Translate

יום חמישי, 7 במאי 2020

חרדות לבריאותכם - מאת שרית יוכפז


חרדות לבריאותכם
מאת שרית יוכפז
ארבע נשים חרדיות מאזור בני ברק, כולן עובדות ומגדלות ילדים, ובמקביל מוצאות זמן להתנדב במגן דוד אדום, לטפל בחולים ופצועים ולהציל חיים  מאת שרית יוכפז

 \\ לאחרונה הן לוקחות חלק גם במאבק הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה, נוטלות דגימות ומפנות חולים מאומתים לבתי החולים ומלונות האשפוז

רחלי דנחי (30), אימא לשלושה ילדים, עוסקת בבנקאות טלפונית, ומתנדבת במגן דוד אדום מזה שנה וחצי. "זה תמיד היה חלום להתנדב במד"א", סיפרה רחלי, "גדלתי בבית שבו נתינה היא ערך עליון, וכמי שתמיד נמשכה לעולם הרפואה, הסתכלתי על אנשי מד"א כעל גיבורים. מעבר לעזרה שלי לאחרים, הכוח להציל חיים נותן לי באופן אישי המון. אני מאמינה שבכל אחד טמון משהו טוב, שאיתו הוא יכול להועיל לאחרים, ואני מצאתי את זה בהתנדבות במגן דוד אדום ובהצלת חיים".

נעמי קנול (28), אימא לשני ילדים, סטודנטית לפסיכולוגיה ובחודשים האחרונים גם מתנדבת במגן דוד אדום. "אחרי שהפכתי לאימא, הרצון שהיה לי עוד קודם לדעת להעניק טיפול רפואי גבר, והחלטתי לעבור קורס חובשי רפואת חירום במד"א. אחרי שסיימתי את הקורס, התנדבתי בכל שבוע באמבולנסים, ומאז שהתחיל משבר הקורונה בישראל יצא לי להתנדב גם במוקד 101. המשפחה שלי מאוד מאוד תמכה בי מהתחלה, עזרו לי עם הילדים ועשו הכל כדי שאצליח. רגע מרגש במיוחד היה לי כששמעתי שאחד הבנים שלי, שנמצא בגן חובה, התגאה לספר לחברים שלו בגן שאימא שלו מתנדבת באמבולנסים. אני מרגישה שמד"א הוא משפחה תומכת ומחבקת שזכיתי להיכנס אליה, ושאני רוצה רק להמשיך ולהתקדם בה, לסייע לכמה שיותר אנשים ולהציל חיים".

אורה שפר (33), אימא לילדה בת 9, עובדת במפעל למציאת פתרונות טכנולוגיים שונים, ומזה כשנתיים מתנדבת במד"א. היא סיפרה: "אחרי שהחלמתי ממחלה קשה, החלטתי ללמוד סיעוד, ולצערי נאלצתי לפרוש לאחר שנת לימודים אחת. החלטתי לא לוותר על החלום שלי לטפל באנשים ולהציל חיים, ושנתיים לאחר מכן עשיתי קורס חובשי רפואת חירום של מד"א. היום אני גם נהגת אמבולנס בארגון, ומתנדבת כמעט בכל שבוע. אני חושבת שיש צורך אמיתי שיותר ויותר נשים חרדיות יפעלו בתחומי הרפואה. זה חשוב קודם כל בשביל הפיתוח העצמי שלנו, אבל לא פחות מכך גם לטובת מקרים בהם נשים במגזר זקוקות לטיפול רפואי, ומרגישות הרבה יותר בנוח שאישה תטפל בהן".

מירי שולמן (26), אימא לילדה בת שנה וחצי, עובדת כעוזרת אישית למנכ"ל, ומזה יותר משנתיים מתנדבת במד"א. "עולם הרפואה תמיד מאוד משך אותי", סיפרה מירי, "מגיל 17 עבדתי כמצילה בבריכה, וכבר אז הבנתי עד כמה ידע נרחב בתחום העזרה הראשונה הוא משמעותי. היה לי מאוד חשוב שיהיו לי את הכלים לסייע במצבי חירום רפואיים, לדעת מה לעשות ולא להיות חסרת אונים. הבת שלי נולדה פגה בשבוע 29 להיריון, והידע הרפואי שהיה לי נתן לי הרבה ביטחון בהתמודדות עם המצב שלה, גם בהתחלה בבית החולים וגם בהמשך כשעברנו איתה הביתה. אני מתנדבת הרבה במד"א במשמרות באמבולנסים וככוננית, ולאחרונה סביב נגיף הקורונה עושה עוד הרבה יותר. בתמיכה מלאה של המשפחה התנדבתי כבר כמה פעמים במתחם 'היבדק וסע' בבני ברק, וזו הייתה זכות עבורי לקחת חלק במאבק הלאומי בהתפשטות הנגיף".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה