Translate

יום חמישי, 13 בספטמבר 2018

7,000 מתנדבי יד שרה מסכמים בסיפוק את שנת תשע"ח: למעלה ממיליון איש נעזרו השנה ביד שרה עם מרכזי שירות חדשים ותחומי סיוע נוספים, מאת: שרית יוכפז


7,000 מתנדבי יד שרה מסכמים בסיפוק את שנת תשע"ח:
למעלה ממיליון איש נעזרו השנה ביד שרה
עם מרכזי שירות חדשים ותחומי סיוע נוספים, חתמה יד שרה את תשע"ח עם יעדים פורצי דרך לשנה הבאה

שלושה מרכזי שירות חדשים שחנכה יד שרה במהלך שנת תשע"ח, מעמידים את מצבת שירותי יד שרה על 110 סניפי השאלה בכל רחבי המדינה. שלושה אגפי סיוע נוספים שהוקמו במהלך השנה במרכזי יד שרה, הגדילו עוד יותר את מספר המתנדבים וכעת לא פחות מ-7,000 איש מעניקים שירות מכל הלב ביד שרה.
כבר 45 שנה בקירוב, שיד שרה נושאת בתואר הכבוד 'ארגון המתנדבים הגדול בישראל', אך עם סיומה של שנת תשע"ח מוצאת את עצמה יד שרה יותר מאי פעם משקיעה מאמץ נרחב באיתור וגיוס מאות מתנדבים נוספים. הסיבה פשוטה; במהלך השנה חלה תנופה משמעותית בפעילות יד שרה ולא די בפעילותם היומיומית של 7,000 המתנדבים שכבר פועלים במסגרתה.

444,407 השאלות של 7,689 מוצרים שונים ממגוון פריטי הציוד הרפואי-שיקומי, בוצעו על ידי מתנדבי יד שרה ב-110 סניפי השירות הפועלים בכל רחבי המדינה. הסניפים שבבתי החולים סייעו למאושפזים להשתחרר לבתיהם תוך קבלת מכשור מתקדם המאפשר
להם להשלים את השיקום באופן עצמאי, וכך חסכה יד שרה למדינה כ-3 מיליארד דולר על ימי אשפוז.
120,643 נסיעות בוצעו בעשרות נכוניות יד שרה בכל רחבי הארץ, כך הביאו מתנדבי אגף הרכב של יד שרה להסרת מוגבלות הניידות מעשרות אלפי נכים. בנוסף, ביצעו בהתנדבות 'מנגישי דרך' מקצועיים טיולים חוויתיים ומותאמים למאות נכים וקשישים באמצעות הנכוניות.

9,188 השאלות בוצעו במחלקת אשפוז הבית של יד שרה השנה. המספר הזה הופך את יד שרה לבית החולים הגדול במדינה, גדול משמעותית מכל בית חולים אחר. כל השאלה שכזו כוללת חדר אשפוז מושלם בהתאם לצורך. מחולל חמצן, מיטת בית חולים, מנוף הרמה למיטה, כורסה סיעודית ועוד. יצויין כי במהלך השנה הקרובה מתוכננת פריצת דרך משמעותית במחלקה זו, כאשר מערך 'בית החולים הביתי' יושלם ומאושפזי הבית יוכלו לקבל ליווי רפואי וסיעודי משלים וכך לעבור את כל תקופת השיקום שלאחר הטיפול הרפואי בבית, הרחק מסכנות ההידבקות במחלקות האישפוז.

31,573 ביקורים היו השנה במערך השיקום היומי 'השיקומון' ביד שרה. מאות משוקמים לאחר אירוע מוחי וכדומה שבים לחיים ולתפקוד עצמאי בעזרת מתנדבי השיקומונים הפרושים מהצפון עד הדרום. גם מחלקה זו עתידה לעמוד לפני תנופה מדהימה, בבניית מגדל השיקום של יד שרה בירושלים, שיאפשר למשוקמים ליהנות מסל שיקום מקצועי ומותאם.
18,286 פגישות התבצעו במחלקת 'יד לתומך' במסגרתן קיבלו אלפי משפחות התומכות במוגבלים או קשישים, תמיכה מקצועית וליווי אינטנסיבי המאפשר להם לסייע ליקיריהם. בנוסף, 9,573 פניות הגיעו לעורכי הדין המתנדבים במחלקת הייעוץ המשפטי 'יד ריבה', כשכל פנייה כזו טופלה במקצועיות ויעילות ואפשרה לקשישים ומוגבלים ליהנות מגב משפטי בשורת נושאים.

205,213 פניות זרמו במהלך השנה למוקד ההצלה והחירום ביד שרה. במהלך השנה הותקנו לחצני המצוקה החדשים הכוללים חיישן המתריע באופן אוטומטי מפני נפילה. מתנדבי המוקד ציינו בסיפוק כי אלפי פניות נענו בהצלת חיים של ממש כאשר בין יתר הפניות הוזעקו רופא, בן משפחה או שכן לסיוע והיו שאף פנו בבקשה להרגעה. במהלך השנה, הצטרפו 3,341 מנויים חדשים לשירותי מוקד המצוקה.

21,129 טיפולי שיניים בוצעו במרפאות השיניים הגריאטריות של יד שרה. רופאי השיניים המומחים, במרפאות שבמרכזי יד שרה ובניידות המבצעות שירותי רפואת שיניים בבית הלקוח המרותק לביתו, הטיפול אותו העניקו ביד שרה, הוא טיפול מקצועי אותו בלתי ניתן להשיג במרפאה שאינה מתמחה בגיל השלישי.

עם סיום שנת תשע"ח, מציינת יד שרה שנה של עשייה בחדר המיון הראשון אותו הקימה במרכז יד שרה בירושלים. חדר המיון הייחודי והראשון מסוגו בעולם מעניק טיפול איכותי ומהיר לעשרות אלפי הפונים על ידי צוות רופאים מומחים מבתי החולים בירושלים. במהלך השנה הראשונה נעזרו עשרות אלפי פונים בחדר המיון, כאשר במקרים רבים אבחנו המומחים מייד עם קבלת המקרה כי מדובר במקרה חירום וכך הצילו את חיי הפונים.

מעניין שלא רק אלפי המטופלים ובני משפחותיהם מרוצים ומצביעים ברגליים, גם בתי החולים הפנימו את משמעות המיון ביד שרה בהקלה על העומסים במיון וביכולת המקצועית להפניה לבית חולים סמוך במקרה הצורך. רק לאחרונה פנתה הנהלת בית חולים במרכז הארץ הנמצא בשלבי הרחבה משמעותית, בבקשה שיד שרה תקים מודל דומה בקרבתה.
בנוסף, נבנו השנה במרכז יד שרה בירושלים יחידות אירוח מפוארות ומאובזרות למען בני משפחותיהם של המאושפזים בבתי החולים הירושלמיים שבקרבת בית יד שרה. השנה גם הוקם מוקד השירות של 'יד שרה מסייעת' המספקת שירותים משלימים למוגבלים באבזור הבית ועוד.

התרחבות משמעותית נוספת נרשמה השנה גם במחלקות הנוספות של יד שרה; המרכז למשפחה, מרכזי התצוגה והייעוץ, חווית הנתינה הישראלית, המשחקייה לילדים הזקוקים לקידום, מחלקת ביקורי הבית, המרכז לפעילות בריאה והמחלקה לתיעוד סיפורי חיים. בסך הכל, למעלה ממיליון איש נהנו השנה משירותי יד שרה. נשיא יד שרה, הרב אורי לופוליאנסקי, הכריז על השנה הקרובה, שנת תשע"ט כ'שנת מהפכת הנגישות' ובמסגרתה ניתן יהיה לשאול חינם במרכזי ההשאלה של יד שרה גם קלנועיות, מחוללי חמצן ניידים, מעלונים למדרגות וציוד נוסף שיאפשר למוגבלים להתנייד בכוחות עצמם ובלי להזדקק לסיוע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה