Translate

יום ראשון, 3 באוקטובר 2021

לקראת החורף האגודה למלחמה בסרטן קוראת לציבור חולי הסרטן ובני משפחותיהם להתחסן נגד שפעת

 האגודה למלחמה בסרטן קוראת לציבור חולי הסרטן להתחסן נגד השפעת. מאת שרית יוכפז

לקראת החורף האגודה למלחמה בסרטן קוראת לציבור חולי הסרטן ובני משפחותיהם להתחסן נגד שפעת

 

מחלת השפעת מסוכנת במיוחד בקרב חולי הסרטן והיא קשורה אצלם לשיעורי אשפוז ותמותה גבוהים. לפיכך יש צורך למנוע או להקטין ככל האפשר את נטל המחלה.

החיסון נגד שפעת נמצא איתנו שנים רבות בעולם כמו גם בישראל הוכח כי החיסון מפחית אשפוזים, סיבוכים ואף תמותה בקרב חולי סרטן.

פרופ' עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי במרכז הרפואי על שם סוראסקי, יו"ר המועצה הלאומית למניעה, אבחון וטיפול במחלות ממאירות ויועץ האגודה למלחמה בסרטן: "דווקא השנה, כאשר אנו חשופים גם למגיפת הקורונה, חשוב עוד יותר לקבל גם את חיסון השפעת. החיסון ניתן בכל קופות החולים ללא תשלום, מתאים לכלל ולי הסרטן ללא קשר לסוג הטיפול ומומלץ על ידי משרד הבריאות".

האונקולוג פרופ' אברהם קוטן,  יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, מדגיש כי למרות העיסוק האינטנסיבי בווירוס הקורונה והחיסונים לווירוס, אסור לשכוח שגם השפעת כאן. "השפעת היא מחלה נגיפית המאופיינת בהתפרצויות עונתיות בהיקף גדול. חולי סרטן ובמיוחד כאלו שנמצאים בעיצומם של טיפולים כימותרפיים, שייכים לקבוצות שלהן נטייה מוגברת ללקות בסיבוכים כתוצאה מהמחלה".

האגודה למלחמה בסרטן קוראת גם לבני המשפחה של חולי סרטן להתחסן, על מנת להפחית את הסיכון להדבקת החולה האונקולוגי בשפעת. רצוי להתחסן בהקדם האפשרי, עוד לפני תחילת עונת השפעת וזאת משום שחולפים כשבועיים ממתן החיסון ועד ליצירת רמה מספיקה של נוגדנים.

על פי המלצות האגודה במידת האפשר עדיף, אך לא חיוני, לקבל את החיסון לפני תחילת טיפול כימותרפי או בשלב בו ספירות הדם גבוהות יחסית. אין מניעה מלקבל את החיסון בכל שלבי הטיפול האימוני או ביולוגי.  בכל מקרה, רצוי להתייעץ עם הרופא האונקולוג המטפל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה