Translate

יום שני, 3 בדצמבר 2018

ד''ר רביב:מנהל המחלקה ליחידה דחופה במרכז הרפואי גליל ''מזהיר גם מפני התופעה של חימום סופגניות במכשירי מיקרוגל – עלול לגרום לכוויה. מאת: שרית יוכפז



זהירות!
הסופגניות אמנם מתוקות וטעימות – מדי שנה יש עשרות מקרים שילדים ומבוגרים נחנקים מאכילת סופגנייה.
ד''ר בני רביב מנהל המחלקה ליחידה דחופה במרכז הרפואי הגליל : ''ממליץ להורים להשגיח במיוחד על תינוקות וילדים עד גיל 5 בעת אכילת סופגניות.
ד''ר רביב: ''מזהיר גם מפני התופעה של חימום סופגניות במכשירי מיקרוגל – הריבה בסופגנייה מגיעה לטמפרטורה גבוהה ועלולה לגרום לכווייה''.

חג החנוכה הוא חג שמח וטעים ועפ''י סקרים קרוב ל-80% מהישראלים אוכלים סופגניות בחג , אך מדי שנה יש עשרות מקרים של מבוגרים ובעיקר ילדים שנחנקים מאכילת סופגנייה.
ד''ר בני רביב – מנהל המחלקה ליחידה דחופה (חדר מיון) במרכז הרפואי לגליל מציין, שבשל התופעה הנ''ל הורים צריכים להקפיד על אכילת סופגנייה ע''י תינוקות וילדים עד גיל 5 , ומומלץ לחתוך את הסופגנייה לחתיכות קטנות ולהשגיח על הילדים בעת אכילת הסופגנייה.
ד''ר רביב מציין עוד, שרבים בוחרים לחמם את הסופגנייה במכשיר מיקרוגל אך יש לזכור שבשל העובדה שבעת חימום הריבה בסופגנייה מגיעה לטמפ' גבוהה ויש חשש לגרימת כוויות בפה בעת אכילת הסופגנייה.
מנהג נוסף אופייני לחג הוא טיגון סופגניות ולביבות. בזמן השימוש בשמן חם למנוע מילדים להתקרב למחבת או לסיר החם בעת הטיגון ויש להימנע מלשפוך מים על השמן הבוער ומומלץ להעזר בכפפות או במגבת מטבח בכל התזה של הסיר או המחבת.
בכל מקרה שנוצרת כווייה משמן חם יש לשטוף את המקום במים זורמים, להרגיע את האדם הנפגע, אין למרוח חומרים או משחות העלולים להחריף את מצב הכווייה ואף לגרום לזיהום ולפנות את הנפגע בהקדם לטיפול רפואי למוקד רפואה קרוב או לחדר מיון למנוע החמרה במצבו הרפואי.
לסיכום, חג החנוכה הוא חג משפחתי עם המון אור ושמחה אם ננקוט בכל אמצעי הזהירות לעבור אותו בשלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה