבילויות הוכחה כתורמת לירידה במשקל. למעשה כאשר גופנו מתקשה לעכל מזון מסויים, נוצר בגוף מצב של דלקת ברמה נמוכה. אותה דלקת משפיעה על האיזון ההרומונלי, על ספיגת ויטמינים חיוניים, עלייה ברמות הסוכר, האטה במטבוליזם ונפיחות בטנית. כך למעשה היא מאיטה את הירידה במשקל.


לסיכום, תזונה מאוזנת ומותאמת אישית ללא הנחיות כוללניות או טרנדים המבוססת על בדיקות מדעיות לאיתור המאכלים הנכונים לכל אדם היא המפתח לחיים בריאים ולירידה במשקל.  



 לא להסתמך על טרנדים, תפריטים כוללים. לכל אחד גוף שונה, צריכים אחרים, מטבוליזם אחר, העדפות שונות, מדדים שונים, וכמובן אי סבילויות שונות. לכן מה שעובד לאדם אחר בהכרח יעבוד בשבילך. 

 להזהר מדיאטות קיצוניות. דיאטות אלו יכולות לפגוע בקצב חילוף החומרים, וגורמות לכך שיהיה קשה יותר להוריד משקל בעתיד. כמו כן, תפריט דל קלוריות או קיצוני אינו יישים לאורך זמן, ורב האנשים יעלו את המשקל חזרה. זאת לעומת תפריט מאוזן והקניית הרגלי אכילה נכונים ובריאים. 

. צריכה מספקת של חלבון. בתפרטי האכילה שלנו אנו מקפידים על כמות נכונה של חלבונים, בהתאם ללקוח. חלבון משביע, תורם לבניית שריר ושריפת שומן.

 שילוב של כמות מספקת של ירקות לקבלת סיבים תוזנתיים, ויטמינים וומינרלים.

. איזון פחממות במהלך היום. פחממות נדרשות לגופינו לצורך אנרגיה זמינה, סיבים תזונתיים ועוד. לכן חשוב לשלב פחממות בריאות בתפריט (פחממות מורכבות וכמובן בהתאם לאי סבילויות). ישנה חשיבות לחלוקה נכונה ומאוזנת של פחממות במהלך היום. המנעות מפחממות במהלך היום לצד כמות גדולה של פחממות בארוחה אחת או שתיים יכולה לגרום לעלייה בסוכר ושומנים בדם.

לזכור שאורח חיים בריא הוא שילוב של גוף בריא ונפש בריאה. ללא נפש בריאה אין גוף בריא ולהפך. לכן, לצד שמירה על תפריט מאוזן חשוב לשלב פעילות גופנית,  להפחית מתחים ולדאוג לשיפור איכות  שינה.


לקביעת תורים בישראל- 0544657633
Zumin Nutrition סניף ישראל, ת"א
האתר של  מיכל בן משה : www.zuminutrition.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה