Translate

יום שני, 4 בפברואר 2019

מיזם "רפואה שלמה- עידן חדש ברפואה "הושק ויצא היום לדרך/ מאת: שרית יוכפז




מיזם  "רפואה שלמה- עידן חדש ברפואה "הושק ויצא היום לדרך

המיזם משלב לראשונה רפואה קונבנציונלית ואלטרנטיבית ובו עשרות רופאים ומטפלים  וכן מאגר שיטות טיפול, מעין אנציקלופדיה לכל מחלה. המטרה להגיע לאלפי רופאים מטפלים וחולים שיוכלו לקבל את כל המידע הקיים על המחלה ולבחור איזה טיפול מתאים להם. בעתיד מתכוון המיזם גם לתת מלווה לכל חולה שיעקוב אחר הטיפול ויבדוק אם הוא אכן מתאים לחולה.
 ד"ר נאדר בוטו קרדיולוג בכיר במרכז הרפואי רבין בפ"ת :"המטרה שלנו היא לא להחליף את מערכת הבריאות הקיימת אלא לסייע כמה שיותר לחולים למצוא את הטיפול הטוב והמתאים להם ביותר".

מיזם רפואי חדש בשם "רפואה שלמה- עידן חדש  ברפואה הושק היום במסיבת עיתונאים בת"א.
 המיזם המשלב כעת עשרות רופאים ומטפלים אלטרנטיביים, מכוון לראשונה להקמת מערכת בריאות משולבת, שתאפשר להשיג הלכה למעשה מצב של רווחה גופנית, נפשית חברתית ורוחנית לכלל האוכלוסייה בישראל. הוא נולד מתוך התנסות של שותפים במיזם , אשר הרפואה הקונבנציונלית התקשתה לתת להם מענה שלם ומספק, אך יחד עם זאת ההפניה לטיפולים האלטרנטיביים חשפה ג'ונגל של מידע ללא מנגנון שיערוב לאמינות הטיפולים ולאיכותם.
 המטרה היא לאפשר לכל אדם נגישות למידע מקיף אודות כלל אפשרויות הטיפול  והמחקרים המדעיים החדשניים ביותר באופן מרוכז ואמין, להוות את מאגר המידע הגדול והמקיף ביותר לשיטות אבחון וטיפול קונבנציונליות  ואלטרנטיביות גם יחד, כולל מחקרים מדעיים בנושא, וכן אינדקס של מטפלים וצוותי טיפול הוליסטיים משולבים.
 "אנחנו לא רוצים  להחליף את מערכת הבריאות הקיימת אלא לסייע לכמה שיותר חולים למצוא את הטיפול הטוב ביותר עבורם" אומר ד"ר נאדר בוטו רופא קרדיולוג בכיר במרכז רפואי רבין בפ"ת ומוסיף: "הבריאות הינה מצב של רווחה גופנית ונפשית מושלמת ומלאה ולא רק העדר מחלות . אנחנו רוצים לטפל באנשים עוד לפני שהם חולים,  כבר כאשר אנחנו מזהים את הגורמים  שעלולים לגרום למחלה, והם יכולים להיות גם נפשיים, כמו טראומה שהחולה עבר. המטרה שלנו היא בסופו של דבר להקים מערכת בריאות משולבת קונבנציונלית ואלטרנטיבית".
 יערה קייזר מאמנת לבריאות ומיצוי פוטנציאל אישי המלווה אנשים בתהליך ריפוי החלמה והתפתחות אישית, ממקימי מיזם "רפואה שלמה ", היא חולה בסרטן השד שבחרה להחלים ע"י טיפול הוליסטי עצמאי, המבוסס על הרפואה החדשה. " לעיתים המאבק מול המערכת קשה יותר מן המאבק במחלה " אומרת יערה ומוסיפה : "המסלול שלי היה אמור להיות כריתת שד מלאה והרופא שלי לא נתן לי יותר משלושה חודשים לחיות. כרגע בזכות הטיפולים ההוליסטיים העצמאיים שאני עושה ועוברת המחלה נעצרה ואני מתפקדת היטב".
ע"פ נתונים של הלמ"ס ולשכת המחקר של הכנסת ישנה בישראל עלייה מתמדת במודעות לרפואה אלטרנטיבית  ובשנת 2013 45% מהחולים, כ-314 אלף איש, טופלו ברפואה משלימה לבד או בנוסף לרפואה הקונבנציונלית , ובסה"כ נרשמו בשנה זו 4 מיליון ביקורים במרפאות משלימות לקבלת טיפולים כמו: דיקור סיני, רפלקסולוגיה, עיסוי רפואי ועוד. ע"פ הנתונים 80% מהמטופלים דיווחו שהטיפולים האלה עזרו להם, כאשר % 65 מהחולים עברו את הטיפולים המשלימים במערכת הציבורית ו 35% במערכת הפרטית.
 "המטרה היא לגשר על הפער בין הטיפולים האלטרנטיביים הקיימים לבין מה שהציבור באמת יודע עליהם " אומר ד"ר זוהר יגיל, בוגר רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, המשמש בראש המחקר של איגוד "הסו ג'וק"- שיטה אלטרנטיבית שפותחה בדרום קוריאה ולפיה מזהים את המחלה על פי היד והרגל של החולה   דבר המאפשר טיפול ללא מגע ישיר באיבר הפנימי של החולה .
" אנחנו רוצים להנגיש לציבור ולמערכת הבריאות את השיטות השונות כדי לתת לכולם ארגז כלים  יעיל ואיכותי להחלמה מלאה עד כמה שאפשר" הוסיף ד"ר יגיל.
 גם הד"ר לרפואה אלטרנטיבית עידן סער טוען כי המפתח לריפוי החולה מצוי לרוב קודם כל בגורם הרגשי  ולרוב סרטן הוא קודם כל מחלה של הנפש: " מחקר שנעשה בנורבגיה ע"י ד"ר גירד האמר טוען כי 100% מחולי הסרטן במדינה חוו טראומה רגשית וכך למשל בכל המקרים של סרטן השד בצינורות החלב בצד ימין נמצא כי החולה עברה קונפליקט של פרידה ברקע".
אחד מהוגי המיזם הוא רועי לוטן, ממקימי המכון הבינתחומי למדע ותודעה. "אחת המטרות שלנו היא להפחית את הדעות הקדומות  לגבי טיפולים שונים ולאפשר לכל אדם נגישות למידע מקיף אודות כלל אפשרויות הטיפול  והמחקרים המדעיים החדשנים ביותר באופן מרוכז ואמין", אומר לוטן ומוסיף:
"אנחנו רוצים לפתח  את מאגר המידע הגדול  והמקיף ביותר בישראל, מעין אנציקלופדיה, ובה כל שיטות האבחון והטיפול הקונבנציונלי והאלטרנטיבי , כולל מחקרים מדעיים לגבי כל מחלה והטיפול בה, וכן אינדקס של כל הרופאים והמטפלים  במחלה, כדי לסייע לחולה לבחור את הטיפול הטוב ביותר בעיניו".
 גם בתחום הלידה טוענים במיזם "רפואה שלמה" ,הציבור לא מקבל את כל המידע הנדרש ופעמים רבות היולדת עוברת את הטיפול הקל והמצוי במקום את הטיפול הרצוי . "פרקטיקות רפואיות נהוגות כיום בתחום הלידה למרות המחקר ולא בגללו ולכן אנחנו רואים יותר מדי ניתוחים קיסריים גם בארץ וגם בעולם, שם זה מגיע לאחת מכל ארבע נשים"  אומרת רותי קרני הורביץ מנהלת ביה"ס לאומנות הלידה ולהכשרת דולות ומדריכות הכנה ללידה החברה אף היא במיזם "רפואה שלמה".
בעתיד חולמים אנשים מיזם רפואה שלמה לתת לכל חולה מלווה שיעקוב אחר הטיפול שהוא מקבל ויבדוק אם הוא אכן יעיל עבורו ואם הוא יוכל להמליץ לו על טיפול אחר.
"עוד לא פנינו למערכת הבריאות עם המיזם שלנו כי אנחנו רוצים לצבור עוד ידע ועוד חברים ולהגיע לאלפים או אפילו לעשרות אלפי חברים במאגר המטפלים והחולים שלנו אומרים אנשי "רפואה שלמה ומוסיפים :" כשנגיע למספרים כאלה כבר אי אפשר יהיה להתעלם מאיתנו".
 לינק למידע מלא על מיזם "רפואה שלמה" :

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה