Translate

יום שני, 30 בנובמבר 2020

לרגל היום הבינלאומי לשוויון לאנשים עם מוגבלות 3.12 מאת: שרית יוכפז


לרגל היום הבינלאומי לשוויון לאנשים עם מוגבלות 3.12 מאת: שרית יוכפז

 

ממתורגמן צמוד לשפת הסימנים, כניסת חיות שירות וכלב נחייה לשטחי המרכזים הרפואיים ועד שימוש במנופים בבדיקות ובחדרי ניתוח - כל הדרכים באסותא להתאמת השירות לאנשים עם מוגבלויות

 

כיום, כ 20% אחוז מכלל האוכלוסייה בישראל, הם אנשים עם מוגבלות. חלקם נמנעים או נרתעים מקבלת שירות או טיפול רפואי בשל החשש שאין עבורם מענה הולם בבית החולים או במרפאה, חלקם אינם מודעים לאפשרויות העומדות לרשותם מכוח חוק, או שאינם חשים בנוח לבקש סיוע .

הבעיה מחמירה בתקופת הקורונה לאור ההנחיות המחייבות עטית מסיכות ושמירת מרחק, שניהם מקשים מאד על קריאת השפתיים ויכולת השמיעה.

באסותא, רואים חשיבות רבה במתן שירות מכבד, שוויוני עצמאי ובטיחותי  לכלל באי המרכזים הרפואיים ולשם  כך נעשים מאמצים באופן מתמיד להתאמת השירות לכלל האוכלוסייה לרבות אוכלוסיות מיוחדות ואנשים עם מוגבלות.

באסותא מציינים כי הצוותים הרפואיים והאדמיניסטרטיביים עוברים באופן שוטף הדרכות והכשרות בנושא, הכוללות בין היתר הסברה והגברת מודעות,  לצד  פיתוח שירותים באמצעותם ניתן לסייע ולהקל על אנשים  עם מוגבלות. אלי מימרן, רכז הנגישות באסותא   :"יש רצון גדול לסייע למטופלים בסוגיות הנגישות , אך לא תמיד המטופלים יודעים שהם יכולים להיעזר בנו, ולא בהכרח הם מוכנים  לחשוף את מוגבלותם. חלק מתפקידנו הוא לזהות ובמידת הצורך לתשאל ברגישות את המטופלים הפונים אלינו אודות ההתאמות על מנת להיערך לקראת בואם בצורה המיטבית.

יותר ויותר מטופלים פונים בבקשות לסיוע ולהתאמות ואנו נערכים מראש לליווי של מטופלים, למתן מידע נגיש בפורמטים שונים כמו כתב מוגדל, ברייל, קובץ קולי , הקצאת מנופים וכח אדם תומך שיסייע למטופלים במכונים ובמרפאות ועוד."

בשנת 2017 זכתה אסותא בפרס נגישות ישראל על הנגשת ארגון מורכב בסטנדרטים גבוהים ומעבר לחובות הקבועות בחוק. מאז, ממשיכה אסותא בפעולה מתמדת להרחבה וגיוון ההתאמות והשירותים לאוכלוסייה זו, והכל על מנת  לאפשר שירות שוויוני ומכבד למעגלי אוכלוסייה נרחבים ככל שניתן. 

יובל וגנר, יו"ר נגישות ישראל: " נושא נגישות לאנשים עם מוגבלות קשישים ומתקשים הינו נושא חברתי ועסקי שיש לו השפעה ישירה על קהל מטרה  עצום של כשני מיליון איש בישראל. פעילות אסותא מרכזים רפואיים לקידום הנגשת השירותים הרפואיים מעורר השראה.

אסותא קידמו נושא חשוב זה מתוך שאיפה למצוינות ובמצב שבו אין חובה רגולטורית. אסותא ראויים להערכה יוצאת דופן לפועלם להנגשת השירותים הרפואיים ברמה גבוהה.

 

יעל נאמן, ראש אגף שירות, שיווק ולקוחות באסותא : " מעבר לגיבוש מדיניות תומכת והבטחת ההתאמות הנדרשות למתן שירות נגיש, אנו משקיעים רבות בהדרכות והכשרות של הצוותים ונמצאים בקשר עם הקהילה היות ואנחנו מבינים שבסופו של דבר, ברגעי האמת, לגורם האנושי יש את התרומה המשמעותית ביותר בהבטחתו של שירות נגיש שוויוני ומכבד בסטנדרט אסותא"
מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה