Translate

יום שבת, 16 ביולי 2022

הודעה מטעם משרד ראש הממשלה, המטה לביטחון לאומי, משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות: שרית יוכפז



במסגרת ביקור ביידן - סוכם על שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל לארה״ב בתחום הטכנולוגיות המתקדמות שיתמקד בתחומי האקלים, היערכות למגיפות, בינה מלאכותית וקוואנטום מאת: שרית יוכפז


המטה לביטחון לאומי מוביל את שיתוף הפעולה האסטרטגי במסגרתו משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות יובילו צוותי עבודה מקצועיים בתחומים שנבחרו.


בהמשך להצהרה המשותפת של ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנושא תחילתו של שת"פ אסטרטגי בתחום הטכנולוגיות המתקדמות וחיזוק שיתופי הפעולה המדעיים בין ישראל לארה"ב, המטה לביטחון לאומי מוביל את שיתוף הפעולה האסטרטגי במסגרתו משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות בסיוע משרדי ממשלה נוספים, יובילו את הצוותים המקצועיים בתחומי בינה מלאכותית, מחשוב קוואנטום, היערכות למגיפות ואקלים, במסגרת שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב בטכנולוגיות מתקדמות.

 

המשרדים יעניקו את המעטפת לעבודה המשותפת מצד הממשל הישראלי. צוותי העבודה המקצועיים הצפויים להתחיל לפעול בחודשים הקרובים יהוו את התשתית המקצועית להקמת המסגרת לדיאלוג טכנולוגי – אסטרטגי שיעמיק באופן משמעותי את השותפות האסטרטגית בטכנולוגיות חוד החנית (cutting edge).


מטרתו של השת"פ לתת ביטוי למערכת היחסים המיוחדת בין ארה"ב וישראל, לעגן את השותפות בין המדינות ולמצב את מעמדה של ישראל בין בנות בריתה המובילות של ארה"ב בתחום הטכנולוגי, הנמצא בראש סדר היום הבין-לאומי. עבודת הצוותים המקצועיים היא ביטוי למחויבות שתי המדינות להתמודדות עם אתגרים באמצעות פיתוח פתרונות טכנולוגיים כבסיס לשילוב כוחות משמעותי, שיעצב את העשור הבא.


שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: "שמחה על כך שביקור הנשיא יכלול הצהרה מטעמו על שיתוף פעולה טכנולוגי מחוזק בין שתי הממשלות, לאחר עבודה שקידמנו במשרדי ובמל״ל בחודשים האחרונים. שיתוף הפעולה יכלול תחומים שבחרנו ושהם חשובים לארה״ב וישראל, בינה מלאכותית, קוואנטום, אקלים, התמודדות עם מגפות, צמצום פליטת גזי חממה ותחומים נוספים בהם נחזק את העבודה המשותפת. זה טוב לכלכלה הישראלית, למדע ולהייטק. קבוצות עבודה משותפות מישראל ואמריקה יחלו מיד בעבודה ופרויקטים משותפים צפויים להתחיל כבר השנה! תודה רבה לראש המלל ד"ר אייל חולתא על ההובלה והעבודה לצד אנשי משרד החדשנות והמדע. מדובר בעדות נוספת ליחסים האסטרטגיים עם ידידתנו הטובה בעולם״.


השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "ישראל וארה"ב חולקות ערכים משותפים רבים. שתי הממשלות רואות במשבר האקלים את אחד האיומים הגדולים ביותר על האדם, והמאבק במשבר האקלים וההיערכות אליו הוא אינטרס משותף ראשון במעלה. במסגרת חיזוק שיתוף הפעולה הטכנולוגי עם ארה"ב, הידידה הקרובה ביותר של מדינת ישראל, אני שמחה להוביל קבוצת עבודה משותפת לשתי המדינות אשר תעסוק בפיתוח פתרונות לאתגר גלובלי זה של משבר האקלים. כשתי מדינות מובילות בתחום החדשנות והטכנולוגיה, עבודתנו המשותפת יכולה להוביל לפריצות דרך חשובות בתחום, שבכוחן לתרום פתרונות טכנולוגיים לכל העולם להתמודדות עם משבר האקלים ולמוכנות אליו".


שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "אני מברך על השיתוף הפעולה עם ארה"ב, שיתרום למימוש היתרון הגלום בהתקדמות הטכנולוגית והחדשנות הרפואית עבור ביטחונם ובריאותם של אזרחי שתי המדינות. זוהי בשורה משמעותית שתמנף את העוצמה המדעית של ישראל, את הקהילה המדעית, החברות המקומיות והכלכלה הישראלית כולה. זוהי תשתית אסטרטגית לשמירה על החוסן הלאומי של ישראל. שיתופי פעולה מדעיים ממוסדים בין המדינות יתרמו רבות לקידום המדע בישראל ולחשיפה לתשתיות מדע ייחודיות הנמצאות בארה"ב, לטובת עידוד פעילות חדשנית ומדעית".


 

בימים אלה, שבהם הטכנולוגיה עומדת בחזית התחרות בין תרבויות, מדינות ותפיסות עולם. בניה נכונה של העוצמה המדעית והטכנולוגית של ישראל בשיתוף פעולה עם ארה"ב, תוך מינוף הקהילה המדעית הישראלית, החברות הישראליות והכלכלה הישראלית הינה תשתית קריטית לשמירה על החוסן הלאומי של ישראל. שיתופי פעולה מדעיים ממוסדים בין המדינות יתרמו רבות לקידום המדע בישראל ולחשיפה לתשתיות מדע ייחודיות הנמצאות בארה"ב. כמו כן, שיתוף הפעולה צפוי להביא לפתרונות חדשניים שיסייעו להתמודדות עם אתגרים עולמיים, מעבר לגבולות ישראל וארה"ב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה