Translate

יום חמישי, 11 בינואר 2018

לא כל דוקטור הוא רופא מאת: שרית יוכפז

לא כל דוקטור הוא רופא
לרגל יום הרופא הישראלי אשר יצוין מחר, מודיע האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, כי לא כל דוקטור הוא רופא. האיגוד קורא לציבור הרחב לא לסמוך על הבטחות, מבצעים, קסמים וקיצורי דרך.



ד"ר רון עזריה רופא מומחה בכירורגיה פלסטית ומזכיר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית מדגיש כי: "גברת שלמדה רפואה סינית והיא בעלת תואר דוקטור, וטרינרים בעלי תואר דוקטור, רופאי שיניים בעלי תואר דוקטור ואחות בעלת תואר דוקטור, מה המשותף לכולם? הם לא רופאים!!! ולכן לא מורשים לבצע טיפול אסתטי, להזריק בוטוקס או למלא קמטים בחומצה היאלורונית. אני קורא לציבור העומד לפני ניתוח או טיפול אסתטי, להתעמק בתהליך, לא לסמוך על הבטחות ולוודא שבחרתם ברופא מומחה אמיתי בכירורגיה פלסטית, רשום במשרד הבריאות וחבר באיגוד שלנו".

ובתוך כך נודע כי לאחרונה הודיע האיגוד כי בעקבות העלייה המדאיגה בדיווחים על סיבוכים חמורים וקבועים הקשורים להזרקות חומצה היאלורונית בעיקר בשימוש על ידי גורמים לא מוסמכים, האיגוד יזום שינוי בסיווג חומרי המילוי מסיווג של אביזר רפואי לסיווג תכשיר רפואי (כמו תרופת מירשם). באיגוד מדגישים כי מכיוון שחומרי המילוי מסווגים כיום כאביזר בלבד, הפיקוח עליהם פחות טוב ומתרחשת הקלת ראש מדאיגה בשימוש. חומרי המילוי נמכרים ישירות לגורמים מסחריים לעיתים ללא צורך במרשם דבר הגורם לזמינות יתר של השימוש בחומרים על ידי מי שאין לו היתר לעסוק ברפואה כמו קוסמטיקאיות, ספרים, אזרחים המזריקים לעצמם או כאלו שלא הותר להם לעסוק בהזרקות מחוץ לחלל הפה כמו רופאי שיניים. באיגוד התקבלו דיווחים על סיבוכים הקשורים לחומצה היאלרונית בעיקר בשימוש על ידי גורמים לא מוסמכים. חשוב להזכיר כי מדובר בחומרי מילוי המכילים תרופות כמו לידוקאין אשר יוצרים גם שינויים פרמקולוגיים בעור ומסכנים את המטופלים (הלידוקאין בתוך חומר המילוי הנחשב נכון להיום אביזר הוא תרופה). יצוין כי נכון להיום בישראל בוטוקס כבר הוגדר כתכשיר רפואי אך יחד עם זאת  ועד האיגוד סבור כי גם לתכשיר זה עדיין נדרש פיקוח ואכיפה הולמים.

על האיגוד
האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ - 300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר. האיגוד המהווה חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית בישראל, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ. כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית. האיגוד מפעיל עמוד פייסבוק וכן אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח www.plasticsurgery.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה