Translate

יום שבת, 6 במרץ 2021

מאת: שרית יוכפז. -הרצליה מציינת את חודש האישה 2021

 מאת: שרית יוכפז.

הרצליה מציינת את חודש האישה 2021

באירועי תרבות ואמנות ברחבי העיר:

 

הרצאות, תערוכות ופודקסטים

 

עיריית הרצליה מרחיבה גם השנה את האירועים לציון יום האישה הבינלאומי, החל ב-8.3, ומציינת אותו במגוון אירועי תרבות ואמנות, כולם בהיבט נשי, המתפרשים לאורך כל החודש מרץ. האירועים לציון חודש האישה מתקיימים בהובלת מינהל נשים העירוני, יועצת ראש העיר למעמד האישה ומועצת הנשים, ושיתוף פעולה עם אגפי העירייה השונים, כשהאירוע המרכזי הוא תערוכת צילום ייעודית המתעדת את רגעי תקופת משבר הקורונה מנקודת מבטן של תושבות העיר.

 


האירועים שיתקיימו במסגרת חודש האישה 2021:

 

האירוע המרכזיכשמצלמה פוגשת מציאות. תערוכת צילומים של נשות העיר שתיעדו רגעים משמעותיים ומרגשים שחוו בשנה האחרונה בצל מגפת הקורונה.  התערוכה תיפתח ביום שני, 8.3, ותוצג בבניין העירייה וברחוב סוקולוב.


 

יצירת גרפיטי טופוגרפי. במסגרת פרויקט גמר של ליהי חכם, תלמידת מגמת אומנות העיצוב בתיכון היובל. שיתוף פעולה מינהל נשים עם אגף הביטחון ואגף החינוך. הגרפיטי יוצג בשני מקלטים בעיר, ברחוב עוזיאל וסעדיה גאון, במהלך כל החודש.

 

סדרת פודקסטים ייחודיים בהיבטי חיים שונים: "גוף אישה" - נשים יוצרות.

מורכב מ- 3 פודקסטים העוסקים במבטים שונים על הגוף הנשי. מה מניע אותן? מה עדיין מעכב? ובעיקר כיצד הנשים יוצרות שפה חדשה, מפנות החוצה את פועלן ומשפיעות על העולם. שיתוף פעולה של מינהל נשים עם תאו - מרכז תרבות ואומנות.

יום שני, 8.3 – דימוי גוף חיובי ופרואייג'ינג. שיחה עם מעין קרת וסמדר גנזי, דוגמניות עבר מצליחות. הן ישוחחו על יצירת דימוי גוף חיובי שקורא תיגר על אידיאל היופי שהתקבע לאורך השנים.

יום שני, 15.3 – אישה וצ'לו. שיחה עם הצ'לנית והזמרת המוערכת מאיה בלזיצמן. היא תשוחח על להיות אישה אומנית שגופה הוא חלק מיצירתה, על בחירתה בצ'לו, כלי גדול ממדים וגופני מאוד.

יום שני, 22.3 – רפואה מגדרית. יש חיה כזאת. שיחה עם ד"ר יסמין פרידיהן, רופאה שעוסקת בגישה מגדרית לטיפול בנשים, ועם טל תמיר, מייסדת ומנכ"לית עמותת "נשים לגופן". הן ילמדו בשיחה כיצד התפקוד של כל מערכות הגוף מושפע ממינו הביולוגי של האדם וכיצד משפיעה הרפואה.

 

כל הפודקסטים יהיו זמינים באתר העירוני, בעמוד הפייסבוק של תאו, ובעמוד הפייסבוק של מינהל נשים, החל משעה 12:00. 

 

הרצאות בזום – פעילות של בית קינן:

יום שני, 8.3, בשעה 20:30 – מסע יפואי צבעוני ורב תחומי על מיתוסים וזהות נשית ביפו. מרצה: תמר לינצ'בסקי.

יום חמישי, 11.3, בשעה 20:30 – נשים בעולם הטרור – מי את המחבלת המתאבדת? מרצה יוסי אמרוסי.

 

פתיחת תערוכת "המושכות בחוטים" וסדרת הרצאות במרכז תרבות ואמנות תאו:

בתערוכה מציגות 15 אומניות שעוסקות ביצירתן ב"חוטים" בהיבטים וטכניקות מגוונות. אך המחשבה היתה גם על "מושכות בחוטים" במשמעות המטאפורית של קשירת קשרים, חיבורים, מעשי הכח הנשי. פתיחה חגיגית ביום חמישי, 11.3.

במקביל לתערוכה יתקיימו הרצאות תוכן בזום:

יום ראשון, 14.3, בשעה 20:00 – לארוז סודות כמוסים בנול. מרצה: ד"ר אסיה צילה זן בן צור.

יום רביעי, 17.3, בשעה 20:00 – רוקמת חלומות. מרצה: האופנאית מירית רודרינג.

יום ראשון, 21.3, בשעה 20:00 – אלכסנדר מקווין – גוף אדם לבוש חיה. מרצה: ד"ר אלה אמיתי סדובסקי.

 

ראש העירייה, משה פדלון, אמר: "בחודש האישה אנחנו מפנים את הזרקור לנושאים החשובים של קידום נשים ושוויון הזדמנויות בין המגדרים. הפעילויות והאירועים שאנו מקיימים בעיר מציגים מגוון עשיר של עשייה נשית מבורכת, עתירת כישרון ומלאת רבדים."

 

מ"מ וסגנית רה"ע הממונה על תיק הנשים, איה פרישקולניק, ציינה: "אנו שמחים להציע מגוון אירועים לציון יום האישה הבינלאומי אשר מאפשרים לתושבות העיר לקחת נשימה בתקופה המאתגרת זו. הנהלת העירייה מחויבת לפעול לקידום מעמד האישה ויצירת מרחב עירוני שוויוני ובטוח לכל."

 

למידע על חודש האישה, ניתן להיכנס לאתר העירייה  או לעמוד הפייסבוק של מינהל נשים.

 

מצ"ב ההודעה לעיתונות ו-5 תמונות מתוך התערוכה "כשמצלמה פוגשת מציאות".

הסבר התמונות:

שפיר מרינה - לאמא שלי קוראים ראיסה צאיטלין והיא הגיבורה שלי. אמי בת 82, ניצולת שואה. בשנת 1942, בעודה בת 3, היא ומשפחתה ברחו מהנאצים - ובזמן הזה אימה נפטרה.

היא עלתה ארצה בשנת 1994 והתגוררה עם אחותה הגדולה פרידה. לפני 3 שנים פרידה נפטרה וכעת אמא גרה לבד. מאז פרוץ מגפת הקורונה אמא יוצאת שלוש פעמים בשבוע לטיפולי דיאליזה. היא הייתה בין הראשונים שקיבלו חיסון, היא לא ראתה את הנכדה שלה כמעט שנה ומתגעגעת אליה מאוד. אמא לא איבדה את עוז רוחה ואמרה: "ניצחנו את הנאצים, ננצח גם את הקורונה."

שנהב תהל - באחד הימים בין הסגרים, ולאחר תקופה ארוכה בה לא נפגשתי עם סבא.

ענת וקין הייניש - כנרית על הגג גרסת קורונה 2020. תמר בת שמונה, במהלך הסגר הראשון מנגנת על חומת הבית כדי לשמח את דרי הרחוב.

ליאת פז - יותר מאלף מטר.

שוורצמן לאנה - אני מאפרת ופסיכולוגית, מטפלת בעזרת איפור וצילום בנשים. הקורונה השפיעה רבות על המצב הנפשי של כולם, העולם הצטמצם מאחורי המסכות. בעבודה הזאת המסכה הפכה לאחת עם הפנים נטולות הצבע שתחתיה, בעוד המבט פונה אל החופש. 'הכל ידוע והרשות נתונה' - יש דברים שלא בשליטתנו, אבל בתוך זה יש לנו את החופש לבחור, בחיים, באופטימיות, ביצירתיות.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה