Translate

יום שני, 9 באוגוסט 2021

יחד, במאבק הבינלאומי למניעת התפשטות הקורונה מאת שרית יוכפז



 יחד, במאבק הבינלאומי למניעת התפשטות הקורונה מאת שרית יוכפז

 

משלחת מיוחדת של משרדי החוץ והבריאות, בהשתתפות מגן דוד אדום ובתי חולים בישראל , שאורגנה ע"י מ"מ שגריר ישראל בפיליפינים, ניר בלזם ומשרד הבריאות הגיעה בשבוע שעבר לפיליפינים במטרת לשתף ידע, מסקנות וניסיון בנושא התמודדות עם נגיף הקורונה.

 

משתתפי המשלחת פגשו את שר הבריאות הפיליפיני ד"ר דוקה,  צוות משרדו כמו גם בכירים מכוח המשימה הלאומי הפיליפיני להתמודדות עם נגיף הקורונה, שהציגו את המענה הלאומי בפיליפינים. במהלך הפגישה, הציג חיים רפלובסקי, מתאם הערכות לאסונות במד"א ונציג מד"א במשל"ט הקורונה הלאומי , את הליכי הניהול, השותפות במשל"ט הלאומי, כמו גם והניסיון הרב שצבר מגן דוד אדום במאבק הלאומי כנגד הנגיף, במסגרתו הוציאו מד"א לפועל משימות שאינן שגרתיות כגון ביצוע דגימות לקורונה בבתי האזרחים, הקמת מתחמי היבדק וסע, חיסונים ועוד.

 

בהמשך, סיירה המשלחת במספר בתי חולים ברחבי מחוז הבירה מנילה והתרשמה מתהליכי העבודה והאתגרים, תוך שיתוף המארחים אודות אופן הניהול בצד הישראלי. המשלחת סיירה בחמ"ל הטקטי לניהול הקורונה בפיליפינים (ONE Hospital Command Center), אשר תפקידו לווסת בין בתי החולים השונים ברחבי המדינה, כמו גם לתת מענה לכלל פניות האזרחים בנוגע לקורונה. בחמ"ל, הסביר רפלובסקי לנוכחים אודות הליכי קבלת ההחלטות בישראל וניהול המשימה הלאומית בארץ.

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום מוביל את המאבק בנגיף הקורונה עוד מיומה הראשון של המגיפה בישראל. אנחנו גאים לחלוק את הידע הרב ומציל החיים שרכשנו בשנה וחצי האחרונות על מנת לסייע לכל מדינה בעולם על מנת למגר את המגיפה, זוהי חובתנו כארגון ההצלה הלאומי של ישראל וכחברים בצלב האדום הבינלאומי. מגן דוד אדום ימשיך לשתף פעולה עם משרדי הבריאות והחוץ במאמץ הגלובלי ללמוד ולחלוק ביידע בכדי למגר את המגיפה "


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה