Translate

יום שלישי, 31 במאי 2022

ידוע זה מכבר שעישון סיגריות ומוצרי טבק אחרים הוא גורם סיכון לאין אונות ולמחלות לב וכלי דם.פרסמו האגודה למלחמה בסרטן-מאת שרית יוכפז

                 



מחקר חדש - נמצא קשר בין סיגריה אלקטרונית לאין אונות .



ידוע זה מכבר שעישון סיגריות ומוצרי טבק אחרים הוא גורם סיכון לאין אונות ולמחלות לב וכלי דם.

ניקוטין מונע הרחבת כלי דם, מפחית את זרימת הדם, פוגע בזקפה ומשפיע לרעה על התפקוד המיני של גברים. לעומת זאת, הקשר בין סיגריות אלקטרוניות ובין אין אונות לא נבדק עד היום.


במחקר ראשון מסוגו שהתפרסם בכתב העת American Journal of Preventive Medicine  ב-1 בינואר 2022, חוקרים מאוניברסיטת ניו יורק, אוניברסיטת ייל ועוד, בדקו אם קיים קשר בין שימוש בסיגריות אלקטרוניות ובין אין אונות בגברים. המחקר כלל מדגם של 13,711 גברים אמריקאים בגיל 20 ומעלה, חלקם עם מחלת לב, שענו על שאלון בנוגע להרגלי עישון ובעיות זקפה - 4.8% מהגברים דיווחו על שימוש בסיגריות אלקטרוניות ו-2.1% דיווחו על שימוש יומיומי.


המחקר גם בדק תת-קבוצה של 11,207 גברים בני 65-20 ללא היסטוריה של בעיות לב - 5.6% דיווחו על שימוש בסיגריות אלקטרוניות, 2.5% על שימוש יומיומי. 20.7% מהגברים בקבוצה הכללית דיווחו על קשיים בזקפה לעומת 10.2% מהגברים בקבוצה ללא מחלות לב.


החוקרים מצאו כי גברים מהקבוצה הכללית שהשתמשו בסיגריות אלקטרוניות מדי יום היו בסיכון גבוה ב-124% לדווח על בעיות בזקפה לעומת גברים שלא השתמשו בסג"א כלל. גברים ללא מחלות לב שהשתמשו בסיגריות אלקטרוניות מידי יום היו בסיכון גבוה ב-141% לדווח על בעיות בזקפה.  כלומר, גם לאחר נטרול גורמים כגון היסטוריה של בעיות לב, עודף משקל, כולסטרול גבוה וסוכרת, נמצא קשר חזק ומשמעותי מאוד, בין שימוש בסיגריות אלקטרוניות ובין בעיות בזקפה.

החוקרים מציינים כי הדור החדש של סיגריות אלקטרוניות, מכיל רמות גבוהות של ניקוטין, לעיתים אפילו יותר מאשר בסיגריות רגילות. לאור ממצאי המחקר הם מתריעים כי יש ליידע את המשתמשים לגבי קשר אפשרי בין שימוש בסיגריות אלקטרוניות ובין תפקוד לקוי של הזקפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה