Translate

יום רביעי, 11 בספטמבר 2019

לראשונה בטלוויזיה הרב ערוצית בישראל: תכנים מונגשים לעיוורים וכבדי ראיה. מאת שרית יוכפז


לראשונה בטלוויזיה הרב ערוצית בישראל:
תכנים מונגשים לעיוורים וכבדי ראיה
HOT והספרייה לעיוורים בפרויקט משותף –
ינגישו תכנים של HOT בתיאור קולי
***
התכנים המונגשים יהיו זמינים בספריית ה- VOD של HOT.
בנוסף, יהיו התכנים  זמינים גם כקבצי שמע עבור 11,0000 מנויי הספרייה המרכזית לעיוורים

חברת HOT והספרייה המרכזית לעיוורים ובעלי לקויות ראייה הודיעו על שיתוף פעולה, במסגרתוHOT  תספק לספרייה הפקות מקור שלה לטובת הנגשת התוכן באמצעות תיאור קולי. התכנים יכללו הן הפקות מקור פופולאריות של HOT. זו הפעם הראשונה שבטלוויזיה רב ערוצית בישראל ישודרו תכנים מונגשים לעיוורים וכבדי ראייה.
במסגרת שיתוף הפעולה, התוכן יעלה לספריית ה-VOD  של חברת  HOT ותאפשר למנויה כבדי הראיה נגישות לתוכן באמצעות אפיק ייעודי (888). בנוסף, התוכן יהיה זמין לטובת 11,000 מנויי הספרייה.
ההפקה הראשונה שתעלה לאוויר במסגרת שיתוף הפעולה היא הסדרה זוכת הפרסים של HOT, הדרמה הקומית "נחמה". "נחמה" נבחרה השנה לפתוח את התחרות הבינלאומית של פסטיבל CANNESERIES, הפסטיבל החשוב והיוקרתי ביותר לסדרות טלוויזיה, המתרחש בקאן שבצרפת. "נחמה" היא הסדרה הישראלית היחידה שהוצגה בפסטיבל, במסגרתו זכה רשף לוי בפרס השחקן הטוב ביותר.

התיאור הקולי לתכנים מופק ע"י הספרייה המרכזית לעיוורים, שמובילה ומקדמת את תחום הנגשת התוכן בישראל זה חמש שנים. ההנגשה היא למעשה יצירת פסקול נוסף, קריינות המספרת לאנשים עם עיוורון או לקות ראייה את ההתרחשויות על המסך: פעולות שמבצעות הדמויות, הבעות פנים, ביגוד, שינויים בסצנות ועוד. זהו פתרון להנגשה חזותית כפי שהכתוביות או "האישה בבועה" מהווים פתרון עבור אנשים חירשים וכבדי שמיעה. ההנגשה נעשית על ידי צוות קריינים ובמאים מקצועי שעבר הכשרה מיוחדת.

סמנכ"ל התוכן והחדשנות של חברת HOT, נדב חנין: "כחברה המחויבת לספק לקהל לקוחותיה עולם תוכן עשיר, איכותי ונגיש לכל אחד ואחת, אנו גאים על שיתוף הפעולה המרגש עם הספרייה לעיוור. שיתוף הפעולה יאפשר לנו, ללקוחות הספרייה ולמנויי HOT ליהנות מנגישות לתוכן הפקות המקור העשיר של HOT. שיתוף הפעולה יאפשר לתת את המענה ההולם ביותר לצרכים של כבדי הראייה בישראל ובכללם לקוחותיה כבדי הראייה של HOT".

מנכ"ל הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה, עמוס באר: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם חברת HOT אשר יאפשר למנויי הספריה ולמנויי HOT ליהנות מצפיה בסדרות מקור איכותיות עם בני משפחה וחברים.. שיתוף פעולה שכזה מסייע בצמצום הפערים החברתיים והתרבותיים בין ציבור הרואים לבין אלו המוגבלים בראייתם."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה