Translate

יום שלישי, 4 באוגוסט 2020

20 אופנועי חירום וטרקטורונים חדשים מצטרפים ל-600 האופנועים הקיימים במד"א. מאת: שרית יוכפז


20 אופנועי חירום וטרקטורונים חדשים מצטרפים ל-600 האופנועים הקיימים במד"א



 במטרה לייעל את שירותי הארגון, לקצר את זמני התגובה, להרחיב את הפעילות ולסייע למטופלים בצורה הטובה ביותר. במהלך הטקס שנערך במוקד הלאומי המשולב בקרית אונו, נחנכו 18 אופנועי חירום שיפרסו ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום וזוג טרקטורונים מיוחדים, המיועדים לנסיעה בחופי הים שיפעלו באשדוד והרצליה.

חמשת האופנועים הכבדים יוצבו בחיפה, אלפי מנשה, טבריה, קיבוץ עברון סמוך לנהריה ומושב בני-ראם סמוך לגדרה. אופנועי MP3 יוצבו במרחבים ירקון, איילון וירושלים של מד"א.

רכבי החירום החדשים הצטרפו לארגון כחלק מהליך שיפור והרחבת רכבי החירום, כחלק מהפרויקט הלאומי של מד"א למען הציבור. בעת שגרה, נוהגים תורמי מד"א להגיע אל טקסי ההשקה ולשאת דברים במהלכו. כעת, נוכח מגבלות הקורונה וצמצום הטיסות - נציגי ידידי מד"א בחו"ל, אשר תרמו את רכב החירום, השתתפו בטקס יחד עם קהל המשתתפים באופן וירטואלי, והתרגשו מרחוק.  

יחידת האופנועים של מד"א הוקמה בשנת 2002 ומונה כיום כ-650 כלים תלת-גלגליים וכבדים, אשר עוברים התאמה ייעודית לצרכי הארגון, על מנת להעניק סיוע רפואי ראשוני בשטח. על האופנוע מורכב סבל ייעודי וסירנה והוא נצבע בצבעי צהוב זוהר, על מנת להתבלט בכביש בעת חירום. בנוסף, פועלים בארגון 24 אופנועים כבדים, אליהם הצטרפו כעת חמישה נוספים.

זוג הטרקטורונים הנם כלים מיוחדים שעברו התאמה לצרכי מד"א והנם רכבי שטח 4X4 שבחלקם האחורי הותקן ציוד מיוחד, עליו מניחים את האלונקה בעת חירום - על מנת להעניק טיפול מהיר בחופי הים. המטרה הנה לקצר את זמן ההגעה של צוותי האמבולנס, אשר לעיתים נדרש להגיע אל נקודות הסמוכות לים.

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "אנו שמחים לצרף היום לכוחותינו 20 רכבי הצלה חדשים, אשר עתידים לשמש את עובדי ומתנדבי הארגון על מנת להציל חיים באופן יעיל ומהיר יותר. בימי קורונה, כארגון העומד בראש המאבק בלאומי בנגיף, אנו נדרשים לפעולות מהירות, אקטיביות ונרחבות למען הציבור הרחב ועל מנת לשמור על בריאותו, בשגרה ובעת חירום. החלטנו להקים את יחידת האופנועים לפני למעלה מ-18 שנים, במטרה לתת מענה ראשוני מהיר ככל הניתן ולהגיע לכל מקום בשטח. נמשיך לפעול למען קיצור הזמנים והתייעלות הארגון ובעיקר - לעמוד בזמינות ובמקצועיות למען הציבור, גם בימי קורונה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה