Translate

יום שני, 22 ביולי 2019

טיפול פסיכולוגי לגיל השלישי- שרית יוכפז

 טיפול פסיכולוגי לגיל השלישי

קהילה טיפולית בריאה נמדדת בין היתר ביכולת של המטפל להציע פרספקטיבה פסיכולוגית. בין היתר, מטפל לגיל השלישי חייב להביא בחשבון השפעות פסיכולוגיות של הזקנה על המטופל את התחושות האישיות שלו.
מטבע הדברים, להיבט הפסיכולוגי יש השפעה על התפקוד, על הקוגניציה ועל כושר ההתאוששות ממחלות ולכן יש כמה נקודות שדורשות מבט מעמיק.

צמיחה אישית אחרי היציאה לפנסיה

מטפל לגיל השלישי צריך לזהות את נקודת הזמן שבה הטיפול מתחיל. בדרך כלל, מדובר על שלב שבו המטופל יוצא לפנסיה ולמעשה מאבד את הקשר שלו לעולם העבודה, התעסוקה והקריירה. כפועל יוצא מכך, רבים מן המטופלים חשים חוסר ביטחון ואי יציבות ולכן הצמיחה האישית שלהם מתעכבת. הבעיה היא שהמטופל לבדו לא תמיד יודע מה לעשות כדי להתמודד עם זה, אך כאן נכנס לתמונה הטיפול הפסיכולוגי.

הבנת הקשיים הקיימים

מטפל לגיל השלישי שמעודכן בשיטות המעודכנות של טיפול פסיכולוגי ישים דגש על הקשיים הקיימים כאן ועכשיו. על אף החשיבות של רקע היסטורי ושל השפעות משפחתיות ונסיבתיות, מה שחשוב הוא האופן שבו המטופל יוצא ממצד של דיכאון ומחזק את הנפש ואת הביטחון.

טיפול מקיף במצבי משבר

עם העלייה בגיל מזנק גם הסיכון לסבול ממצבי משבר מסוימים. אלו יכולים להיות קשורים למצבים אישיים שנובעים כתוצאה מבעיות בריאותיות, מצבים משפחתיים שמלווים אובדן של אדם קרוב וכן הלאה. בכל אחד מהמקרים האלה, מה שכדאי לעשות הוא לשלב טיפול פסיכולוגי בדרך התמודדות ולצאת מחוזקים ממצבי המשבר שעל הפרק.

התמודדות עם מחלה

יש מחקרים שמוכיחים שטיפול פסיכולוגי יכול לחזק את הגוף בעת התמודדות עם מחלה. עבור אנשים בגיל השלישי, זה רלוונטי בעיקר למחלות כגון, פרקינסון, דמנציה או סוכרת וגם למחלות קשות כגון סרטן.

הבה נסכם

היציאה לפנסיה והקשיים שאיתם מתמודדים בגיל השלישי יכולים לקבל כיום מענה פסיכולוגי. בעזרת מענה כזה מצד המטפל והקהילה הטיפולית, סביר להניח שגם המטופל ירגיש עלייה בביטחון ובתחושת ההערכה העצמית. מעבר לכך, הטיפול כולל כלים שעוזרים למטופל להתמודד גם עם מצבים לא נעימים שמתרחשים כאן ועכשיו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה