Translate

יום שלישי, 5 במרץ 2019

האגודה למלחמה בסרטן הכריזה על חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן המעי הגס - מרץ 2019 מאת: שרית יוכפז


האגודה למלחמה בסרטן הכריזה על חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן המעי הגס - מרץ  2019
2,998 ישראלים אובחנו עם סרטן המעי הגס * 1,296 נפטרו מהמחלה
ישראל  במקום ה - 35 בתחלואה מסרטן המעי הגס מקרב 36 מדינות ה –  OECDובמקום ה - 31 בתמותה מקרב  מדינות ה –OECD
שיעור המאובחנים בשלב מוקדם עלה מ-17% ל-30% ב-17 השנים האחרונות
משרד הבריאות: "בשנת 2016 חלה הפחתה בנטל התחלואה מסרטן המעי הגס והחלחולת, המשך הירידה בהיארעות ובתמותה".
האגודה למלחמה בסרטן: "חיוני והכרחי להיבדק. אלו בדיקות שבכוחן להציל חיים של מאות ישראלים"
מחקר סיני חדש קובע כי בצל ושום מפחיתים ב-79% את הסיכון לסרטן המעי הגס * מחקר אמריקאי חדש קובע כי סידן, מגנזיום ואבץ, מפחיתים את הסיכון ב – 25% בקרב נשים בגיל המעבר

האגודה למלחמה בסרטן הכריזה על חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן המעי הגס המצוין בישראל ובעולם בחודש מרץ. לרגל חודש זה, חשפו האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות את הנתונים המעודכנים ביותר של סרטן המעי הגס בישראל, נכון לשנת 2019. בשל מורכבות האיסוף, המידע המעודכן ביותר ברישום הלאומי לסרטן מתייחס לנתוני 2016. מהנתונים עולה כי בשנת 2016 אובחנו 2,998 מתושבי ישראל עם סרטן המעיהגס והחלחולת, 1,534 מהם גברים ו- 1,464 מהן נשים. שיעור המאובחנים בשלב מוקדם עלה מ-17% ל-30% ב-17 השנים האחרונות, בזכות התוכנית הלאומית לאבחון מוקדם של סרטן המעי הגס אשר הוקמה ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן, המועצה הלאומית לאונקולוגיה ומשרד הבריאות. בכל שנה מצילה התוכנית את חייהם של מאות ישראלים הודות לפעילותן הנמרצת של קופות החולים, כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית ולתרומתם המכרעת של רופאי המשפחה.

פרופ' ליטל קינן בוקר, סגנית מנהלת המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות מדווחת על ממצאים חדשים של הרישום הלאומי לסרטן ואומרת כי: "גורמי הסיכון העיקריים למחלה הם גיל, היסטוריה משפחתית של המחלה, גידול שפיר קודם במעי או מחלת מעי דלקתית, מוטציות גנטיות וגם אורח חיים הכולל השמנה, יוֹשְׁבָנוּת, תזונה עתירת שומן ודלת סיבים, עישון וצריכת אלכוהול. בשנת 2016 חלה הפחתה בנטל התחלואה מסרטן המעי הגס והחלחולת, המשך הירידה בהיארעות ובתמותה. בשנה זו היה סרטן המעי הגס והחלחולת הסרטן השלישי בשכיחותו בקרב גברים יהודים אחרי סרטן הערמונית וסרטן הריאה, השני בשכיחותו בנשים יהודיות, השני בשכיחותו בגברים ערבים אחרי סרטן הריאה והשני בשכיחותו בנשים ערביות אחרי סרטן השד" 

מירי זיו מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן מציינת כי: "האמצעים היעילים ביותר היום נגד סרטן המעי הגס הינם הגילוי מוקדם והמניעה. בדיקות פשוטות, יכולות להציל את חייכם וחיי מאות אחרים, בכל שנה ושנה. כאשר מתקבלת תשובה חיובית בבדיקה הביתית והפשוטה של הדם הסמוי, חיוני והכרחי לבצע בדיקת קולונוסקופיה. מדיווחי קופות החולים עולה כי ישנם ישראלים שאצלם התגלה ממצא חיובי אך הם אינם ניגשים לבדיקת ההמשך. חשוב לדעת כי ממצא שפיר שמתגלה בבדיקה זו ניתן להסרה עוד לפני שהתפתח לסרטני והופך אותה לבדיקת מניעה אקטיבית. לכן חשוב להיבדק. אלו בדיקות שבכוחן להציל חיים"

בדיקות חיוניות
סל הבריאות הממלכתי כולל ביצוע בדיקת דם סמוי בצואה ללא תשלום, כחלק מהתוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס, לנשים ולגברים בגיל 50 עד 74, אחת לשנה לאנשים בסיכון רגיל. מי שהתגלה אצלו דם סמוי בצואה, יופנה במסגרת סל הבריאות לביצוע חיוני והכרחי של בדיקת קולונוסקופיה ללא תשלום. בדיקה זו ומיועדת גם לאנשים מגיל 40 שיש להם קרוב משפחה מדרגת ראשונה שאובחן כחולה בסרטן המעי הגס, להם מומלץ לבצע אותה כל חמש שנים או בתדירות על פי המלצת הרופא. במהלך הבדיקה במידה והתגלה ממצא שפיר ניתן להסירו עוד לפני שהתפתח לסרטן. הביטוחים המשלימים בקופות החולים מאפשרים לבצע את הבדיקה בהשתתפות עצמית ללא קשר לגיל או לסיפור המשפחתי. לפירוט ההשתתפות העצמית בקופות השונות 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה