Translate

יום ראשון, 9 בפברואר 2020

ענף המזון באיגוד לשכות המסחר: מכירות הפירות היבשים בט"ו בשבט: כ 700-800מיליון ₪. מאת: שרית יוכפז

עצי תמר בעמק הירדן.
ענף המזון באיגוד לשכות המסחר: מכירות הפירות היבשים בט"ו בשבט: כ 700-800מיליון ₪
הפירות היבשים הפופולריים ביותר הם אגוזי מלך, קשיו, שקדים ובאופן כללי כל סוגי האגוזים, תמרים, משמש, שזיפים
עצי תמר בעמק הירדן.



ענף המזון באיגוד לשכות המסחר צופה כי נתוני מכירות הפירות היבשים לקראת ט"ו בשבט, שייערך בעוד מספר ימים, יסתכמו בכ 700-800 מיליון ש"ח. כ 50-70% ממשקי הבית ירכשו פירות יבשים כלשהם לקראת החג. בתקופת חג האילנות צריכת הפירות היבשים עולה בכ-50-60% לעומת חודש רגיל.
לדברי ורד מצפי, מחברת 'משה מוצפי יבוא ושיווק מזון' החברים בענף המזון באיגוד לשכות המסחר:
פירות יבשים ופיצוחים תמיד היו חלק אינטגרלי מהשולחן הישראלי. אולם עם השנים ישנה מגמת עלייה ברורה ועקבית בצריכת מיני אגוזים בצורתם הטבעית, לא קלויים ולא מומלחים, וכן עליה בדרישה לפירות יבשים טבעיים ונטולי סוכר.
הצרכנים הרבה יותר מודעים, ורבים מקפידים על תזונה מאוזנת הכוללת פירות יבשים ואגוזים ע"ב קבוע במהלך כל השנה באופן יומיומי.
רבים לוקחים על עצמם דרכים תזונתיות המעודדות צריכה של אלה באופן מבוקר ותוך תשומת לב לערכים התזונתיים.
עקב המודעות הבריאותית ההולכת ומתרחבת, מכירות הפירות המסוכרים למיניהם יורדת מדי שנה באופן דרמטי, כאשר במקביל צריכת המוצרים המסורתיים והטבעיים עולה.
לדברי מוצפי, הפירות היבשים הפופולריים ביותר הם אגוזי מלך, שקדים ואגוזים לסוגיהם, תמרים, משמשים, שזיפים
איגוד לשכות המסחר מבקש להדגיש שילדים פגיעים במיוחד לסכנת חנק מדברי מזון למיניהם. למאכלי ט"ו בשבט יש במיוחד מאפיינים המגבירים את ההסתברות לחנק בקרב תינוקות בשנת החיים הראשונה ופעוטות עד גיל 4 שנים, הן קבוצות הגיל הנמצאות בסיכון להיפגע מחנק ולכן יש לנהוג באחריות רבה.

וגם יש פירות יבשים חדשים השנה בשוק -  תפוחים, ג'ינג'ר, אוכמניות כחולות, ארוניה, חמוציות דלות סוכר ועוד , לדברי מצפי כל מה שטבעי וללא תוספת קלוריות, הוא דל בקלוריות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה